testcase
door testcase May 2, 2010 om 01:44
Vakantie & reizen

"Nederland bestaat voor 5 procent uit eeuwige zeuren. Negeer die frustraten"

Aldus de kop van een artikel in het NRC HAndelsblad van Zaterdag 1 mei.

Enkele citaten:

"De wet van de resileider: Iedere reisgezelschap telt een handvol ongeneeslijke ontevreden resigenoten.De grootste fout die hij kan maken is het hen naar de zin te maken. Dat zal niet lukken want hun ongenoegen is een bodemloze put......"

"Een verstandige reisleider geeft die reisgenoten niet meer dan 5% aandacht. Het gevaar is echter dat ze alle aandacht krijgen en dat andere resigenoten daadoor tekort komen en iedereen ontevrden wordt"

"De onverzadigbare zeuren zijn feiloss herkenbaar . Niet alleen in een tourincar , maar ook op verjaardagen.......... en in de vuispuithoekjes op internet"

Ze zijn dagelijks verbijsterd en tekortgedaan. Ze ademen kwaadheid en misprijzen en sloven zich uit in beledigingen en verdachtmakingen."

"Wie graag alleen de onvolmaaktheden wil zien, kan iedere dag scoren"

Wie herkent zich hierin op dit forum?

Is het een idee om vanaf u deze categorie op dit forum door de andere 95% stelselmatig te gaan negeren?

544 7 Rapporteer

ge
door gerland - May 2, 2010 om 01:54
127 Antwoorden / 0 Vragen

Ik herken velen hierin op dit forum

tdehond
door tdehond - May 2, 2010 om 08:36
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Zeker. Ik doe dit al in één geval, al vind ik het jammer dat ik hiertoe overgegaan ben.

vladja
door vladja - May 2, 2010 om 12:36
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ach, het kan al verbeteren als de mensen de vraag en de eventuele antwoorden goed doorlezen.

Weet je echt een antwoord, dan zet je dat neer. Staat dat antwoord er al, dan heeft dat niet zoveel zin meer om dat nog een keer neer te zetten. Antwoorden kunnen elkaar kruisen, omdat twee mensen hetzelfde willen zeggen op hetzelfde moment. Dat zie dan ook aan de tijdstippen. Dat valt niet te vermijden.

Er zijn hier "antwoord-verslaafden". Die reageren op tot bijna 80% van de vragen. Je komt zo'n persoon overal tegen. Zolang het een zinnig antwoord (en nadruppelend met nog een of twee opmerking(en) (denk even na en doe het in 1 keer) is, is het geweldig. Maar met:

- totaal geen antwoord, maar ik moet toch wel heel even heel nodig mijn zegje doen

- een antwoord, dat al in de vraag staat of afgewezen is of al geprobeerd is (in de "antwoorddwang" over het hoofd gezien)

- heb ik (of de zuster van een kennis van een vriend) ook meegemaakt en toen ging het zo (vrijwel altijd positief) en dan gaat die vergelijking volslagen mank omdat het totaal onvergelijkbare omstandigheden zijn

- zoals Youp van 't Hek het omschrijft: "zweefteverig" soms met "dure" woorden en uitdrukkingen, die nog verkeerd gebruikt worden en vaak niet te volgen teksten

- alleen veroordelen: (ontzettend) dom / laat het een lesje zijn / de volgende keer moet je zus of zo doen / etc., maar daar is de vraagsteller inmiddels ook achtergekomen en daar schiet hij/zij nu niets mee op

- verwijzen naar een rechtsbijstandverzekering (heeft niet iedereen en als die er wel was, dan was die natuurlijk allang ingeschakeld) of sluit er één af (een brandend huis kan je niet meer verzekeren)

- ga naar de vakbond (zie commentaar RB-verzekering) of wordt lid (zelfde verwijzing)

- borrelpraat reacties: ik heb gehoord .... / kan je niet ... .en geen duidelijk idee hebben waarover ze praten (Google eerst even, werkt verhelderend)

- etc.

Als die "verslaafden" zich als een "schoenmaker bij hun leest blijven/houden", dan scheelt dat een slok op een borrel aan onnodige/overbodige/nietszeggende antwoorden en daardoor ook door ergernis ingegeven reacties.

Kom maar op met die rode duimen, ik beschouw ze als een compliment.

Op foute antwoorden, aanzet tot wetsovertredingen (bijv.verzekeringsfraude), misleidingen, statesments/ervaringen, die (aantoonbaar) onjuist/bedacht zijn (en ook niet onderbouwd worden om het tegendeel te bewijzen), etc. zal gereageerd moeten worden. Anders wordt vraagsteller van de wal in de sloot geholpen.

Vladja

stacey
door stacey - May 2, 2010 om 14:08
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Ach, het kan al verbeteren als de mensen de vraag en de eventuele antwoorden goed doorlezen--

Dat is wel vaak een probleem, maar ik vind het zelf ook bepaald geen pretje meer om 4 pagina`s !! gebabbel door te worstelen om te zien of er nog iets zinnigs kan worden toegevoegd of om onzin reacties `recht` te zetten ;-(
Heb het idee dat de vraagstellers zelf na 1 pagina veelal ook niet echt meer reageren, zijn de weg dan ook al kwijt verwacht ik.......... ;-)

testcase
door testcase - May 4, 2010 om 02:04
189 Antwoorden / 1 Vragen

En zoals verwacht melden de echte frustraten zich hier niet.

knoop4x9
door knoop4x9 - May 4, 2010 om 02:39
533 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ken er hier genoeg, iedereen kan wel is een foutje maken of is verkeerd typen zoals ik, schoolmeesters en jufvrouws hou je altijd, ik trek me er niets van aan.

tdehond
door tdehond - May 4, 2010 om 08:49
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ testcase

Degene, met zelfkennis ( wat ook weer te prijzen valt), die zich zelf herkent zal dat hier niet melden.
Ik hoop dat het niet nodig is dat uw advies meer als incidenteel opgevolgd hoeft te worden. Liefst helemaal niet!