Jo
door Joep Debeij Jun 4, 2021 om 14:22
Vakantie & reizen

Ryan Air: geld betaald geen ticket

Een aantal weken geleden heeft mijn dochter een vlucht geboekt bij Ryan Air (naar Porto). Via Ideal heeft ze betaald; het geld voor de tickets is afgeschreven (er is een overschrijvingsbewijs).
Vervolgens heeft ze geen bericht ontvangen via de mail over deze boeking. Contact met Ryan Air gehad hierover: zonder boekingsnummer kan men niets doen. Met de bank contact gehad; die bevestigen dat het geld is afgeschreven naar een Ryan Air rekening. Ryan Air houdt vol dat het geld er niet is en dat het zonder boekingsnummer/bewijs ook niet mogelijk is.
Conclusie: geld weg en geen tickets en niemand die ons wil/kan helpen. Aantal mails/telefoontjes  Ryan Air leveren niets op; het engelstalige callcenter kan ons niet verder helpen.

Heeft iemand enig idee wat we nog kunnen doen? Het kan toch niet zijn dat zo maar kan?

14783 12 Rapporteer

Gr
door Grunn1 - Jun 4, 2021 om 14:56
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Vaak staat in de omschrijving van de overboeking (je eigen bankoverzicht) het boekingsnummer.
Kijk ook eens op de site van Ryan air wat het rekening nummer is van hun en controleer dat met waar je het geld naar overgeboekt hebt. Als dit niet gelijk heb je dan misschien via een fake site geboekt, kijk eens in je recent gebruikte tabbladen of de site er nog bij staat en of hier sprake is van een doorgestuurde site die niet van Ryan air is.

AWYeah28
door AWYeah28 - Jun 4, 2021 om 15:30
355 Antwoorden / Vragen

Lekker bedrijf, dat RyanAir. Als je het online klachtenformulier wilt invullen over een klacht voor aanvang van de vlucht, krijg je alleen maar verwijzingen naar de website. Dan moet er dus een schriftelijke klacht per post naar Dublin: >klik<

Een kopie van het overschrijvingsbewijs meesturen en het verhaal uitleggen.
Als je er dan nog niet uitkomt volgt een ingebrekestelling.
Alles uiteraard aangetekend, hopelijk is het de aanvullende kosten waard. Die zou ik zeker ook proberen te verhalen.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 4, 2021 om 17:22
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Een van de bemoedigende antwoorden uit deze link:

Dit is hier al vaker langsgekomen. Ryanair is een Ierse maatschappij. IDEAL is iets dat ENKEL in Nederland kan en geldig is. In de rest van Europa kennen ze het systeem niet. Daar zit wel eens wat vertraging op en verlangt wat uitleg. Normaal gesproken komt het altijd wel weer goed.

TIP: betaal in Nederland met ideal, maar in Europa met creditcard.

https://radar.avrotros.nl/forum/touroperators-vliegmaatschappijen-f19/geen-bevestiging-van-ryanair-ontvangen-wel-betaald-t168583.html

panter22
door panter22 - Jun 4, 2021 om 17:27
6599 Antwoorden / Vragen

Kon ze de tickets wel met ideal betalen?
Volgens deze site alleen met een creditcard.
Of heeft ze niet rechtstreeks bij Ryanair geboekt.
https://www.zondercreditcards.nl/vliegtickets/ryanair-ideal

rj
door rjw Jun 5, 2021 om 10:32
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom ga je op een vage internetsite kijken hoe je bij Ryanair kunt betalen terwijl op de Ryanair site gewoon alle betaalmogelijkheden staan? Welke van de twee zou het meest betrouwbaar en meest up-to-date zijn?

panter22
door panter22 Jun 5, 2021 om 12:02
6599 Antwoorden / Vragen

Betalen met ideal kun je kennelijk nog maar kort bij Ryanair. Maar in dit geval gaat het mis.
Misschien heb jij een oplossing?  En bejaarde suikeroom of tante die misschien een nieuwe ticket  wil betalen?

aurora1
door aurora1 Jun 6, 2021 om 21:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tuurlijk..... die “oudjes” stikken toch van het geld waar de jonkies graag van profiteren….

tijger1
door tijger1 Jun 6, 2021 om 21:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Autora +10 Goed genoeg als geldschieter.:-((

marita5
door marita5 - Jun 4, 2021 om 17:50
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo joep Debeij ,

Neem eens contact op met ECC, voor contact scroll naar beneden , klik op de rode regel .

https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op

aurora1
door aurora1 - Jun 6, 2021 om 21:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou nog eens extra controleren of wel het juiste rekeningnummer voor de tickets ingevuld is en of ergens op de afschriften een boekings nummer oid te vinden is én of niet via een omweg (met Cheaptickets bijv.) geboekt is.

ni
door niceprice - Jun 7, 2021 om 11:42
14 Antwoorden / 1 Vragen

Je zult ongetwijfeld bij het boeken een email adres hebben ingevuld. Als je dat email adres gebruikt voor het aanmaken van een account bij Ryanair dan komt hoogstwaarschijnlijk automatisch deze vlucht in je z.g.n. travel itinerary te staan.

Lambert vos
door Lambert vos - Jun 7, 2021 om 11:57
10 Antwoorden / 1 Vragen

Geachte ik ben bijna 2 jaar bezig geweest om 440 euro terug te krijgen ze hebben schijt aan iedereen zelfs advocaten kunnen niet veel zelfs dreiging voor rechter worden ze niet koud van ze hebben uiteindelijk de 22e van mei betaald reservering stoelen kwijt bagage geld kwijt ik snap niet dat dit kan ik doe dit nooooit meer bIJ RAYNAIR  wat een .... maatschapij criminelen worden beter behandeld

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 7, 2021 om 18:46
2071 Antwoorden / Vragen

Budget maatschappij, budget behandeling.

mo
door mof - Jun 7, 2021 om 17:02
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Mensen die na al die jaren mog steeds bij Ryanair boeken nemen deze klantenbehandeling op de koop toe. Zoveel gelijjksoortoge klachten ...

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 7, 2021 om 18:47
2071 Antwoorden / Vragen

Precies, het is (was) echt spotgoedkoop en de service is navenant. Nu kan je erop wachten dat iemand meldt dat je als bijstandsmoeder echt geen duurdere maatschappij kan betalen ;-)

Y
door Y el Haddioui - Jun 12, 2021 om 23:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zit met dezelde probleem. ik heb 7-06-2021 gereserveerd een vakantie voor mijn gezin via Mytrip, ook vlucht van ryanair. ik heb betaald. bedrag is afgeschreven, ik heb alleen een bewijs van afschrijving. ik wacht nog op mijn boeking. ik hoor maar niets.

ik heb gebrobeerd te bellen? geen resultaat.

ik weet ook niet wat ik moet doen?

Isabelle321
door Isabelle321 - Feb 9, 2022 om 10:21
1 Antwoorden / Vragen

OPLOSSING

ik heb zelf ook geboekt en geen bevestiging gekregen. In de betaalomschrijving staan een hoop cijfers, jouw reservering code staat hierin. Dit is waarschijnlijk 6 letters of 2 letters 2 cijfers 2letters.

deze invoeren op de ryanair app en je hebt je tickets!

An
door Anoniem2022 Feb 28, 2022 om 04:40
Antwoorden / Vragen

Dit heeft mij geholpen, waarvoor hartelijk dank!

Ik raad deze oplossing aan aan iedereen met soortgelijke problemen

Erg slordig van Ryanair dat ze niet de reservering code op een normalere manier delen, en geen bevestigingsemail van de reservering sturen

rv
door rverleg - Mar 30, 2022 om 12:22
1 Antwoorden / Vragen

Ja, ook wij hebben dit op dit moment aan de hand.
1. Tickets geboekt en betaald, nooit bevestigings email ontvangen.
2. Daarna het reserveringsnummer in het afschrift gebruikt om de boeking toch te vinden, niet gelukt.
3. Toen gebeld met Ryanair, zij vertelde dat de betaling was gedeclined, dus niks geboekd.
4. Maar het bedrag is wel afgeschreven!
5. RyanAir zegt ons niet verder te kunnen helpen, moeten bij onze bank zijn.
6. ING zegt dat zij niks kunnen doen, zij adviseren ons om Ryanair aan te klagen vanwege fraude.
7. Nu toch een klacht ingediend bij RyanAir en ze even de tijd geven om dit op te lossen.
8. Als dit niet lukt zullen we ze denk ik toch moeten aanklagen.... Pfff, zo geen zin om deze molen in te gaan.

Als er veel meer gedupeerden zijn staan we sterker, hoop dat kassa hier ook in kan helpen?

Johanbakker
door Johanbakker Apr 5, 2022 om 10:45
Antwoorden / Vragen

Ik heb precies hetzelfde probleem...
Diepe zucht