sp
door spitsmuis Jun 27, 2019 om 17:26
Vakantie & reizen

SuperSavers: ten einde raad. Tickets betaald maar geen tickets

2 maanden geleden hebben wij een binnenlandse vlucht tussen 2 plaatsen in China geboekt voor begin augustus. Toen we stoelen wilden reserveren kwamen we er achter dat de geboekte tickets niet bekend waren bij de Airline. Inmiddels al zeker 10x gebeld met SuperSavers; we zijn nog niks opgeschoten. Elke keer lang in de wacht en als er iemand eenmaal aan de lijn is weten ze van niks of beloven dat het nu binnen 48 uur opgelost is; bel je vervolgens na 48 uur krijg je hetzelfde verhaal.
Airline ook gebeld, maar die verwijzen naar SuperSavers omdat de boeking niet bekend is bij Airline.
Wat kunnen we nu doen? Het gaat om 2 tickets van samen ongeveer 500 euro.

8606 12 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 27, 2019 om 17:34
16825 Antwoorden / 202 Vragen

Ik vreeds dat u het geld kwijt bent. Een korte zoekaktie via een zoekmachine levert deleijk veel klachten op maar mogelijk kunt u hier: https://www.klacht.nl/supersaver-nl/ nog iets mee.

Aanvullend: ik zie op de site van supersaver gen enkele aanwijzing dat men is aangesloten bij bijv, SGR of ANVR en daarbij komt m.i. ook nog het probleem dat u de tickets voor een binnenlandse vlucht in China niet bij die luchtvaartmij. zelf heeft gekocht.

Ik zie dat de boeking voor augustus is en er is dus nog wel enige tijd om een en ander voor elkaar te krijgen. Omdat u nog tijd heeft is het aan te raden dat u supersaver om te beginnen zelf een brief zendt met uw vraag/klacht. Aangetekend verzenden met bericht van ontvangstbevestiging.

diumenge
door diumenge - Jun 27, 2019 om 17:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Alsnog de tickets bij de luchtvaartmaatschappij boeken en vervolgens proberen je geld terug te krijgen bij SuperSaver, mocht je via een creditcard hebben betaald dan is dat eenvoudig. Overigens als je over zoiets 'ten einde raad' bent, moet je afvragen of je wel naar China moet gaan...

sp
door spitsmuis Jun 27, 2019 om 17:42
3 Antwoorden / 1 Vragen

Overigens via Ideal betaald. Stom, ik weet het.

sp
door spitsmuis - Jun 27, 2019 om 17:41
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ten einde raad is misschien wat overdreven maar ik ben al zeker 40 uur bezig met dit geintje. Kan ik hier nergens aangifte van doen? Kunnen ze toch niet mee wegkomen?

ha
door harrybre Jun 28, 2019 om 14:13
240 Antwoorden / Vragen

Al bij de politie geweest of een jurist gevraagd ? Concept-dagvaarding opsturen wil wel eens helpen...

tijger1
door tijger1 - Jun 27, 2019 om 18:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Aangifte doen? Denkt u dan dat de politie uw tickets gaat halen?

Boek dan ook bij een normaal bedrijf dat aangesloten is.

pino123
door pino123 Jun 28, 2019 om 09:46
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Daar hebben we nu niet meer zoveel aan hé, leed is al geschied

tijger1
door tijger1 Jun 28, 2019 om 11:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de Ts moet opnieuw boeken.

sp
door spitsmuis - Jun 27, 2019 om 18:27
3 Antwoorden / 1 Vragen

We hebben niet veel ervaring met tickets boeken en kwam bij supersavers terecht bia skyscanner, een grote zoekmachine, iedereen bekend. Dus wij gingen er van uit dat het dan wel goed zat. Veel van geleerd ja. Maar dan nog vind ik niet dat ze hier mee weg kunnen komen. En aangifte doen? waarom niet? Je moet toch niet willen dat ze hier mee weg blijven komen (inmiddels via google gevonden dat er veel meer mensen hier tegen aan lopen)

panter22
door panter22 Jun 27, 2019 om 19:12
6599 Antwoorden / Vragen

Ga naar een reisburo en laat daar je tickets boeken,  Je moet jer toch niet aan denken in China op een vliegveld te staan zonder geldige tickets,

ne
door neodutchio Jun 27, 2019 om 22:28
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Aangifte doen kan alleen tegen een strafbaar feit. Iets niet leveren is niet per definitie strafbaar. Dan is het een civiele zaak en daar kan de politie niets mee.

tijger1
door tijger1 Jun 28, 2019 om 00:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, en als veel meer mensen niet weten wat ze doen, moet de politie ze daarbij gaan helpen? Misschien kunnen die dan beter een huisje op de Veluwe boeken? Is al moeilijk genoeg.

Als u geen ervaring hebt met iets, moet u naar een professional gaan, en dat is dus een reisbureau. Kost wat meer, maar dan hebt u ook wat.

sp
door spitsmuis Jun 29, 2019 om 10:33
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik boek een ticket en betaal maar krijg dat ticket niet. Dat is dan toch oplichting? lijkt me zeker een zaak voor de politie.

marita5
door marita5 - Jun 27, 2019 om 18:44
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Spitsmuis ,

De voorwaarden

Art 10 .1

Claims met betrekking tot de uitvoering van Reisdiensten

  1. Een probleem, opmerking of klacht met betrekking tot de werkelijke uitvoering van de Reisdiensten moet rechtstreeks worden gericht aan de desbetreffende Dienstverlener (reisbureau, vliegmaatschappij, verzekeraar, autoverhuurbedrijf, hotel) met wie u een contract heeft voor de desbetreffende Reisdienst. Zie ook paragraaf 11 voor uw rechten op grond van EU-regelgeving.
Art 10.2

Klachten met betrekking onze eigen diensten
  1.
    Klachten met betrekking tot onze eigen diensten worden uitsluitend schriftelijk verwerkt en moeten binnen twee maanden na de einddatum van uw reis worden ingediend via het klachtenformulier dat u hier vindt.

    Het klachtenformulier moet per gewone post of e-mail worden verzonden naar het volgende adres:
    Postadres: Etraveli AB
    FAO: Customer Relations
    Box 1340
    SE-751 43 Uppsala, Sweden

    E-mailadres: customer.relations@support.etraveli.com
  2. De voorwaarden ,
  3. https://www.supersaver.nl/voorwaarden#COMPLAINTS
  4. Neem eens contact op met ECC ,
  5. https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op

sp
door spitsmuis Jun 28, 2019 om 07:10
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel! Ga contact met ECC opnemen!

marita5
door marita5 Jun 28, 2019 om 07:12
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6 .

tenormin
door tenormin - Jun 27, 2019 om 23:11
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@spitsmuis, waarom denk je dat bij de zoekmachines SuperSavers hoog staan? Uiteraard: ADV. Advertentie. Die moet je altijd overslaan. Helaas te laat voor jullie, maar met alles, neem nooit ADV als leidraad.

sp
door spitsmuis - Jun 28, 2019 om 07:14
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind een aantal reacties niet erg opbouwend; ja, achteraf hadden we daar niet moeten boeken maar ging er van uit dat als je via skyscanner op een boekingssite terecht komt dat het wel ok is. Ik vind het erg bijzonder dat jullie het normaal lijken te vinden dat je dan je geld kwijt bent.

marita5
door marita5 Jun 28, 2019 om 07:28
11505 Antwoorden / 15 Vragen

@spitsmuis , Ik zie op klacht.nl dat u niet de enige bent die betaald heeft en geen tickets heeft ontvangen / of waar niks bekend van is . Reacties waarbij u een veeg uit de pan krijgt , kunt u negeren .

sp
door spitsmuis Jun 28, 2019 om 07:58
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dank maritas. Inmiddels hebben wij deze reacties ook gevonden. Inderdaad dom geweest dat niet eerst te checken. Al doende leert men.

marita5
door marita5 Jun 28, 2019 om 08:04
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Het hele internet staat vol met klachten over Supersaver , maar u bent nooit te oud om te leren . Als ik alles van tevoren wist , ging ik liggen voordat ik viel ;-))

costnix
door costnix Jun 28, 2019 om 08:15
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Juist doordat ik regelmatig tegenkwam, dat zelf alles los boeken ellende kan veroorzaken, boek ik altijd via een het het SGRaangeloten reisbureau.
Heb collega’s en vrienden dik de mist in zien gaan. Zelfs ergens op een vliegveld. De tickets bleken niet geldig te zijn.

panter22
door panter22 Jun 28, 2019 om 08:32
6599 Antwoorden / Vragen

@spitsmuis,
Je schrijft dat je ten einde raad bent en niet veel ervaring hebt met het boeken van tickets.
Een reis naar China is dan al een heel avontuur. Je kent de taal en de cultuur niet. Een vlucht boeken vanaf Amsterdam is niet zo moeilijk, maar hoe kom je vanaf het vliegveld naar je hotel?
En dan boek je ook nog een binnenlandse vlucht.
Dat je je geld kwijt bent is natuurlijk niet normaal, dat geld zal nog wel ergens zijn. Maar daar heb je nu even niets aan want dat krijg je niet per ommegaande op je bankrekening gestort. En je moet toch van de ene naar de andere plaats in China. Dus je kunt niet wachten en je moet opnieuw een vlucht boeken.
Ik zou naar een reisburo gaan en de vlucht daar laten regelen.
Zie verder de info van Marita5 om te proberen je geld terug te krijgen.

pino123
door pino123 Jun 28, 2019 om 09:48
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik ben het wel met je eens Spitsmuis, toon van sommige respondenten is erg verwijtend, kan begrijpen dat je hier nu niet zo op zit te wachten.

