Mag sunweb mij annuleringskosten laten betalen?
Ik had (in dec) een pakketreis bij Sunweb geboekt naar Griekenland voor 5 juli. Griekenland is van plan 1 juli "open" te gaan, maar op een hele aangepaste manier. Begrijpelijk, maar zo wil ik niet op zo'n dure vakantie. Ik verwacht dat sunweb het zelf niet gaat annuleren, dus om mijn kosten zo laag mogelijk te houden voelde ik mijn gedwongen om zelf te annuleren. Want tot 42 dagen van te voren kost het 30% van de reissom. Anders steeds meer. Als zij mij de vakantie waarvoor ik geboekt heb niet meer kunnen bieden, zijn er toch andere regels? Ik heb gevraagd om een voucher voor mijn aanbetaling, (restbedrag had ik gelukkig nog niet betaald) maar dat doen ze niet.. Wat zijn mijn rechten?
groeren Alie Damsma
En wat is die aangepaste manier dan? Maar goed, u hebt al geannuleerd, dus dat kost u geld.
U hebt geen recht op een voucher.
Hallo Alie Damsma ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.sunweb.nl/vakantie/reisinfo/wijzigen-en-annuleren
https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus
Uiteraard kan en mag dat als u zelf annuleert! En let op dat u indien u niet aan de annuleringsregeling voldoet resp. indien u wel annuleert en niet betaalt geconfronteerd kunt worden met een vordering inzake ingeberke stelling http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html toegelicht: http://www.wetrecht.nl/schadevergoeding-bij-het-niet-nakomen-van-een-overeenkomst/
Dat hangt er vanaf in hoeverre de "aangepaste manier" er voor zorgt dat Sunweb de afspraken uit de overeenkomst niet kan nakomen.
Waarschijnlijk bestaat uw "reis" uit vluchten, transfer in Griekenland en hotel/appartement. Wanneer de vlucht en transfer zonder grote vertragingen in reisduur kunnen worden uitgevoerd en het hotel/appartement inclusief de bij de prijs inbegrepen faciliteiten beschikbaar is, dan kan Sunweb de overeenkomst nakomen.
En wanneer Sunweb de overeenkomst kan nakomen, dan dient u zich aan uw deel van de overeenkomst te houden. Dus dient u te betalen of krijgt u te maken met de annuleringsvoorwaarden zoals bij boeking afgesproken indien u de reis annuleert.
Dat in Griekenland wellicht nog niet alle winkeltjes, restaurants, terrasjes en toeristische trekpleisters open zijn, doet niets aan bovenstaande af. Tenzij een bezoek aan deze zaken nadrukkelijk inbegrepen zou zijn bij de prijs.
De meeste reisorganisaties hebben in hun voorwaarden staan dat attracties, musea, restaurants etc in de omgeving vaak niet het hele jaar open zijn, en dat de reisorganisatie daarom ook niet kan garanderen dat je deze zaken tijdens jouw verblijft in de regio ook daadwerkelijk kunt bezoeken.
U heeft zelf geannuleerd en dat kost u natuurlijk geld. Vouchers krijgt u niet omdat Sunweb niet geannuleerd heeft. U heeft het restbedrag nog niet betaald?
Ja, nu u zich gedwongen voelde om te annuleren
en niet even na te kijken wat dit betekend zit u er naast.
Nooit zelf annuleren. Helaas
Wat is die hele aangepaste manier? Zonder dat te weten is er geen zinnig antwoord op te geven.
Als u naar een zwembadparadijs zou gaan waarbij de zwembaden dicht zijn, dan hebt u een punt. Als u een all inclusive heeft en er is geen buffet maar u kunt de hele dag door bestellen en op uw kamer eten, dan hebt u geen punt.
Alles valt en staat met wat er is aangeboden en wat er geleverd gaat worden.
annuleringskosten betalen, dat is je recht, je kunt sunweb nie top latend raaien voor het niet open zijn van bepaalde voorzieningen maar ook en zeker niet voor JOUW verwachtingen!!!!
Jazeker! Wanneer U niet meer wilt reizen terwijl dat op de datum dat u geboekt heeft wel zou kunnen en U ook niet wilt wachten tot de reisorganisatie misschien toch zelf annuleert, ja dan bent U de persoon die 'contractbreuk' begaat en indien dat tot 42 dagen voor de 'levering' gebeurt hoeft u maar 30% te betalen.....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ervaringen met het NRBI
Wij hebben onlangs een bindend adviestraject en deskundigenonderzoek laten uitvoeren via het NRBI (Nederlands Register Bouwinspecteurs) in het kader van de verduurzaming van onze woning. Helaas zijn we tijdens dit proces tegen een aantal problemen aangelopen, waarover we graag jullie ervaringen willen horen. Het bindend advies dat we ontvingen was naar onze mening onvolledig, vooral bij belangr ... Lees meer
Valante produkt retourneren
Wat kun je doen als je een produkt retour hebt gestuurd aan Valante en ze weigeren je het geld terug te betalen. Ik heb bewijs van retourzending. Ze reageren niet op mail en pakken al helemaal geen telefoon op. Ook een incasso bureau krijgt geen contact met ze. Hoe krijg ik nu mijn geld terug? Gaat toch nog wel om € 129.95.
website is valante.nl en is gevestigd in Almere.
Lees meer
Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour
Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer