Schade koffer, vliegmaatschappij vergoedt niets
2 weken geleden kwam mijn koffer met, wat ik in de drukte kon zien, een aantal lichte beschadigingen van de bagageband af op Schiphol. Schade leek in 1e instantie niet groot genoeg om deze te gaan claimen. Nadat ik de aankomsthal had verlaten zag ik opeens een scheur in mijn hardcase koffer. Via twitter Schiphol gevraagd hoe te handelen. Deze gaven de website door van de vliegmaatschappij. Schade volgende ochtend per email met foto's erbij geclaimd. Snel reactie dat ik schade bij verzekering moest claimen. Verzekering gaat uit van dagwaarde, na aftrek eigen risico blijft er niets over. Dag na 1e email vliegmaatschappij weer email gestuurd dat ik hen aansprakelijk stel en gemeld getuigen te hebben. Na week geen reactie, weer email gestuurd. Nog steeds geen reactie op 2e en 3e mail. Wat kan ik nog doen om schade vergoed te krijgen? Was geen budgetmaatschappij.
hallo monica ,
lees deze informatie eens door van consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/vliegreizen/mijn-bagage-te-laat-kapot-kwijt-wat-moet-ik-doen
Melden op Schiphol of PIR invullen kon niet meer omdat ik al door de douane was. Volgens website van Austrian waarmee ik vloog moest ik bewijzen dat de schade tijdens vlucht is ontstaan. Dat heb ik geprobeerd te doen, maar Austrian reageert niet meer.
Kan ik me wat bij voorstellen. Hoe wil je aantonen dat het inderdaad door de bagageafhandeling is gekomen en niet doordat de koffer bijvoorbeeld van de trap naar het perron is gevallen?
Heeft U getuigen (Onafhankelijk) die hebben gezien dat de koffer binnen de douane al helemaal kapot was ? Zo niet, dan ben U te laat zoals al eerder gemeld hier.
Ik had ook schade aan een harde koffer,ook een open barst. Mijn verzekering betaalde ook de dagwaarde .Maar ik vind in mijn geval dat ik genoeg terug heb gekregen het gebeurde op mijn 3de vliegreis Voor een koffer van €129.95 kreeg ik een bedrag van €85.00 éuro terug Er is €15.00 per jaar afgetrokken. Dat vind ik redelijk. In de opruiming weer een nieuwe gekocht .voor €99.95 Zelfs de porto kosten voor het opsturen van mijn kapotte koffer kreeg ik terug ...
Schade moet je altijd constateren zo dicht mogelijk na het ongeval, dus nu voroadt u de aankomsthal uit bent ( langs de douane. Wie zegt, dat de koffer niet van de dakdrager van uw auto is gevallen ? getuigen ? familie e.d. telt dan niet.
Ja, en u krijgt de dagwaarde. 5 jaar oud ? Zinloos.
Cyanoacrylaat ( = seconden) lijm doet wonderen. Tube van € 1,99 en alles is steviger als daarvoor. Wel randen goed tegen elkaar aan drukken en niet met de vingers in cotnact met die lijm komen, anders zit u er letterlijk aan vast.
Een scheur in een harde koffer lijmen met Cyanoacrylaat is absoluut onmogelijk, de lijmranden zijn veel te klein en de lijm droogt veel te bros op zodat wanneer het al zou houden het binnen de kortste keren weer open breekt!.
Het enige wat je zou kunnen doen is er net zoals met een band plakken aan de binnenkant er een soort "lap" op te plakken, b.v. een stuk canvas of een plastic plaatje.
Beste Monica,
Weinig kans om zoiets voor elkaar te krijgen. Dat wordt rekening man/vrouw. De vliegmaatschappijen doen er alles aan om overal onderuit te komen (kijk bijv. naar te laat vertrek en gespeelde overmacht). Na onze landing in Bangkok met China airlines kreeg niemand van de uitstappers zijn koffers (ca 200 personen). Het vliegtuig was doorgevlogen naar Taiwan omdat de deuren van het ruim kennelijk klem zaten, kon men niet uitladen. Enige passagiers vroegen en kregen, na lang wachten en opspelen, geld voor eerste behoeften . Het merendeel dus niets; zelfs geen claimformulier. Na 3 dagen werden onze koffers met schade in het hotel afgeleverd. Inmiddels was ik ook nog een groot deel van mijn geld kwijt wegens zakken rollen omdat het speciale tasje nog in de koffer zat (eigen schuld dikke bult).Na onze vakantie gebeld met CI op Schiphol. Na veel gezeur zond men mij 1 formulier voor 2 klanten. Een kopie gedraaid voor mijn partner. Formulieren ondertekend per post (met postzegel) ingezonden. Uiteindelijk een tijd later 1x 50€ voor 1 klant omdat we geen gescheiden maar een en/of rekening invulden. U begrijpt dat we niet meer (ook de service intern was al minder) met CI vliegen.
Jammer dat er mensen zijn die een overbodige reactie geven van "had je maar meteen moeten melden". Alsof dat uitmaakt.
Heel vroeger kreeg je (ik) van de KLM op Schiphol meteen een nieuwe. Helaas zijn die tijden niet meer. Ook bij de "grote" wordt het dagwaarde oftewel ... 3 jr of ouder is noppes !!! Ook daar heb ik ervaring in. Gewoon schande, niet je verantwoordelijkheid nemen als maatschappij.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Onaangekondige prijsverhoging sportschool
Goedendag,
vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa
...
Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.
Beste,
Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine.
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer