Record go autoverhuur
Afgelopen woensdagmorgen om 7.30 uur de gehuurde Nisaan Juke bij record go op de luchthaven van Alicante ingeleverd.
Aan de balie werd ons een jonge dame toegewezen die met mij de auto ging inspecteren,
Deze dame had een soort ipad bij zich waarin zich een lamp bevond om in de nogal donkere garage de auto te kunnen bekijken.
Zij begon met de voorkant en vroeg mij al direct of ik niet zo dicht bij haar wilde staan omdat zij zich anders zo opgeloten voelde.
De voorkant werd minitieus nagekeken was alles prima de bestuurderskant ook minitieus en vond boven het portier op het dak vooraan een "krasje" ik zij schijn mij eens bij en moest mijn bril opzetten kon toen pas zien na met een zakdoek de plek schoon te hebben gemaakt dat daar een krasje zat die je alleen zag met scherpe ogen maar dan wel in het daglicht. Ik heb haar gezegd ik zie niets. Zij ging echter verder keek 4 seconden in de auto deed de deur weer dicht en opende de kofferbak dit duurde 3 seconden en ging verder met de achterkant wat veel sneller ging dan voorheen de ander zijkant heeft zij nauwelijks gezien. terug na de balie en haar collega vroeg mij om de creditcard en vertelde dat de schade 211 euro bedroeg. Ik had bijna betaald toen mijn vrouw zij wacht even ik bel mijn broer. Mijn zwager dus woont in Denia en kon mij denk ik beter vertellen hoe te handelen. Hij zij niet betalen en geef mij deze dame even aan de telefoon wat zij echter geheel niet wilde. Al met al na geschermd te hebben met het contract toch betaald. Mijn stellige indruk is dat deze firma per dag een bepaald quotum moet halen wat betreft schade betalen en vooral met huurders die in het begin hebben geweigerd een extra verzekering van deze firma te nemen (wat mij vooraf al werd ontraden door mijn zwager). Van de dame achter de balie papieren meegekregen om het met mijn verzekering in nederland verder af tehandelen. Mijn vraag is aan u hoe kan ik nu het beste handelen.
De schade melden bij je verzekeringsmaatschappij en de papieren insturen.
Alhoewel ..... € 211 ..... gaat je dan denk ik meer kosten aan verlies no-claim cq terugval schadevrije jaren.
Zou m'n verlies maar nemen.
En een volgende keer niet betalen en zorgen dat je zélf vantevoren de auto inspecteert/ foto's.
De Ts man dat natuurlijk helemaal niet melden bij de verzekeraar van zijn EIGEN auto. Maar hij heeft een verzekering afgesloten voor die huurauto.
Tja, maar TS schrijft: Van de dame achter de balie papieren meegekregen om het met mijn verzekering in nederland verder af tehandelen.
En of TS voor die huurauto een verzekering had afgesloten .... zo te lezen niet.
Maar je autoverzekering hier (voor je eigen auto) is helemaal niet van toepassing voor een huurauto. Niet in Nederland en niet in en ander land. De dame heeft wellicht de verzekering bedoelt die TS in Nederland heeft afgesloten bij het huren van de auto.
@jorisw; inderdaad.
En de Ts weigerde daar nog een EXTRA verzekering af te sluiten.
Hoe weet zo’n jonge dame van het verhuur bedrijf nou hoe hoog het schade bedrag is? Is zij een schade expert? Raar bedrag ook, waarschijnlijk zo laag zodat de klant dit liever zelf betaald dan dat men een verzekeraar inschakeld die een schade expert langs gaat sturen.
De procedure is inderdaad vreemd. Ik had vorig jaar ook een keer schade, en voordat ik wist hoeveel dat was werd er eerst een offerte gemaakt door een schadeherstelbedrijf. Vervolgens kreeg ik de borg - die schade teruggestort op mijn creditcard en kreeg ik alle documenten om de schade bij te verzekeraar te claimen (in mijn geval: auto gehuurd via rentalcars, auto gehuurd bij Europcar, verzekering via rentalcars). Het was binnen 5 werkdagen allemaal geregeld, maar ze hadden zeker niet bij inleveren gelijk de kosten van de schade.
Tip voor alle huurders van auto's in het buitenland.
Huur, indien mogelijk, je auto in Nederland bijh Sunny Cars. Zij bieden een 100% verzekering en mocht je onverhoopt toch
iets moeten betalen bij schade aan de verhuurder ter plaatse*, dan kun je dat verhalen bij Sunny Cars. Zo is contractueel vastgelegd.
* Sunny Cars (naar mijn weten oorspronkelijk Duits) is een groot bedrijf dat in veel landen auto's verhuurt via een lokale verhuurder.
Sunny Cars heeft dus een overeenkomst met die verhuurder in b.v. Spanje. Je hebt verdeer dus niets te maken met allerlei al dan niet vage nog "noodzakelijke" verzekeringen die men je probeert aan te smeren. Erg prettig bedrijf, tariefen zijn scherp en dus all-in. Wel zo prettig.
Dit advies onderschrijf ik van harte! Bij Sunny Cars ben je er zeker van dat je precies de goede verzekeringen hebt. Sunny cars heeft bovendien een 24/7 bereikbaar telefoonnummer in geval van nood. Erg fijn, weet ik uit ervaring, zeker wanneer je ook nog te maken hebt met tijdsverschillen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik krijg mijn geld niet terug van de cruise maatschappij
Door dat ik Amerika niet in mocht door mijn vakantie in Cuba in januari 2023. Krijg ik mijn betaling niet terug. Ik had een cruise geboekt via Miami Bahamas en nog meer met De NCL
OP 20 December 2023.€2500. Betaald maar nog ABN Verzekering en cruise maatschappij willen mijn geld niet terug geven. In April 2023 ben ik gewoon naar Amerika gereisd toen was er niets aan de hand, daarom heb ik d
...
Lees meer
Geen papieren handleiding meer bij nieuwe Volvo.
Bij Volvo kun je de handleiding bij een nieuwe auto alleen op het schermpje in de auto raadplegen. Een, naar mijn ervaring, zeer verkeersonveilige situatie.
Het papieren exemplaar is vanwege het millieu afgeschaft. !?
Lees meer
Smartphone APPS werken niet
Heb een Poco x3 van 35 mnd oud.
Sinds kort openen enkele APPS niet.
Moet tel herstarten dan probleem verholpen (tijdelijk)
Heb op advies fabrikant de Mi versie opnw gedownload. Hielp niet. Cache van app verwijderd. Hele toestel terug gezet nr fabrieksinstellingen en opnw geïnstalleerd. Probleem blijft bij v.n mail app en bank app zich voordoen.
Hoe los ik dit o
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer