mo
door monica Jan 24, 2016 om 19:04
Vakantie & reizen

Schade koffer, vliegmaatschappij vergoedt niets

2 weken geleden kwam mijn koffer met, wat ik in de drukte kon zien, een aantal lichte beschadigingen van de bagageband af op Schiphol. Schade leek in 1e instantie niet groot genoeg om deze te gaan claimen. Nadat ik de aankomsthal had verlaten zag ik opeens een scheur in mijn hardcase koffer. Via twitter Schiphol gevraagd hoe te handelen. Deze gaven de website door van de vliegmaatschappij. Schade volgende ochtend per email met foto's erbij geclaimd. Snel reactie dat ik schade bij verzekering moest claimen. Verzekering gaat uit van dagwaarde, na aftrek eigen risico blijft er niets over. Dag na 1e email vliegmaatschappij weer email gestuurd dat ik hen aansprakelijk stel en gemeld getuigen te hebben. Na week geen reactie, weer email gestuurd. Nog steeds geen reactie op 2e en 3e mail. Wat kan ik nog doen om schade vergoed te krijgen? Was geen budgetmaatschappij.

6637 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jan 24, 2016 om 19:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ook die vliegtuigmaatschappij zou niet meer dan de dagwaarde vergoeden. Dus wat is de dagwaarde nog? 

U had ook meteen moeten melden.

marita567
door marita567 - Jan 24, 2016 om 20:16
1576 Antwoorden / 17 Vragen
1
mo
door monica - Jan 26, 2016 om 20:08
70 Antwoorden / 8 Vragen
0

Melden op Schiphol of PIR invullen kon niet meer omdat ik al door de douane was. Volgens website van Austrian waarmee ik vloog moest ik bewijzen dat de schade tijdens vlucht is ontstaan. Dat heb ik geprobeerd te doen, maar Austrian reageert niet meer.

jo
door jorisw Jan 26, 2016 om 22:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Kan ik me wat bij voorstellen. Hoe wil je aantonen dat het inderdaad door de bagageafhandeling is gekomen en niet doordat de koffer bijvoorbeeld van de trap naar het perron is gevallen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 26, 2016 om 20:19
16694 Antwoorden / 202 Vragen
0

Zie marita 567@ niets aan toe te voegen

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2016 om 20:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dus u hebt het, volgens de vliegtuigmaatschappij, te laat geconstateerd.

koekeloer
door koekeloer - Jan 27, 2016 om 11:09
562 Antwoorden / 18 Vragen
0

Heeft U getuigen (Onafhankelijk) die hebben gezien dat de koffer binnen de douane al helemaal kapot was ? Zo niet, dan ben U te laat zoals al eerder gemeld hier.

ri
door rikro - Jan 27, 2016 om 11:27
9 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik had ook schade aan een harde koffer,ook een open barst.  Mijn verzekering betaalde ook de dagwaarde .Maar ik vind in mijn geval dat ik genoeg terug heb gekregen  het gebeurde op mijn 3de vliegreis Voor een koffer  van €129.95  kreeg ik een bedrag van €85.00 éuro  terug Er is €15.00 per jaar afgetrokken. Dat vind ik redelijk.  In de opruiming weer een nieuwe gekocht .voor €99.95  Zelfs de porto kosten voor het opsturen van mijn kapotte  koffer kreeg ik terug ...

ha
door harryromijn - Jan 27, 2016 om 11:37
272 Antwoorden / 0 Vragen
0


Schade moet je altijd constateren zo dicht mogelijk na het ongeval, dus nu voroadt u de aankomsthal uit bent ( langs de douane. Wie zegt, dat de koffer niet van de dakdrager van uw auto is gevallen ? getuigen ? familie e.d. telt dan niet.
Ja, en u krijgt de dagwaarde. 5 jaar oud ? Zinloos.

Cyanoacrylaat ( = seconden) lijm doet wonderen. Tube van € 1,99 en alles is steviger als daarvoor. Wel randen goed tegen elkaar aan drukken en niet met de vingers in cotnact met die lijm komen, anders zit u er letterlijk aan vast.

domantwoord
door domantwoord Jan 27, 2016 om 13:08
192 Antwoorden / 0 Vragen

Een scheur in een harde koffer lijmen met Cyanoacrylaat is absoluut onmogelijk, de lijmranden zijn veel te klein en de lijm droogt veel te bros op zodat wanneer het al zou houden het binnen de kortste keren weer open breekt!.

