Au
door AukeAarnink Jan 29, 2020 om 21:01
Vakantie & reizen

Mag mijn reisorganisatie hoge kosten in rekening brengen verandering namen?

Mijn vrouw en haar vriendin hebben via internet bij ALLtoursX Duitsland een vliegreis geboekt met hotel overnachting. Zij hebben bij boeking onze achternamen gebruikt i.p.v. de meisjesnamen.  Nu laat ALLtours weten dat de meisjesnamen vermeld moeten worden, zoals in het paspoort.
Voor deze naamsverandering vragen zij € 534,-
Kan dit maar zo en wat moeten we nu doen?

2068 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2020 om 21:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wonderlijk dat uw vrouw en haar vriendin niet weten hoe ze heten.

Wat zij nu moeten doen? Betalen.

ne
door neodutchio - Jan 29, 2020 om 22:05
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Tja, hoe goedkoper de service, hoe duurder het wordt. Niemand werkt gratis en werk moet nou eenmaal betaald worden. Dus zoals Tijger het al zei, betalen dus.

tenormin
door tenormin - Jan 29, 2020 om 22:07
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dat is toch logisch! Naam in paspoort geldt. En ook: dit is al tig jaar zo, dus niets nieuws onder de zon. En ook, het heeft "tig" mensen erg veel geld gekost. Begrijp alleen nooit dat mensen hun eigen naam verkeerd invullen.

jo
door jorisw - Jan 29, 2020 om 22:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien even op een Duitse consumentensite vragen, wat de regels daar zijn. Nederlandse regels hebben geen waarde in Duitsland. Maar het zal wel lekker goedkoop geweest zijn als ze in Duitsland zijn gaan boeken. En bij low-cost hoort dat alle zaken die niet nodig zijn weggestreept zijn, maar mocht het onverhoopt toch een keer nodig zijn dan moet zijn dat vaak handmatige klussen. De lage kosten komen immers doordat ze geen gebruik maken van systemen die normale klanten toch niet nodig hebben.

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2020 om 23:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Laat de dames volgende keer maar naar een reisbureau gaan. Is voordeliger.

Th
door Thijs124 - Jan 30, 2020 om 00:13
289 Antwoorden / Vragen

De volgende keer maar bij een Nederlands reisbureau boeken. Dan letten ze op het invullen van de namen en voor € 2,50 ben je ook nog eens voor faillissement van de reisorganisatie beschermd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 30, 2020 om 09:15
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Als al aangegeven, het mag en gebeurt ook met regelmaat. Met aantekening dat vooral sommige luchtvaartmaatschappijen dit doenen het reisbureau dat aanrekent omdat de luchtvaartmaatschappij dat doet. Zie naast de al door @MARIT5 gegeven verwijzing ook bijv. deze waarin o.a. wordt aangegeven dat een nieuw ticket soms zelfs goedkoper is https://www.skyscanner.nl/nieuws/hoeveel-kost-het-om-je-naam-te-veranderen-op-een-vliegticket-een-overzicht  en deze van een ander consumentenprogramma: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/naam-wijzigen-op-vliegticket-grote-verschillen-in-prijs-en-procedure/

pe
door peentjes - Jan 30, 2020 om 10:07
421 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat kan. Betalen lijkt me de enige optie.

gerbera
door gerbera - Jan 30, 2020 om 11:29
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Zo jammer dat beide niet weten dat de naam op het vliegticket overeen moet komen met die welke in het paspoort staat. Ja en elke vliegmaatschappij bepaald zijn tarief voor wijzigingen dus daar is niets tegen te doen.

wat moeten we nu doen?

tijger1
door tijger1 Jan 30, 2020 om 12:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de voorletters zullen dan wel weer niet kloppen. :-))

gerbera
door gerbera Jan 30, 2020 om 12:05
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Niet aan gedacht☺

aurora1
door aurora1 Jan 30, 2020 om 21:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat kost dan mooi nog eens 534 euro....

Ka
door Kassagebruiker Jan 30, 2020 om 21:42
683 Antwoorden / 5 Vragen

en of de geboortedata .........

aurora1
door aurora1 - Jan 30, 2020 om 18:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou, "zomaar"? Dat zijn de regels, dus toch zomaar betalen. Lastig als je je eigen naam niet kent.