Heb je eventueel met creditcard betaald? Misschien kan je creditcard maatschappij nog iets voor je betekenen, aangezien de dienst niet gelverd is geworden.

ha
door harrybre Jun 28, 2019 om 14:15
240 Antwoorden / Vragen

" assumption is the mother of all fuckups"  Oftewel: aannames zijn de oorprong van alle ...

sp
door spitsmuis Jun 28, 2019 om 15:54
3 Antwoorden / 1 Vragen

Panter: ben bekend in China; alleen zelf nooit eerder tickets gekocht ;-)

sp
door spitsmuis Jun 28, 2019 om 15:55
3 Antwoorden / 1 Vragen

Pino: nee met ideal betaald; doen we volgende keer ook niet meer.

aurora1
door aurora1 Jun 28, 2019 om 18:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

“Zachte heelmeesters....”

En wie worden met “jullie” bedoeld? Ik val daar beslist niet onder.

bharmsen
door bharmsen - Jun 28, 2019 om 12:59
32 Antwoorden / 2 Vragen

Ik mag toch aannemen dat je order bevestiging hebt ontvangen en daar mee kun je toch gewoon je boeking bekijken op de site van supersaver.

Meerdere keren een ticket geboekt bij hen nooit problemen.

Hopelijk is jullie Chinees goed om overal de weg te vinden

sp
door spitsmuis Jun 28, 2019 om 15:53
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, we hebben een orderbevestiging maar toen we stoelen wilden reserveren bleek de boeking niet te bestaan. Airline zegt dat er geen boeking is.

panter22
door panter22 Jun 29, 2019 om 08:32
6599 Antwoorden / Vragen

Een orderbevestiging van de airline of van supersavers?
Als er bij de airline geen boeking bekend is dan is er iets mis gegaan bij supersavers.

sp
door spitsmuis Jun 29, 2019 om 10:32
3 Antwoorden / 1 Vragen

van Supersavers, en ja het is dus duidelijk dat er iets misgegaan is bij supersavers maar na meer dan 10 telefoontjes nog geen steek verder.

panter22
door panter22 Jun 29, 2019 om 11:15
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt beter niet bellen maar schriftelijk klagen.
Heb je het klachtenformulier al ingevuld?
Kijk bij het antwoord van Marita5. van 27 juni

ka
door kassa2551 - Jun 28, 2019 om 14:01
22 Antwoorden / Vragen

Er zit zoveel "ruis"op intenetsites zal ik maar zeggen en er zit zoveel kaf onder het koren dat ik wanneer ik reclames zie of speciale aanbiedingen
ik eerst kijk naar recensies van de sites en of zij zijn aangesloten bij een of andere overkoepelende reisorganisatie of wat dan ook.
Om te weten met wat voor bedrijf je te maken hebt kijk ik op de site van "trustpilot"of ik zoek op in dit geval "fraud(e) supersaver".
Je krijgt dan genoeg info omtrent meldingen. Het is niet altijd maatgevend, maar ik heb er heel veel van geleerd om niet zomaar met
een "adverteerder" op reisgebied in zee te gaan. Er zit een behoorlijke hoeveelheid malafide organisaties tussen.

Wil Rutten
door Wil Rutten - May 29, 2020 om 18:01
1 Antwoorden / Vragen

We hadden een boeking van Helsinki naar Amsterdam op maandag 1 juni. We kunnen hier an geen gebruik maken omdat we de heenreis niet konden maken vanwege Corona. We kunnen dus niet  in Helsinki komen en zijn al 14 dagen aan de slag om met Supersaver aan de praat te komen maaar zij zijn ONBEREIKBAAR en geven geen reactie!!! vandaag is het vrijdag en de vlucht is maandag over 3 dagen maar geen bericht of die vlucht niet ook gecanceld is of dat wij kunnnen herboeken ......
onvoorstelbaar slechte klantvriendelijkheid!!

aurora1
door aurora1 May 30, 2020 om 00:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Had u ook maar van te voren de reviews opgezocht.... Voortaan dan maar bij een stenen reisbureau boeken? Herboeken zou ik ook maar daar doen. Dit topic is overigens al ongeveer een jaar oud.....

Tr
door Trostomaat May 30, 2020 om 01:20
239 Antwoorden / Vragen

Maar wel goedkoper toch?