Het enige wat je zou kunnen doen is er net zoals met een band plakken aan de binnenkant er een soort "lap" op te plakken, b.v. een stuk canvas of een plastic plaatje. 

lo
door loekoek - Jan 27, 2016 om 13:05
30 Antwoorden / 5 Vragen
0

Beste Monica,
Weinig kans om zoiets voor elkaar te krijgen. Dat wordt rekening man/vrouw. De vliegmaatschappijen doen er alles aan om overal onderuit te komen (kijk bijv. naar te laat vertrek en gespeelde overmacht). Na onze landing in Bangkok met China airlines kreeg niemand van de uitstappers zijn koffers (ca 200 personen). Het vliegtuig was doorgevlogen naar Taiwan omdat de deuren van het ruim kennelijk klem zaten, kon men niet uitladen. Enige passagiers vroegen en kregen, na lang wachten en opspelen, geld voor eerste behoeften . Het merendeel dus niets; zelfs geen claimformulier. Na 3 dagen werden onze koffers met schade in het hotel afgeleverd. Inmiddels was ik ook nog een groot deel van mijn geld kwijt wegens zakken rollen omdat het speciale tasje nog in de koffer zat (eigen schuld dikke bult).Na onze vakantie gebeld met CI op Schiphol. Na veel gezeur zond men mij 1 formulier voor 2 klanten. Een kopie gedraaid voor mijn partner. Formulieren ondertekend per post (met postzegel) ingezonden. Uiteindelijk een tijd later 1x 50€ voor 1 klant omdat we geen gescheiden maar een en/of rekening invulden. U begrijpt dat we niet meer (ook de service intern was al minder) met CI vliegen.

pi
door piete242 - Jan 27, 2016 om 20:44
12 Antwoorden / 0 Vragen
0

Jammer dat er mensen zijn die een overbodige reactie geven van "had je maar meteen moeten melden". Alsof dat uitmaakt.
Heel vroeger kreeg je (ik) van de KLM op Schiphol meteen een nieuwe. Helaas zijn die tijden niet meer. Ook bij de "grote" wordt het dagwaarde oftewel ... 3 jr of ouder is noppes !!! Ook daar heb ik ervaring in. Gewoon schande, niet je verantwoordelijkheid nemen als maatschappij.

il
door iljaha - Jan 28, 2016 om 22:32
178 Antwoorden / 3 Vragen
0

en je reisverzekering?

mo
door monica - Feb 2, 2016 om 00:16
70 Antwoorden / 8 Vragen
0

Na reactie op facebook van vliegmaatschappij nieuw reactieformulier via internet ingevuld.Ben benieuwd!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Robin Martens - Feb 22, 2024 om 12:08
Elektronica & tv
KPN opzegging stilzwijgend geannuleerd

KPN opzegging stilzwijgend geannuleerd

Op 10-12-23 heb ik mijn kpn abonnement via hun online formulier opgezegd (Liep tot 18-01-24), helaas hebben ze dit zelf geannuleerd toen ik de telefoon niet heb opgenomen. Mevrouw aan de telefoon zei dat er in de notitie stond "Klant niet gesproken, klant blijft bij KPN", ook zei ze dat ik niet online kon opzeggen zonder dat ze me zouden spreken.
In hun mail staat echter:
"Om uw opzegg ... Lees meer

Sl
Slagen123 - Feb 22, 2024 om 10:20
Winkels & webshops

opgelost

Websinkel heeft het probleem opgelost Lees meer

Pietertj3
Pietertj3 - Feb 20, 2024 om 20:28
Geldzaken & recht

Locatie gegevens

Hallo,

Ik ben al enige tijd op zoek maar kan nergens een duidelijk antwoord vinden, en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Voor mijn werk draai ik consignatiediensten vanuit huis, echter gaat dit middels een speciale app die continu mijn locatie verstuurd naar de meldkamer.
Dit zijn indirecte collega's van mij en heb ze dan ook alleen aan de telefoon.
Echter kunnen z ... Lees meer