Schade wordt niet volledig vergoed door Univé verzekeringen
In juni een valwind [is een zeer harde wind] gehad tijdens de vakantie in spanje met de camper. Luifel kapot en automatische schotel kapot. Geprobeerd zelf alles te maken onderdelen gehaald luifel zelf gerepareerd scheelt Univé al weer eem kleine € 600,- , Schotel in eerste instantie ook gerepareerd. Maar bij thuiskomst blijkt er toch meer aan de hand te zijn. Schade herstelbedrijf begroot de schade op € 1.850,- vervangen van onderdelen, arbeidsloon etc. . Exper van Univé is niet geweest maar zeg telefonisch ja je hebt de schotel al gebruikt is dus niet meer nieuw en de schade wordt maar voor 50 % vergoed. Dit gezeurd loopt nu al vanaf juni 2017.
O ja we diverse polissen bij Univé met een totaalbedrag van € 3260,- dit wordt wel tijdig geinnt.
Dat u bij Unive meer verzekeringen hebt, dan die waar u nu op claimt, is niet van belang. Dat die premie op tijd geïnd wordt ook niet.
Fijn dat u de luifel zelf hebt kunnen repareren, had u er verder ook weer plezier van.
Ik weet niet over wat voor verzekering u het nu precies hebt, maar u kunt in de polisvoorwaarden lezen wat vergoed wordt en tegen welk percentage.
Maar mijns inziens is de nieuwprijs voor zo’n automatische schotel al minder dan € 1.850. Dus is repareren wel verstandig?
Voor hoeveel geld u aan polissen hebt uitstaan bij Univé doet niet ter zake. En inderdaad, U heeft de schotel zelf trachten te herstellen. Denk dat u een beetje krom gedacht heeft door te denken: "scheelt Univé al gauw € 600,00". U had wel iemand moeten laten komen om de totale schade te laten opnemen. Maar goed, u krijgt 50%.
Elke schadeverzekering rekent verbruikskosten. De mijne geeft exact aan met welk percentage na hoeveel tijd een artikel zijn nieuwwaarde verliest. En vervolgens wordt daarop uitgekeerd.
Gewoon die 50% nemen en dan de verzekering opzeggen, Unive is een onbetrouwbare verzekeringsmaatschappij, uit eigen ervaring meegemaakt.
Onafhankeleijk en controleerbare bronnen graag m.b.t. die onbetrouwbaard en niet alleen anekdotisch bewijs op basis van een enkele ervaring van jezelf. Zo niet, verwijder deze beschuldiging a.u.b. (om internetvervuiling te voorkomen).
@jorisw. +10
Jorisw, ook van mij +10. Collorado dacht vast voor zijn 20 jaar oude t.v. de hoofdprijs terug te krijgen.
@carola.83. Het gaat niet over een tv, maar over een automatisch richtingzoekende schotel op zijn camper. Maar die dingen zijn niet zo duur meer.
Tijger1, dat weet ik. Nog een keer lezen?;-))
Gewoon die 50% nemen en dan de verzekering opzeggen, Unive is een onbetrouwbare verzekeringsmaatschappij, uit eigen ervaring meegemaakt.
Hoezo, zeker minder vruchten kunnen plukken als dat u gewild had.;-((
Wat staat in de voorwaarden? Dat u nieuw krijgt? Ik vermoed van niet.
Het aantal polissen dat u daar heeft lopen is niet relevant, net zomin als dat voor het totaal bedrag aan polissen is. U heeft zelf ervoor gekozen daar meerdere verzekeringen te laten lopen.
weleens gehoort van afschrijving?
alles wat je koopt heeft een afschrijving, elk jaar verliest een product een percentage van zijn waarde, deze "dagwaarde" keert de verzekering uit bij schade
het doel van een verzekering is om je schadeloos te stellen, niet om er beter van te worden
Hoe bedoel je scheelt Unive €600. Je hoeft toch niet direct naar de verzekering te hollen als iets kapot is en je kunt het zelf gemakkelijk maken. De luifel is weer gemaakt, de schotel doet het weer. Wat valt er dan te claimen?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Valante produkt retourneren
Wat kun je doen als je een produkt retour hebt gestuurd aan Valante en ze weigeren je het geld terug te betalen. Ik heb bewijs van retourzending. Ze reageren niet op mail en pakken al helemaal geen telefoon op. Ook een incasso bureau krijgt geen contact met ze. Hoe krijg ik nu mijn geld terug? Gaat toch nog wel om € 129.95.
website is valante.nl en is gevestigd in Almere.
Lees meer
Ervaringen met het NRBI
Wij hebben onlangs een bindend adviestraject en deskundigenonderzoek laten uitvoeren via het NRBI (Nederlands Register Bouwinspecteurs) in het kader van de verduurzaming van onze woning. Helaas zijn we tijdens dit proces tegen een aantal problemen aangelopen, waarover we graag jullie ervaringen willen horen. Het bindend advies dat we ontvingen was naar onze mening onvolledig, vooral bij belangr ... Lees meer
Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour
Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer