aa
door aapie85 Aug 27, 2011 om 09:13
Vakantie & reizen

Starfbaar?

Hallo...
Ik heb een vraag..
Stel: Een man heeft al bijna een jaar een affaire naastdat hij 12 jaar getrouwd is.
Is dat strafbaar? En kan zij hem (eventueel) voor de rechter slepen als het tot een echtscheiding komt voor eventuele alimentatie? ( ze hebben geen kinderen, wonen in een huurwoning en zij verdiend meer dan hem)

Ik kom graag jullie reacties tegemoed.

MVG
Aapie

3176 37 Rapporteer

birdies
door birdies - Aug 27, 2011 om 09:18
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Een man heeft al bijna een jaar een affaire naast dat hij 12 jaar getrouwd is. Is dat strafbaar?........ Nee, natuurlijk niet.

De ex-vrouw kan partneralimentatie vragen. Mocht zij in de bijstand terecht komen, wordt het wel gekort op de bijstandsuitkering.

vladja
door vladja - Aug 27, 2011 om 09:19
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Als het strafbaar zou zijn om er een verhouding naast het huwelijk te hebben, dan mogen ze nog wel een flink aantal gevangenissen erbij bouwen. Nee, dat is niet strafbaar.

Als het om alimentatie gaat, wordt er gekeken of de minst verdienende financiële ondersteuning nodig heeft van de meest verdienende.

Vladja

vladja
door vladja - Aug 27, 2011 om 09:21
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Birdies,

De ex-vrouw kan partneralimentatie vragen. Mocht zij in de bijstand terecht komen, wordt het wel gekort op de bijstandsuitkering.

De vrouw is de meest verdienende.

Vladja

tdehond
door tdehond - Aug 27, 2011 om 09:23
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Nee, dat is niet strafbaar.
Als het tegenzit moet zij alimentatie aan hem betalen om er zorg voor te dragen dat zijn levensstandaard niet achteruit gaat.

birdies
door birdies - Aug 27, 2011 om 09:23
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........De vrouw is de meest verdienende.......... Oeps, over heen gelezen. In dat geval zou de (ex) man dus recht kunnen hebben op partneralimentatie.

rj
door rjw - Aug 27, 2011 om 09:39
3267 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 27 aug 2011, 09:23]........De vrouw is de meest verdienende.......... Oeps, over heen gelezen. In dat geval zou de (ex) man dus recht kunnen hebben op partneralimentatie.

Da's dus een typische win-win situatie voor de man :-)

mi
door miffy53 - Aug 27, 2011 om 11:14
67 Antwoorden / 3 Vragen

Eigenlijk wel een rotstreek zeg, kan me voorstellen dat de vrouw wil scheiden als ze erachterkomt dat de man vreemdgaat. Mag ze daarna als klap op de vuurpijl ook nog eens partneralimentatie aan hem gaan betalen, da's wel erg zuur.

stacey
door stacey - Aug 27, 2011 om 11:57
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Tenzij ze in Belgie wonen, daar heeft vreemdgaan wel consequenties:

--een economisch sterkere partij, die het risico loopt om een zware onderhoudsgeld te betalen, kan dit vermijden door de huwelijkspartner te laten betrappen op overspel waarna deze het recht op persoonlijk onderhoudsgeld kan verliezen, en hetgeen uitzonderlijk belangrijke financiële implicaties heeft--Bron

tenormin
door tenormin - Aug 27, 2011 om 12:53
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Weet zijn vrouw ervan? Ik lees ex, maar dat schrijft TS niet. Mocht vrouw het wel weten gaat ze gewoon, getrouwd door, komt er ook geen alimentatie voor de vreemdganger.

tenormin
door tenormin - Aug 27, 2011 om 12:59
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Miffie53, ik lees toch niet dat aapie85 schrijft dat de vrouw wil scheiden. Als het mij overkwam zou ik hem moeten "belonen", nou mooi niet. Tenzij hij zelf echtscheiding aanvraagt. Nou, dat zou helemaal wrang zijn om zijn daden ook nog te moeten belonen (ja, wet is wet).

aa
door aapie85 - Aug 27, 2011 om 12:59
3 Antwoorden / 2 Vragen

vrouw weet ervan maar er zit een 'maar' achter...
(btw ze wonen gewoon in Nederland)
Zij wil volgend jaar een vakantie huisje kopen in Amerika.
Vanaf het begin af aan heeft zij al het financieen geregeld.. Zi heeft haar EN zijn salaris tot haar beschikking...
Naar mijn idee zal ieder ander hem dumpen...
Maar als zij dat doet ( zo zie ik het) mist zij een fulltime inkomen en kan zij dus dat huisje nie gaan kopen volgend jaar.....

aa
door aapie85 - Aug 27, 2011 om 13:03
3 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 27 aug 2011, 12:59]Als het mij overkwam zou ik hem moeten "belonen", nou mooi niet. Tenzij hij zelf echtscheiding aanvraagt. Nou, dat zou helemaal wrang zijn om zijn daden ook nog te moeten belonen (ja, wet is wet).

Hij heeft aan mij aangegeven dat hij zelfs geen inboedel wil... dus lijkt mij dan ook dat hij geen partneralimentatie wil.....
Denk ik dan, maar dit weet zij niet...

tdehond
door tdehond - Aug 27, 2011 om 13:05
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@aapie
Zij zou een open relatie kunnen voorstellen. Hij mag van haar een andere partner erop na houden, mits zij dat ook mag.

Ik hoor vaker dat een relatie vanwege het geld blijft bestaan.

getty
door getty - Aug 27, 2011 om 13:06
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[Naar mijn idee zal ieder ander hem dumpen...
Maar als zij dat doet ( zo zie ik het) mist zij een fulltime inkomen en kan zij dus dat huisje nie gaan kopen volgend jaar.....

Misschien met meneer als hij toch al een andere relatie heeft, opstappen?
Lijkt me dat dit geen basis is voor een goede relatie, ze kunnen allebei de scheiding in gang zetten. Een schuldvraag is niet aan de orde. Zeker als er plannen zijn om grote financiele verplichtingen aan te gaan, is het raadzaam om goed na te denken of je hier mee door wilt gaan.

marcel75
door marcel75 - Aug 27, 2011 om 13:40
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Het zou strafbaar kunnen zijn als de man ook getrouwd is met zijn maitresse op het moment dat hij ook nog getrouwd was met zijn echtgenote. Anders echt niet.

stacey
door stacey - Aug 27, 2011 om 13:43
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=aapie85 schreef op zaterdag 27 aug 2011, 12:59]vrouw weet ervan maar er zit een 'maar' achter...
(btw ze wonen gewoon in Nederland)
Zij wil volgend jaar een vakantie huisje kopen in Amerika.
Vanaf het begin af aan heeft zij al het financieen geregeld.. Zi heeft haar EN zijn salaris tot haar beschikking...
Naar mijn idee zal ieder ander hem dumpen...
Maar als zij dat doet ( zo zie ik het) mist zij een fulltime inkomen en kan zij dus dat huisje nie gaan kopen volgend jaar.....

Ik denk dat hij haar gaat dumpen als dat huisje geregeld is en dat ze dan een groot probleem heeft.............
trekt ie straks met nieuwe vriendin in het leuke huisje in America en mag zij als ze pech heeft ook nog partner alimentatie gaan betalen :-)

aa
door aapie85 - Aug 27, 2011 om 13:46
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk dat hij haar gaat dumpen als dat huisje geregeld is en dat ze dan een groot probleem heeft.............
trekt ie straks met nieuwe vriendin in het leuke huisje in America en mag zij als ze pech heeft ook nog partner alimentatie gaan betalen :-)

Hij heeft nooit toegestemd met dat huisje in Florida... zelf wil hij dat niet en toch gaat zij ermee door... (daarnaast ben ik zijn 'nieuwe' vriendin.....)

birdies
door birdies - Aug 27, 2011 om 13:48
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........(daarnaast ben ik zijn 'nieuwe' vriendin.....)......... Ja, dat had ik al begrepen. Het is overigens bekend dat 8 van de 10 mannen toch hun huwelijk niet opgeven.

birdies
door birdies - Aug 27, 2011 om 13:52
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Vlg mij is je vraag ondertussen beantwoord. Voor een 3 stuiver romannetje kun je op andere sites terecht.

stacey
door stacey - Aug 27, 2011 om 13:56
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=aapie85 schreef op zaterdag 27 aug 2011, 13:46]Hij heeft nooit toegestemd met dat huisje in Florida... zelf wil hij dat niet en toch gaat zij ermee door... (daarnaast ben ik zijn 'nieuwe' vriendin.....)

Waarom moeilijk doen en niet gewoon opstappen dan.........
Denk eerder dan dat hij niet weg wil om financiele redenen en ook z`n centjes niet in huis in amerika wil zien verdwijnen............
Als je zegt dat hij niets zegt te willen van inboedel ed waarom zit hij nog te wachten tot dat huis doorgaat wat hij niet zegt te willen en vraagt hij zelf niet de scheiding aan dan ?!

tdehond
door tdehond - Aug 27, 2011 om 14:09
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=aapie85 schreef op zaterdag 27 aug 2011, 13:46]Ik (daarnaast ben ik zijn 'nieuwe' vriendin.....)

Ik ken een aantal mannen die als zij er één keer mee zijn weggekomen dit gedrag in een volgende relatie herhalen.
Als maitresse partner is geworden is het wachten op de volgende maitresse van deze man.

tenormin
door tenormin - Aug 27, 2011 om 14:16
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=aapie85 schreef op zaterdag 27 aug 2011, 13:46]Ik denk dat hij haar gaat dumpen als dat huisje geregeld is en dat ze dan een groot probleem heeft.............
trekt ie straks met nieuwe vriendin in het leuke huisje in America en mag zij als ze pech heeft ook nog partner alimentatie gaan betalen :-)

Hij heeft nooit toegestemd met dat huisje in Florida... zelf wil hij dat niet en toch gaat zij ermee door... (daarnaast ben ik zijn 'nieuwe' vriendin.....)

Als jij "zijn nieuwe vriendin" bent dan hoop ik oprecht dat JIJ dan ook voor de kosten van de beduvelde eventuele ex wil gaan opdraaien. Ik weet dat je partneralimentatie moet gaan betalen, dat is allemaal wettelijk geregeld; maar ik vind het op zijn hollands gezegd dan een "klerestreek" als hij daarna WEL geld van haar (en jij dus ook) gaat opstrijken. Een "streek"roman is beter.

gallito
door gallito - Aug 27, 2011 om 20:29
479 Antwoorden / 66 Vragen

Als man na de scheiding bij zijn "affaire" intrekt, vervalt het recht op ontvangst van alimentatie . Maar dat moet dan wel duidelijk bewezen liggen.

@miffie53
Natuurlijk is dat onrechtvaardig, maar het gebeurt andersom veel vaker hoor.
(vrouw heeft buitenechtelijke relatie, gevolg scheiding en man mag haar verder ook nog eens blijven onderhouden als beloning).
Behalve als zij weer gaat samenwonen.

tenormin
door tenormin - Aug 27, 2011 om 22:05
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=gallito schreef op zaterdag 27 aug 2011, 20:29]Als man na de scheiding bij zijn "affaire" intrekt, vervalt het recht op ontvangst van alimentatie . Maar dat moet dan wel duidelijk bewezen liggen.

@miffie53
Natuurlijk is dat onrechtvaardig, maar het gebeurt andersom veel vaker hoor.
(vrouw heeft buitenechtelijke relatie, gevolg scheiding en man mag haar verder ook nog eens blijven onderhouden als beloning).
Behalve als zij weer gaat samenwonen.

Gallito, hier zit je niet goed met je antwoord. Zelfs al trekt man bij zijn nieuwe relatie in moet de MEEST verdienende partner hem/haar betalen. Dat gaat tot ten hoogste 12 jaar door. Een heel nare maar wettige regeling. Zoals ik nog meer "naar" vindt....guess what!

gallito
door gallito - Aug 27, 2011 om 23:03
479 Antwoorden / 66 Vragen

@tenormin
Misschien heb ik het niet duidelijk geschreven.

Bij mijn weten (!) vervalt het recht op het ontvangen van, of betalen aan van alimentatie als de eisende partij na de scheiding opnieuw gaat samenwonen.

tenormin
door tenormin - Aug 27, 2011 om 23:28
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Gallito, was het maar waar. Nee, het is echt zo. Ik heb die wet (gelukkig) niet gemaakt.

am
door amelissen - Aug 27, 2011 om 23:59
77 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=aapie85 schreef op zaterdag 27 aug 2011, 09:13]Hallo...
Ik heb een vraag..
( ze hebben geen kinderen, wonen in een huurwoning en zij verdiend meer dan hem)
Aapie

Dan kan hij dus alimentatie aan de vrouw vragen.

marcel75
door marcel75 - Aug 28, 2011 om 00:05
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Gallito,
Ik steun u volledig in deze. Als er hertrouwd wordt vervalt de partneralimentatie, maar ook als er samengewoond wordt als ware men gehuwd. Ook ik heb de wet en jurisprudentie niet geschreven.

tenormin
door tenormin - Aug 28, 2011 om 00:12
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Marcel75, ik meen dit echt serieus en helemaal niet aanvallend: is die wet vervallen? Ik zelf was gescheiden in 1977 en hertrouwde in 1979 en de alimentatie ging door, onder tegenstribbelen mijnerzijds. Want ik wilde dit niet. Vandaar nogmaals, want van wetten weet ik niets af, is er sinds die tijd dan wat veranderd. Mijn ex moest mij betalen en ik stortte dat weer terug omdat ik dit belachelijk vond.

birdies
door birdies - Aug 28, 2011 om 02:01
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 28 aug 2011, 00:12]Marcel75, ik meen dit echt serieus en helemaal niet aanvallend: is die wet vervallen?

Of het ooit anders is geweest, doet er niet toe. Al sinds jaar en dag vervalt partneralimentatie als je gaat samenwonen of trouwen. Wat gallito schrijft klopt als een bus.

nb
door nbw - Aug 28, 2011 om 02:40
521 Antwoorden / 24 Vragen

Je maakt het hier wel allemaal erg vaag. Kom met een duidelijk verhaal.Lijkt wel haast een soap hier.

tdehond
door tdehond - Aug 28, 2011 om 09:02
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=nbw schreef op zondag 28 aug 2011, 02:40]Je maakt het hier wel allemaal erg vaag. Kom met een duidelijk verhaal.Lijkt wel haast een soap hier.

Lijkt mij niet nodig. Maitresse is al vast aan het natrekken of mogelijk toekomstige partner alimentatie aan zijn mogelijk dan ex moet betalen, mocht zij of hij willen scheiden.

Een groter probleem lijkt mij: blijft hij mij trouw nu hij al bewezen heeft zijn huidige echtgenote niet trouw te zijn.

tenormin
door tenormin - Aug 28, 2011 om 10:07
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=birdies schreef op zondag 28 aug 2011, 02:01][quote=tenormin schreef op zondag 28 aug 2011, 00:12]Marcel75, ik meen dit echt serieus en helemaal niet aanvallend: is die wet vervallen?

Of het ooit anders is geweest, doet er niet toe. Al sinds jaar en dag vervalt partneralimentatie als je gaat samenwonen of trouwen. Wat gallito schrijft klopt als een bus.

Ja, het is anders geweest anders zou ik niet reageren. Maar ben blij dat dit dan gelukkig veranderd is.

eva369
door eva369 - Aug 30, 2011 om 15:23
308 Antwoorden / 2 Vragen

in dit geval zou ik als vrouw wel doorzetten een huisje in de vs te kopen, en dan in een staat waar ze de alienation of affection wet kennen. dan kun je de minnares van je man aanklagen voor het wegstelen van hem.

wiki

stacey
door stacey - Aug 30, 2011 om 15:41
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=eva369 schreef op dinsdag 30 aug 2011, 15:23]in dit geval zou ik als vrouw wel doorzetten een huisje in de vs te kopen, en dan in een staat waar ze de alienation of affection wet kennen. dan kun je de minnares van je man aanklagen voor het wegstelen van hem. wiki

Het is de minnares van die getrouwde man die hier de vraag stelt ;-)

robtien
door robtien - Sep 4, 2011 om 18:18
269 Antwoorden / 10 Vragen

als ze meer dan hem verdiend zou ik als ik haar was mijn verstand houden en toch echt geen partner alimitatie gaan eisen. daarbij een verhouding hebben of vreemdgaan is niet strafbaar. maar mocht het tot een echtscheiding komen terwijl ze getrouwd zijn is maar net hoe alles verdeeld word op basis van hoe ze getrouwd zijn/waren.

mvg robtien.

tenormin
door tenormin - Sep 4, 2011 om 19:10
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=eva369 schreef op dinsdag 30 aug 2011, 15:23]in dit geval zou ik als vrouw wel doorzetten een huisje in de vs te kopen, en dan in een staat waar ze de alienation of affection wet kennen. dan kun je de minnares van je man aanklagen voor het wegstelen van hem.

wiki

Los van het feit dat dit een Amerikaanse wet is; het is wel de minnares die toch, naar mijn idee wil weten wat er te halen valt (al beweert ze dat ze allebei: de vreemdganger dus ook) niets willen. Waarom beheert meneer eigenlijk zijn eigen geld niet en laat TS hem overkomen alsof hij onder de plak zit? Zeker weer begonnen als: "mijn vrouw begrijpt me niet". Overigens is het maar goed dat die wet hier niet is (weer zover als ik weet) maar nogmaals Aapie85, waarom gaat die "lover" van jou dan niet weg bij zijn echtgenote? Ik denk het antwoord wel te weten, maar zou dat toch van Aapie willen horen.