th
door thons Aug 24, 2011 om 22:17
Vakantie & reizen

Is dit normaal

Voorboeking gedaan voor vakantie jan.2012. Reisgids was nog niet uit, maar ben akkoord gegaan met prijs. Nu reisgids er is blijkt de gids prijs lager dan onze rekening. In de rekening is de vroegboekkorting en aanbiedingskorting al verrekend. Volgens mij is de gidsprijs de norm en mogen er geen extra kosten bovenop berekend worden. Ik voel me dus enigszins opgelicht.

466 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

......maar ben akkoord gegaan met prijs......

Duidelijke zaak lijkt mij. Als je een prijs afspreekt en boekt, betaal je ook die prijs.
Hoe had u gereageerd als de prijs hoger was geweest? Vrijwillig bijbetaald?

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

--Volgens mij is de gidsprijs de norm en mogen er geen extra kosten bovenop berekend worden.-- ????????

Snap hem even niet.........

Prijs van de reis was toen je boekte blijkbaar hoger, gevalletje van helaas pindakaas.......

Dat vroegboeken verzekerd je van een vakantie zodat hij straks niet vol zit,
niet van een betere/goedkopere prijs.......

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 23:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Thons, bij vroegboekingen heb je immers altijd de kans dat je wat meer betaald? Dat de prijs nu lager is, is jammer. Het kan zelfs zo zijn, als die vakantie niet echt "loopt" het nog iets goedkoper wordt. Dat heet dan de last minute reizen. Je bent, zoals Stacey al stelt, in ieder geval zeker dat je plek en vliegtuig klaar staan voor volgens jaar. Veel plezier, ook van de voorpret.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2011 om 09:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Mjah, vind het toch een raar verhaal.

Ik kan me namelijk een oude kassa-uitzending herinneren, waarin mensen wel een (flink) hogere rekening gepresenteerd kregen dan de voorboek-prijs. Dit werd toen door het reisbureau afgedaan met een "de voorboeking is een service met indicatie-prijs". Toen puntje bij paaltje kwam, moesten de mensen allemaal bijbetalen of hun reis annuleren.

Met dit in het achterhoofd vind ik het raar dat een lagere definitieve prijs nu niet met de klant verrekend wordt. Misschien is die kassa-uitzending nog ergens te vinden, en kunt u uw reisbureau hierop wijzen? Of is het echt een heel andere situatie?

ve
door verwijderd - Aug 25, 2011 om 09:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

gijssie81 schreef op donderdag 25 aug 2011, 09:05: Mjah, vind het toch een raar verhaal.

Ik kan me namelijk een oude kassa-uitzending herinneren, waarin mensen wel een (flink) hogere rekening gepresenteerd kregen dan de voorboek-prijs. Dit werd toen door het reisbureau afgedaan met een "de voorboeking is een service met indicatie-prijs". Toen puntje bij paaltje kwam, moesten de mensen allemaal bijbetalen of hun reis annuleren.

Met dit in het achterhoofd vind ik het raar dat een lagere definitieve prijs nu niet met de klant verrekend wordt. Misschien is die kassa-uitzending nog ergens te vinden, en kunt u uw reisbureau hierop wijzen? Of is het echt een heel andere situatie?



Hangt er ook vanaf wat de oorzaak is van de prijsverhoging destijds. Als die betrekking had op brandstof- of veiligheidstoeslag is het een andere situatie dan als de reis zelf duurder was geworden.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2011 om 09:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

rjw schreef op donderdag 25 aug 2011, 09:32:
gijssie81 schreef op donderdag 25 aug 2011, 09:05: Mjah, vind het toch een raar verhaal.

Ik kan me namelijk een oude kassa-uitzending herinneren, waarin mensen wel een (flink) hogere rekening gepresenteerd kregen dan de voorboek-prijs. Dit werd toen door het reisbureau afgedaan met een "de voorboeking is een service met indicatie-prijs". Toen puntje bij paaltje kwam, moesten de mensen allemaal bijbetalen of hun reis annuleren.

Met dit in het achterhoofd vind ik het raar dat een lagere definitieve prijs nu niet met de klant verrekend wordt. Misschien is die kassa-uitzending nog ergens te vinden, en kunt u uw reisbureau hierop wijzen? Of is het echt een heel andere situatie?



Hangt er ook vanaf wat de oorzaak is van de prijsverhoging destijds. Als die betrekking had op brandstof- of veiligheidstoeslag is het een andere situatie dan als de reis zelf duurder was geworden.

Nee, destijds ging het om een voorboeking (dus niet een vroegboeking). Het ging om mensen die bv. in juli 2010 op een leuke camping gestaan hadden, en bij thuiskomst diezelfde camping direct weer wilden vastleggen voor juli 2012. Omdat er nog geen informatie over dat jaar bij de reisbureaus bekend is, kregen ze toen een indicatie-prijs (waarbij verteld werd dat de definitieve prijs kan afwijken).

Dit lijkt me in hetzelfde straatje te vallen, omdat TS verteld dat ze de reis geboekt had voordat de gidsen uitkwamen. Dus het gaat niet om een vroegboek-actie, maar om een voorboek-actie.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2011 om 09:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

(correctie: in juli 2010 op vakantie waren geweest, en deze camping voor juli 2011 wilden vastleggen)

ve
door verwijderd - Aug 25, 2011 om 09:39
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit fragment heb ik het over. Ik weet niet of dit hetzelfde is als waar TS het over heeft, maar het lijkt er wel op.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2011 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

volgens mij is er ook eens een tv uitzending geweest hierover,maar kan er niets meer over vinden. volgens reisbureau zijn de gidsprijzen flexprijzen. helaas is deze reis niiet meer te boeken en wil de touroperater geen uitleg geven over de opbouw van de prijs. dus inderdaad, helaas.......pindakaas

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Rienvh
Rienvh - May 10, 2024 om 08:26
Computers & telefonie

Cookies???

Waarom moet Ik op de websites van Kassa en Radar bijna elke week die Rottige cookies accepteren???
Terwijl ik op andere websites dat een keer doe en dan er niet meer lastig gevallen word.
Ik zie het antwoord al komen "dan moet je ze op automatisch accepteren zetten"
Nee dat doe ik niet omdat ik niet alle cookies van andere websites wil accepteren!!!

Graag normale antwoo ... Lees meer

vandaorchidee
vandaorchidee - May 8, 2024 om 07:50
Winkels & webshops

FOUTEN OP DE KASSA BON BIJ DE VOMAR

Waarom komt het geregeld voor bij de Vomar dat de prijzen niet kloppen op de kassa bon .
Vaakt zijn de aanbiedingen niet verwerkt.

Afgelopen zondag drie klanten bij de kassa waar het weer niet klopte .

Waarom doet de Vomar hier niets mee ? Lees meer

Ida b
Ida b - May 10, 2024 om 12:19
Huishouden & energie

Rolluik

Wij hebben een order geplaatst voor rolluiken aan de voor en achterkant van onze woning. Nu is het bedrijf die we de opdracht hebben gegeven( we hebben ook een handtekening op de overeenkomst geplaatst )failliet gegaan, maar ze proberen een doorstart te maken ( e e a was begin maart) maar we horen niets meer en kunnen met geen mogelijkheid contact opnemen met het bedrijf. Kunnen we nu gewoon een a ... Lees meer