Oplichting via Windu en Airbnb
Dit betreft meer een waarschuwing!
Wij waren bijna opgelicht door via de email de beschikbaarheid op te vragen van een luxe huis in Ibiza wat we hadden gevonden via de website van Wimdu. In deze mailwisseling werd aangegeven door het 'bedrijf' Warm Properties dat zij dit liever via Airbnb lieten verlopen om diverse redenen. Ze bootste bijna exact het bookingsproces na zoals dit loopt via een persoonlijke aanbieding echter enkele details waren anders oa. overmaken via Express banktransfer ipv kiezen welke betaalmethode en de waarborgsom was opgenomen in het totaal bedrag (in tegenstelling tot policy bij Airbnb). De pagina van het huis en doorklikken naar de foto's waren vrijwel identiek aan het format van Airbnb maar enkele details waren net anders. Ik vond de medewerker van Warm properties ook net wat te pusherig waarop ik op onderzoek uit ging en het bleek dat zowel op de website van Wimdu als op die van Airbnb het betreffende huis niet meer terug te vinden was!
Zojuist las ik een post van iemand op een vakantie website dat hen enkele dagen terug ook bijna hetzelfde was overkomen. Zij hadden de foto's via google opgezocht en het huis bleek helemaal in een ander land te staan, namelijk Saint Tropez in Frankrijk!
Wimdu en Airbnb hebben hier vermoedelijk geen aandeel aan behalve dat deze aanbieder enkele dagen bij Wimdu op de site heeft gestaan. Het viel mij ook op dat de emailadressen net niet klopte namelijk confirm-bookings@airbnb-24.com en ook in de adresbalk stond: http://airbnb.com.bookings-services.link/rooms/160403082116-3%20Bedroom%20Luxury%20House-3-160-EntireHome# en http://airbnb.com.bookings-services.link/confirm_booking.php?checkin=17-09-2016&checkout=21-09-2016&naumber_of_guests=6&hdnid=160403082116
Voor de adresbalk stond ook geen logo bij van Airbnb en was niet geidentificeerd door globalsign zoals hun andere pagina's allemaal wel zijn.
Hopelijk zijn mensen hierdoor gewaarschuwd!!! Altijd communiceren en betalen via de officieele website, mn Airbnb lijkt dit allemaal goed te hebben ingedekt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Retourneren artikel internet
Hanglamp gekocht via internet. Opgehangen en viel tegen. Terug gebracht. Helaas niet mogelijk om te retourneren. Omdat wij hem hadden Opgehangen/ gemonteerd is het niet mogelijk om te retourneren. Is dit volgens de wet waar? Of moet de verkoper de lamp terug nemen? In de voorwaarden op de site van de verkoper stond gemonteerde artikelen kunnen niet worden geretourneerd. Lees meer
Opzeggen ivm overlijden
Hallo, Mijn moeder is op 8 oktober overleden. Nu wil ik (dochter) haar abonnement stoppen bij Simyo. Dit lukt niet.
Ik heb alles opgestuurd, ook akte van overlijden, alle gegevens doorgegeven, en er wordt gezegd dat het niet kan omdat haar abonnement op haar roepnaam staat. Ze heet A.J. Kaspers-Reukema en haar abonnement staat op Bep Kaspers.
Ze hebben nu al twee keer het abonnementsgeld
...
Lees meer
Ben je verplicht een bankapp te nemen
De SNSbank is gestopt met het verstrekken van de digipas en nu kan ik alleen bankieren als ik hun app download of een browsercode aanvraag. Het probleem is dat ik vroeger hun app wel op de telefoon had en toen de telefoon ouder was en ik geen nieuwe updates meer kon uitvoeren, de bank berichtte dat vanwege de veiligheid ik niet meer kon bankieren op de telefoon.Je wordt dus gedwongen om een nieuwe ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer