Misleiding bij Booking.com
Ik boekte een hotel bij Booking.com. Daarna ontdekte ik dat de info op de site niet klopte, het was geen hotel maar B&B en de badkamer en toilet moesten gedeeld worden, terwijl op de bevestiging stond dat bij de kamer een eigen badkamer was. Ik heb dat doorgegeven aan Booking.com, de tekst op de site is aangepast, maar nog steeds staat er eigen badkamer en toilet.
Bij een ander hotel dat ik reserveerde bij Booking.com stond dat bij het hotel een pendeldienst gereserveerd kan worden voor luchthavenvervoer. Dat staat zowel op de site als op de bevestiging van de reservering.
Maar ook dat klopt niet.
Nu moet ik met koffers de metro nemen, maar omdat ik slecht ter been ben kan ik niet met koffers op de roltrap. Dan wordt het een taxi, en daarmee wordt de reis direct 50 à 60 euro duurder.
Booking.com doet er niets aan, ze bedanken me voor de mededeling en wijzen elke verantwoordelijkheid af.
Als ik geld genoeg had zou het geen probleem zijn, hoewel het ook dan niet klopt, maar nu maakt het alles wel heel moeilijk.
Volgens de jurist die ik heb geraadpleegd sta ik in mijn recht en moet Booking.com leveren wat ze verkopen, maar ik vertrek al deze week en ik weet niet hoe ik het op een dergelijk korte termijn nog kan afdwingen.
Ik wil hierbij ook iedereen waarschuwen niet alles te geloven wat op de site van Booking.com staat.
In de algemene voorwaarden artikel 1 2e alinea staat duidelijk dat zij niet verantwoordelijk zijn voor eventuele fouten op de site over hotels/voorzieningen aangezien ze de beweringen van het hotel letterlijk overnemen.
U heeft waarschijnlijk een vinkje gezet met ik heb kennis genomen van de algemene voorwaarden en ik heb ze begrepen.
Dat u ze niet heeft gelezen kan Booking.com niet worden aangerekend.
Kortom pech gehad.
Probeer hierdoor uw vakantie niet te laten verpesten.
Zeg eens eerlijk, wie leest er alle algemene voorwaarden? En hoe kun je controleren of iets klopt? Als ik op een dergelijke site een hotel boek ga ik ervan uit dat ik een eigen badkamer heb als er staat dat dat zo is. Als ik dan in de rij moet staan om te douchen zou ik ook zeggen dat het niet klopt bij degene bij wie ik geboekt heb.
[quote=donna schreef op donderdag 2 aug 2012, 13:46]Zeg eens eerlijk, wie leest er alle algemene voorwaarden?
Je hoeft het niet te lezen, maar als je zonder lezen toch akkoord gaat met de voorwaarden heb je geen poot om op te staan (even ervan uitgaande dat de voorwaarden juridisch goed in elkaar steken natuurlijk).
[quote=donna schreef op donderdag 2 aug 2012, 13:46]Zeg eens eerlijk, wie leest er alle algemene voorwaarden? En hoe kun je controleren of iets klopt? Als ik op een dergelijke site een hotel boek ga ik ervan uit dat ik een eigen badkamer heb als er staat dat dat zo is. Als ik dan in de rij moet staan om te douchen zou ik ook zeggen dat het niet klopt bij degene bij wie ik geboekt heb.
Ik controleer rechtstreeks via de site van het hotel of de kamer is zoals voorgesteld.
Verder kijk ik of de prijs overeenkomt of dat rechtstreeks boeken goedkoper is.
Ook kijk ik via google/zoover wat de referenties zijn
En als je de voorwaarden niet leest moet je niet zeuren achteraf.
o zijn er ook legio's mensen die komen klagen dat ze iets gekocht hebben en het vervolgens goedkoper zien ze niet meer mogen ruilen...
Op de website bij Booking staat: de pendeldienst is op aanvraag beschikbaar en dient gereserveert te worden. Op de site van het hotel staat dat ook. Hoe moet ik dan voor ik boek weten dat dat helemaal niet klopt?
Als ik een tweepersoonskamer boek bij booking,com moet ik dan eerst het hotel gaan bellen om te vragen of dat echt een tweepersonskamer is?
Als ik bij booking.com iets boek dan moet wat op de site staat kloppen met wat ik krijg toch, hoe kun je anders ooit nog een kamer boeken als je niet krijgt wat ze aanbieden. En ik kan toch niet de hele wereld over gaan bellen om te vragen of het bij booking wel klopt?
Ik heb van booking.com een bevestiging gekregen van de reservering en daar staat ook op dat de pendeldienst gereserveerd moet worden.
Maar ik wil maar zeggen dat je bij booking dus niet te snel moet reserveren en niet moet denken dat je altijd krijgt wat je daar koopt.
[quote=rosette schreef op donderdag 2 aug 2012, 17:03]Op de website bij Booking staat: de pendeldienst is op aanvraag beschikbaar en dient gereserveert te worden. Op de site van het hotel staat dat ook. Hoe moet ik dan voor ik boek weten dat dat helemaal niet klopt?
In hoeverre is het dan de schuld van Booking dat het niet klopt? Als het hotel het zelf aanbiedt, waarom kun jij daar dan geen gebruik van maken?
Dat het er staat zal best maar:
Wij besteden veel aandacht en zorg aan het aanbieden van onze diensten, maar wij zullen de informatie niet verifiëren en kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor welke fout dan ook (inclusief in het oog springende en typografische fouten), welke onderbreking dan ook (of deze nu door (tijdelijke en/of gedeeltelijke) defecten, herstelwerkzaamheden, opwaardering, onderhoud van onze website of iets anders optreedt), inaccurate, misleidende of niet-waarheidsgetrouwe informatie of het ontbreken van informatie. Elk hotel is zelf te allen tijde verantwoordelijk voor de nauwkeurigheid, volledigheid en juistheid van de (beschrijvende) informatie (inclusief tarieven en beschikbaarheid) die op onze website wordt getoond
is betreffende stukje tekst van de voorwaarden.
Al staat er dat je op handen naar je hotel wordt gedragen hoeft het niet te kloppen.
Dat het vervelend voor u is en dat het hotel het ook verkeerd doorgeeft is booking.com niet aan te rekenen.
Neem even rechtstreeks contact op met het hotel en vraag hoe het zit.
Wat wilt u nou eigenlijk zeggen abarth? Dat ik gelijk heb dat je als je bij booking.com iets boekt niet weet wat je krijgt?
En ik heb contact gehad met het hotel en zo ben ik er achter gekomen dat er geen airportshuttle is, ondanks dat het op hun site staat en dat het bij booking op de site staat.
En nee, ik hoef er niet op handen naar toe gedragen worden, ik heb dit geboekt met mogelijkheid gebruik te maken van de shuttle en ik zie niet waarom dat zo verkeerd is.
Ik heb dat vervoer nodig omdat ik slecht ter been ben en niet met koffer op de roltrap van de metro kan en het geld niet voor het oprapen heb, een taxi kost minimaal 50 euro retour volgens het hotel en dat is een enorme aanslag op het geld dat ik voor deze vakantie gespaard heb.
En annuleren kan wel, maar ik krijg geen cent terug.
Geef eens antwoord op de vraag van naitsoezn, het staat bij bookers en op de site van het hotel zelf dat er een shuttle service is volgens jou. Hoe weet je dan dat die service er niet is?
@diumeng
=rosette schreef op donderdag 2 aug 2012, 17:03: En ik heb contact gehad met het hotel en zo ben ik er achter gekomen dat er geen airportshuttle is, ondanks dat het op hun site staat en dat het bij booking op de site staat.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik krijg mijn geld niet terug van de cruise maatschappij
Door dat ik Amerika niet in mocht door mijn vakantie in Cuba in januari 2023. Krijg ik mijn betaling niet terug. Ik had een cruise geboekt via Miami Bahamas en nog meer met De NCL
OP 20 December 2023.€2500. Betaald maar nog ABN Verzekering en cruise maatschappij willen mijn geld niet terug geven. In April 2023 ben ik gewoon naar Amerika gereisd toen was er niets aan de hand, daarom heb ik d
...
Lees meer
Geen papieren handleiding meer bij nieuwe Volvo.
Bij Volvo kun je de handleiding bij een nieuwe auto alleen op het schermpje in de auto raadplegen. Een, naar mijn ervaring, zeer verkeersonveilige situatie.
Het papieren exemplaar is vanwege het millieu afgeschaft. !?
Lees meer
Smartphone APPS werken niet
Heb een Poco x3 van 35 mnd oud.
Sinds kort openen enkele APPS niet.
Moet tel herstarten dan probleem verholpen (tijdelijk)
Heb op advies fabrikant de Mi versie opnw gedownload. Hielp niet. Cache van app verwijderd. Hele toestel terug gezet nr fabrieksinstellingen en opnw geïnstalleerd. Probleem blijft bij v.n mail app en bank app zich voordoen.
Hoe los ik dit o
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer