Prijs gewonnen!
Mijn ouders ( 85 en 84 jaar oud) wonnen tijdens een verkoping een reis met korting!
Via Holiday 1 zouden zij een Rijn/Moezelcruise kunnen boeken voor maar €99,- p.p. Maar liefst een korting van €200,-. Dat klonk goed en zij gingen erop in. Ze moesten wel meteen €40,- betalen als aanbetaling.
Thuisgekomen besloten ze toch maar niet mee te gaan, omdat het uiteindelijk geen cruise, maar een busreis bleek te zijn! Op het boekingsformulier stond dat tot 8 dagen na datum kosteloos geanuleerd kon worden.
We hebben een aangetekende brief gestuurd en kregen pas een maand later een briefje terug dat de betaalde som administratiekosten waren die niet teruggestort zouden worden. Wie heeft hier ook ervaring mee en weet hoe het betaalde geld teruggevorderd kan worden?
Als er echt gezegd is dat het een cruise was, maar het een busreis blijkt te zijn, dan is het oplichting.
echter vermoed ik dat het een soort "verkoop demonstratie" was waarbij ze op zoek gaan naar oudere mensen die ze van alles wijs maken. ik vrees dat er niet veel aan te doen is. het enig wat u kunt proberen is uw ouders een aangetekende brief versturen waarin ze aangeven dat ze de reis niet willen maken omdat ze valse informatie hebben gekregen. maar ik vrees dat dit bedrijf weinig onder de indruk zal zijn.
Er wordt een reis gewonnen met korting?
U geeft niet aan welk bedrijf de Wet Oneerlijke Handelspraktijken heeft overtreden door op deze manier bejaarden te ronselen voor een busreis.
Misschien wilt u hier melden om welk "bedrijf" het gaat.
Holiday 1:
Holiday 1
Niet aangesloten bij een overkoepelende reisorganisatie. KvK gegevens
Naam: Noord-West-Touristik B.V.
Vestigingsadres: de Luinink 21 A
Vestigingsplaats: 7591DV Denekamp
Internetadres: www.noordwesttouristik.nl
KvK-nummer: 08177267
Vestigingsnummer: 000005251648
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Link bij KvK werk niet
Hier kunt u meer info vinden om te proberen uw recht te halen: http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Wet_oneerlijke_handelspraktijken
En ik zou dit zeker melden, dit bedrijf is een serieuze oplichtersbende.
jnijs, wat erg toch dat mensen er telkens weer de dupe van worden en nu nog wel mensen op hoge leeftijd. Het is zo'n bekende "oplichting" die gewonnen reizen trucs. Ik ben bang dat uw ouders de €40,00 als verliespost moeten zien; er achteraan gaan kost meer tijd en geld om uw absolute gelijk te halen bij deze oplichters.
Uit de algemene voorwaarden blijkt niet dat de aanbetaling in de zak van dit "bedrijf" gestoken wordt.
. Annulering door de medereiziger
U kunt binnen 8 dagen na afsluiting van de reisovereenkomst kosteloos de reis annuleren. Deze annulering moet met vermelding van de reis en reisdatum bij ons ingediend worden.
Op grond van het hierboven vermelde artikel uit de a.v. kunt u het bedrag terug vorderen.
Bron: klik
contactgegevens: klik
De vraag is echter of bedrijf dit conform a.v. doet.
U zou hierover bij Consuwijzer een klacht in kunnen dienen, maar ik betwijfel of er wat aan te doen is omdat zij niet bij een reisorganisatie zijn aangesloten.
tdehond, daarom geef ik dit al bij voorbaat op, zoals u ook schrijft dat ze nergens bij aangesloten zijn. En dat is meestal het geval bij dit soort "bedrijven". Triest. En zij gaan op naar het volgende slachtoffer.
=tenormin schreef op dinsdag 6 sep 2011, 15:57: tdehond, daarom geef ik dit al bij voorbaat op, zoals u ook schrijft dat ze nergens bij aangesloten zijn. En dat is meestal het geval bij dit soort "bedrijven". Triest. En zij gaan op naar het volgende slachtoffer.
Het is niet uw probleem maar dat van de vraagsteller. De ouders worden eerst gemanipuleerd richting reis om vervolgens bestolen te worden van 40 euri aanbetaling.
Als vraagsteller geld terug vordert en dit niet terug betaald wordt kan aangifte gedaan worden naar mijn bescheiden mening.
Dit bedrijf is al vele male ter sprake gekomen bij Radar. Misschien kunnen ze daar meer informatie geven. 't Is altijd te proberen.
Dit is wel een heel gemene truc. Er zijn voldoende tips gegeven om te proberen voor uw ouders de schade te verhalen. Meer nog dan dat lijkt het me niet meer dan normaal dat deze zgn. firma gestopt wordt in haar oplichtingspraktijken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
LOQED slim slot
Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt.
...
Lees meer
BKR gegevens, moeten die gewaarmerkt zijn?
Wij willen een nieuwe woning bezichtigen en de cooperatie vraagt om de BKR gegevens. Het gaat om een vrije sector woning. Maar die gevens kosten gewaarmerkt 15 euro pp.
Is dat nodig of mag ik het ook, aangezien ik het gratis mag inzien, screenshotten en in een document zetten, denkt u?
Dat mag wel met de BRP gegevens, staat er. Daar staat het namelijk gewoon bij vermeld, in de info voora
...
Lees meer
Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Geachte forumleden,
Ik sjouw al dagen mijn lege flessen van de ene naar de andere supermarkt.....
Zou het kunnen ,dat de supermarkten te veel lege blikjes en plastic flessen krijgen aangeboden en dat zij express de automaten uitzetten omdat ze anders verlies erop lijden?
Kortom : Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer