An
door Annacornelia Jul 10, 2020 om 10:17
Vakantie & reizen

Omboeken vliegreis

Wilde vliegreis omboeken naar volgend jaar
was niet mogelijk volgens hun
terwijl het bij Transavia wel had gekund
nu ben ik mn geld kwijt

943 9 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jul 10, 2020 om 10:21
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Annacornelia ,

was niet mogelijk volgens hun

Wie zijn hun ?

ne
door neodutchio - Jul 10, 2020 om 10:25
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Als de vlucht gewoon gaat en de verkoper biedt geen omboeken mogelijkheid, waarom denkt u daar dan wel recht op te hebben?

An
door Annacornelia - Jul 10, 2020 om 10:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Booking.com

Gr
door Grunn1 Jul 10, 2020 om 13:28
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dan gelden de boekingsvoorwaarden van booking.com en niet die van transavia.
Wat bij transavia wel kan wil niet zeggen dat het bij booking ook kan, nadeel van het boeken via een tussen aanbieder om een paar euro goedkoper uit te zijn.

lo
door lovewinnie - Jul 10, 2020 om 10:34
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Omboeken is een service . Geen verplichting die ze aan moeten bieden
Wij mochten bij de reizen gewoon omboeken tegen 30 euro pp per vlucht. Dus totaal 60 euro pp. Dus voor 240 euro en dan kon in zelfs omboeken tot 1 september 2021.
Daarbij kwamen wel nog extra kosten voor accomodatie die in 2021 ineens 800 euro duurder was dus meteen 1040 euro extra kwijt ( bij omboeken betaal je normale tarief voor hotel en mis je de eventueel vroegboekkorting etc ).
Wij hebben uiteindelijk geannuleerd in mei. Gelukkig maar want hadden 13 juli toch niet naar turkije kunnen gaan.  Had niet eens meer zin met deze maatregel.

Met code geel kun je vliegen en kun je gaan. Daarmee houdt verder alles op. Dat je niet wilt is uiteraard jou goed recht maar waarom moet dat het reisbureau geld kosten?? Waarom zou je recht hebben op omboeken?? Je hebt recht op je vlucht en accommodatie en meer niet

An
door Annacornelia Jul 10, 2020 om 10:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

Omdat t bij Transavia wel had gekund

lo
door lovewinnie Jul 10, 2020 om 10:40
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Zit u bij Transavia??

Gr
door Grunn1 Jul 10, 2020 om 13:26
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Had je rechtstreeks bij transavia moeten boeken

marita5
door marita5 - Jul 10, 2020 om 10:47
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@annacornelia ,

Veelgestelde vragen ,

Kan ik mijn boeking naar een datum in de toekomst verschuiven?

Of je een boeking naar een datum in de toekomst kunt verschuiven, hangt af van de reserveringsvoorwaarden. We raden je aan in te loggen op je Booking.com-account of via je bevestigingsnummer en pincode. Selecteer de boeking die je wilt wijzigen, en je krijgt te zien welke opties er beschikbaar zijn.

Je kunt ook contact opnemen met de accommodatie en ze verzoeken om een datumwijziging.

Voor verdere informatie , klik op de rode regels .

https://www.booking.com/covid-19.nl.html

Lees hier ook Art 6 ,

https://www.booking.com/content/terms.nl.html

rj
door rjw - Jul 10, 2020 om 10:54
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Hoe meer restricties (in de diverse landen) worden opgeheven, hoe minder makkelijk het wordt om zaken (gratis) te wijzigen. En dat is ook logisch: als het vliegtuig vliegt leveren ze de gekochte dienst. Als je flexibiliteit wilt hebben zul je, net als altijd eigenlijk, tickets moeten kopen die je kunt wijzigen.

tijger1
door tijger1 - Jul 10, 2020 om 13:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Rechtstreeks bij Transavia boeken was zeker duurder?