"Nederland bestaat voor 5 procent uit eeuwige zeuren. Negeer die frustraten"
Aldus de kop van een artikel in het NRC HAndelsblad van Zaterdag 1 mei.
Enkele citaten:
"De wet van de resileider: Iedere reisgezelschap telt een handvol ongeneeslijke ontevreden resigenoten.De grootste fout die hij kan maken is het hen naar de zin te maken. Dat zal niet lukken want hun ongenoegen is een bodemloze put......"
"Een verstandige reisleider geeft die reisgenoten niet meer dan 5% aandacht. Het gevaar is echter dat ze alle aandacht krijgen en dat andere resigenoten daadoor tekort komen en iedereen ontevrden wordt"
"De onverzadigbare zeuren zijn feiloss herkenbaar . Niet alleen in een tourincar , maar ook op verjaardagen.......... en in de vuispuithoekjes op internet"
Ze zijn dagelijks verbijsterd en tekortgedaan. Ze ademen kwaadheid en misprijzen en sloven zich uit in beledigingen en verdachtmakingen."
"Wie graag alleen de onvolmaaktheden wil zien, kan iedere dag scoren"
Wie herkent zich hierin op dit forum?
Is het een idee om vanaf u deze categorie op dit forum door de andere 95% stelselmatig te gaan negeren?
Ach, het kan al verbeteren als de mensen de vraag en de eventuele antwoorden goed doorlezen.
Weet je echt een antwoord, dan zet je dat neer. Staat dat antwoord er al, dan heeft dat niet zoveel zin meer om dat nog een keer neer te zetten. Antwoorden kunnen elkaar kruisen, omdat twee mensen hetzelfde willen zeggen op hetzelfde moment. Dat zie dan ook aan de tijdstippen. Dat valt niet te vermijden.
Er zijn hier "antwoord-verslaafden". Die reageren op tot bijna 80% van de vragen. Je komt zo'n persoon overal tegen. Zolang het een zinnig antwoord (en nadruppelend met nog een of twee opmerking(en) (denk even na en doe het in 1 keer) is, is het geweldig. Maar met:
- totaal geen antwoord, maar ik moet toch wel heel even heel nodig mijn zegje doen
- een antwoord, dat al in de vraag staat of afgewezen is of al geprobeerd is (in de "antwoorddwang" over het hoofd gezien)
- heb ik (of de zuster van een kennis van een vriend) ook meegemaakt en toen ging het zo (vrijwel altijd positief) en dan gaat die vergelijking volslagen mank omdat het totaal onvergelijkbare omstandigheden zijn
- zoals Youp van 't Hek het omschrijft: "zweefteverig" soms met "dure" woorden en uitdrukkingen, die nog verkeerd gebruikt worden en vaak niet te volgen teksten
- alleen veroordelen: (ontzettend) dom / laat het een lesje zijn / de volgende keer moet je zus of zo doen / etc., maar daar is de vraagsteller inmiddels ook achtergekomen en daar schiet hij/zij nu niets mee op
- verwijzen naar een rechtsbijstandverzekering (heeft niet iedereen en als die er wel was, dan was die natuurlijk allang ingeschakeld) of sluit er één af (een brandend huis kan je niet meer verzekeren)
- ga naar de vakbond (zie commentaar RB-verzekering) of wordt lid (zelfde verwijzing)
- borrelpraat reacties: ik heb gehoord .... / kan je niet ... .en geen duidelijk idee hebben waarover ze praten (Google eerst even, werkt verhelderend)
- etc.
Als die "verslaafden" zich als een "schoenmaker bij hun leest blijven/houden", dan scheelt dat een slok op een borrel aan onnodige/overbodige/nietszeggende antwoorden en daardoor ook door ergernis ingegeven reacties.
Kom maar op met die rode duimen, ik beschouw ze als een compliment.
Op foute antwoorden, aanzet tot wetsovertredingen (bijv.verzekeringsfraude), misleidingen, statesments/ervaringen, die (aantoonbaar) onjuist/bedacht zijn (en ook niet onderbouwd worden om het tegendeel te bewijzen), etc. zal gereageerd moeten worden. Anders wordt vraagsteller van de wal in de sloot geholpen.
Vladja
--Ach, het kan al verbeteren als de mensen de vraag en de eventuele antwoorden goed doorlezen--
Dat is wel vaak een probleem, maar ik vind het zelf ook bepaald geen pretje meer om 4 pagina`s !! gebabbel door te worstelen om te zien of er nog iets zinnigs kan worden toegevoegd of om onzin reacties `recht` te zetten ;-(
Heb het idee dat de vraagstellers zelf na 1 pagina veelal ook niet echt meer reageren, zijn de weg dan ook al kwijt verwacht ik.......... ;-)
Ik ken er hier genoeg, iedereen kan wel is een foutje maken of is verkeerd typen zoals ik, schoolmeesters en jufvrouws hou je altijd, ik trek me er niets van aan.
@ testcase
Degene, met zelfkennis ( wat ook weer te prijzen valt), die zich zelf herkent zal dat hier niet melden.
Ik hoop dat het niet nodig is dat uw advies meer als incidenteel opgevolgd hoeft te worden. Liefst helemaal niet!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer
ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de regeri
...
Lees meer
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer