SuperSavers: ten einde raad. Tickets betaald maar geen tickets
2 maanden geleden hebben wij een binnenlandse vlucht tussen 2 plaatsen in China geboekt voor begin augustus. Toen we stoelen wilden reserveren kwamen we er achter dat de geboekte tickets niet bekend waren bij de Airline. Inmiddels al zeker 10x gebeld met SuperSavers; we zijn nog niks opgeschoten. Elke keer lang in de wacht en als er iemand eenmaal aan de lijn is weten ze van niks of beloven dat het nu binnen 48 uur opgelost is; bel je vervolgens na 48 uur krijg je hetzelfde verhaal.
Airline ook gebeld, maar die verwijzen naar SuperSavers omdat de boeking niet bekend is bij Airline.
Wat kunnen we nu doen? Het gaat om 2 tickets van samen ongeveer 500 euro.
Ik vreeds dat u het geld kwijt bent. Een korte zoekaktie via een zoekmachine levert deleijk veel klachten op maar mogelijk kunt u hier: https://www.klacht.nl/supersaver-nl/ nog iets mee.
Aanvullend: ik zie op de site van supersaver gen enkele aanwijzing dat men is aangesloten bij bijv, SGR of ANVR en daarbij komt m.i. ook nog het probleem dat u de tickets voor een binnenlandse vlucht in China niet bij die luchtvaartmij. zelf heeft gekocht.
Ik zie dat de boeking voor augustus is en er is dus nog wel enige tijd om een en ander voor elkaar te krijgen. Omdat u nog tijd heeft is het aan te raden dat u supersaver om te beginnen zelf een brief zendt met uw vraag/klacht. Aangetekend verzenden met bericht van ontvangstbevestiging.
Alsnog de tickets bij de luchtvaartmaatschappij boeken en vervolgens proberen je geld terug te krijgen bij SuperSaver, mocht je via een creditcard hebben betaald dan is dat eenvoudig. Overigens als je over zoiets 'ten einde raad' bent, moet je afvragen of je wel naar China moet gaan...
Overigens via Ideal betaald. Stom, ik weet het.
Ten einde raad is misschien wat overdreven maar ik ben al zeker 40 uur bezig met dit geintje. Kan ik hier nergens aangifte van doen? Kunnen ze toch niet mee wegkomen?
Al bij de politie geweest of een jurist gevraagd ? Concept-dagvaarding opsturen wil wel eens helpen...
Aangifte doen? Denkt u dan dat de politie uw tickets gaat halen?
Boek dan ook bij een normaal bedrijf dat aangesloten is.
Daar hebben we nu niet meer zoveel aan hé, leed is al geschied
Maar de Ts moet opnieuw boeken.
We hebben niet veel ervaring met tickets boeken en kwam bij supersavers terecht bia skyscanner, een grote zoekmachine, iedereen bekend. Dus wij gingen er van uit dat het dan wel goed zat. Veel van geleerd ja. Maar dan nog vind ik niet dat ze hier mee weg kunnen komen. En aangifte doen? waarom niet? Je moet toch niet willen dat ze hier mee weg blijven komen (inmiddels via google gevonden dat er veel meer mensen hier tegen aan lopen)
Ga naar een reisburo en laat daar je tickets boeken, Je moet jer toch niet aan denken in China op een vliegveld te staan zonder geldige tickets,
Aangifte doen kan alleen tegen een strafbaar feit. Iets niet leveren is niet per definitie strafbaar. Dan is het een civiele zaak en daar kan de politie niets mee.
Ja, en als veel meer mensen niet weten wat ze doen, moet de politie ze daarbij gaan helpen? Misschien kunnen die dan beter een huisje op de Veluwe boeken? Is al moeilijk genoeg.
Als u geen ervaring hebt met iets, moet u naar een professional gaan, en dat is dus een reisbureau. Kost wat meer, maar dan hebt u ook wat.
Ik boek een ticket en betaal maar krijg dat ticket niet. Dat is dan toch oplichting? lijkt me zeker een zaak voor de politie.
Hallo Spitsmuis ,
De voorwaarden
Art 10 .1
Claims met betrekking tot de uitvoering van Reisdiensten
Een probleem, opmerking of klacht met betrekking tot de werkelijke uitvoering van de Reisdiensten moet rechtstreeks worden gericht aan de desbetreffende Dienstverlener (reisbureau, vliegmaatschappij, verzekeraar, autoverhuurbedrijf, hotel) met wie u een contract heeft voor de desbetreffende Reisdienst. Zie ook paragraaf 11 voor uw rechten op grond van EU-regelgeving.
Klachten met betrekking onze eigen diensten
-
Klachten met betrekking tot onze eigen diensten worden uitsluitend schriftelijk verwerkt en moeten binnen twee maanden na de einddatum van uw reis worden ingediend via het klachtenformulier dat u hier vindt.
Het klachtenformulier moet per gewone post of e-mail worden verzonden naar het volgende adres:
Postadres: Etraveli AB
FAO: Customer Relations
Box 1340
SE-751 43 Uppsala, Sweden
E-mailadres: customer.relations@support.etraveli.com - De voorwaarden ,
- https://www.supersaver.nl/voorwaarden#COMPLAINTS
- Neem eens contact op met ECC ,
- https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op
Dank je wel! Ga contact met ECC opnemen!
Graag gedaan , suc6 .
@spitsmuis, waarom denk je dat bij de zoekmachines SuperSavers hoog staan? Uiteraard: ADV. Advertentie. Die moet je altijd overslaan. Helaas te laat voor jullie, maar met alles, neem nooit ADV als leidraad.
Ik vind een aantal reacties niet erg opbouwend; ja, achteraf hadden we daar niet moeten boeken maar ging er van uit dat als je via skyscanner op een boekingssite terecht komt dat het wel ok is. Ik vind het erg bijzonder dat jullie het normaal lijken te vinden dat je dan je geld kwijt bent.
@spitsmuis , Ik zie op klacht.nl dat u niet de enige bent die betaald heeft en geen tickets heeft ontvangen / of waar niks bekend van is . Reacties waarbij u een veeg uit de pan krijgt , kunt u negeren .
Dank maritas. Inmiddels hebben wij deze reacties ook gevonden. Inderdaad dom geweest dat niet eerst te checken. Al doende leert men.
Het hele internet staat vol met klachten over Supersaver , maar u bent nooit te oud om te leren . Als ik alles van tevoren wist , ging ik liggen voordat ik viel ;-))
Juist doordat ik regelmatig tegenkwam, dat zelf alles los boeken ellende kan veroorzaken, boek ik altijd via een het het SGRaangeloten reisbureau.
Heb collega’s en vrienden dik de mist in zien gaan. Zelfs ergens op een vliegveld. De tickets bleken niet geldig te zijn.
@spitsmuis,
Je schrijft dat je ten einde raad bent en niet veel ervaring hebt met het boeken van tickets.
Een reis naar China is dan al een heel avontuur. Je kent de taal en de cultuur niet. Een vlucht boeken vanaf Amsterdam is niet zo moeilijk, maar hoe kom je vanaf het vliegveld naar je hotel?
En dan boek je ook nog een binnenlandse vlucht.
Dat je je geld kwijt bent is natuurlijk niet normaal, dat geld zal nog wel ergens zijn. Maar daar heb je nu even niets aan want dat krijg je niet per ommegaande op je bankrekening gestort. En je moet toch van de ene naar de andere plaats in China. Dus je kunt niet wachten en je moet opnieuw een vlucht boeken.
Ik zou naar een reisburo gaan en de vlucht daar laten regelen.
Zie verder de info van Marita5 om te proberen je geld terug te krijgen.
Ik ben het wel met je eens Spitsmuis, toon van sommige respondenten is erg verwijtend, kan begrijpen dat je hier nu niet zo op zit te wachten.
Heb je eventueel met creditcard betaald? Misschien kan je creditcard maatschappij nog iets voor je betekenen, aangezien de dienst niet gelverd is geworden.
" assumption is the mother of all fuckups" Oftewel: aannames zijn de oorprong van alle ...
Panter: ben bekend in China; alleen zelf nooit eerder tickets gekocht ;-)
Pino: nee met ideal betaald; doen we volgende keer ook niet meer.
“Zachte heelmeesters....”
En wie worden met “jullie” bedoeld?
Ik val daar beslist niet onder.
Ik mag toch aannemen dat je order bevestiging hebt ontvangen en daar mee kun je toch gewoon je boeking bekijken op de site van supersaver.
Meerdere keren een ticket geboekt bij hen nooit problemen.
Hopelijk is jullie Chinees goed om overal de weg te vinden
Ja, we hebben een orderbevestiging maar toen we stoelen wilden reserveren bleek de boeking niet te bestaan. Airline zegt dat er geen boeking is.
Een orderbevestiging van de airline of van supersavers?
Als er bij de airline geen boeking bekend is dan is er iets mis gegaan bij supersavers.
van Supersavers, en ja het is dus duidelijk dat er iets misgegaan is bij supersavers maar na meer dan 10 telefoontjes nog geen steek verder.
Je kunt beter niet bellen maar schriftelijk klagen.
Heb je het klachtenformulier al ingevuld?
Kijk bij het antwoord van Marita5. van 27 juni
Er zit zoveel "ruis"op intenetsites zal ik maar zeggen en er zit zoveel kaf onder het koren dat ik wanneer ik reclames zie of speciale aanbiedingen
ik eerst kijk naar recensies van de sites en of zij zijn aangesloten bij een of andere overkoepelende reisorganisatie of wat dan ook.
Om te weten met wat voor bedrijf je te maken hebt kijk ik op de site van "trustpilot"of ik zoek op in dit geval "fraud(e) supersaver".
Je krijgt dan genoeg info omtrent meldingen. Het is niet altijd maatgevend, maar ik heb er heel veel van geleerd om niet zomaar met
een "adverteerder" op reisgebied in zee te gaan. Er zit een behoorlijke hoeveelheid malafide organisaties tussen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft
heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal w ... Lees meer
Belkin usb-c koptelefoon aan Samsung Galaxy A52s 5G werkt ineens niet meer
Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer.
Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset niet meer ver
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer