Su
door Suzanne77 Apr 6, 2016 om 22:22
Vakantie & reizen

Oplichting via Windu en Airbnb

Dit betreft meer een waarschuwing!

Wij waren bijna opgelicht door via de email de beschikbaarheid op te vragen van een luxe huis in Ibiza wat we hadden gevonden via de website van Wimdu. In deze mailwisseling werd aangegeven door het 'bedrijf' Warm Properties dat zij dit liever via Airbnb lieten verlopen om diverse redenen. Ze bootste bijna exact het bookingsproces na zoals dit loopt via een persoonlijke aanbieding echter enkele details waren anders oa. overmaken via Express banktransfer ipv kiezen welke betaalmethode en de waarborgsom was opgenomen in het totaal bedrag (in tegenstelling tot policy bij Airbnb). De pagina van het huis en doorklikken naar de foto's waren vrijwel identiek aan het format van Airbnb maar enkele details waren net anders. Ik vond de medewerker van Warm properties ook net wat te pusherig waarop ik op onderzoek uit ging en het bleek dat zowel op de website van Wimdu als op die van Airbnb het betreffende huis niet meer terug te vinden was!

Zojuist las ik een post van iemand op een vakantie website dat hen enkele dagen terug ook bijna hetzelfde was overkomen. Zij hadden de foto's via google opgezocht en het huis bleek helemaal in een ander land te staan, namelijk Saint Tropez in Frankrijk!

Wimdu en Airbnb hebben hier vermoedelijk geen aandeel aan behalve dat deze aanbieder enkele dagen bij Wimdu op de site heeft gestaan. Het viel mij ook op dat de emailadressen net niet klopte namelijk confirm-bookings@airbnb-24.com en ook in de adresbalk stond: http://airbnb.com.bookings-services.link/rooms/160403082116-3%20Bedroom%20Luxury%20House-3-160-EntireHome# en http://airbnb.com.bookings-services.link/confirm_booking.php?checkin=17-09-2016&checkout=21-09-2016&naumber_of_guests=6&hdnid=160403082116   
Voor de adresbalk stond ook geen logo bij van Airbnb en was niet geidentificeerd door globalsign zoals hun andere pagina's allemaal wel zijn.

Hopelijk zijn mensen hierdoor gewaarschuwd!!! Altijd communiceren en betalen via de officieele website, mn Airbnb lijkt dit allemaal goed te hebben ingedekt.

3152 0 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Nieuw op Vraag & Beantwoord

De
Debs64 - Jul 10, 2024 om 17:51
Geldzaken & recht

PostNL stopt met digitale zegel. Tegoed onder 15 wordt niet teruggegeven.

PostNL stopt per 15 augustus met digitale zegels. Bedragen onder de 15 euro worden niet teruggestort. Boven de 15 euro wel. Advies PostNL is zo veel mogelijk opmaken. Kan van restant 9 euro geen zegels printen want die zijn maar 5 dagen geldig. Mag dit zomaar? Lees meer

Sh
Shopper1998 - Jul 12, 2024 om 07:57
Winkels & webshops

Shopcredit ipv geld terug

Hoi,

Ik heb een aankoop gedaan via een webshop. Echter kom ik er nu echter dat er bij retour geen geld wordt teruggegeven maar een zogenoemd 'shopcredit' om opnieuw bij de webshop te besteden.

In de algemene voorwaarden:
'De ondernemer gebruikt voor terugbetaling een shopcredit zoals aangegeven bij de disclaimer en akkoord bij het aangaan van de aankoop voorwaarden.' ... Lees meer

Bl
BlueSee - Jul 8, 2024 om 20:31
Huishouden & energie

Karcher: service zeer slecht

De service bij Karcher is zeer slecht: er wordt niet gereageerd, ook na diverse herinneringen. Indien je belt sta je meer dan 45 minuten in de wacht. Ik wil een kappotte baterij vervangen maar tot op heden niet gelukt (4 weken wachttijd). De diverse revieuws van Karcher zijn dramatisch dus er is iets aan de hand. Lees meer