Familie Remeeus
door Familie Remeeus Nov 12, 2020 om 14:42
Vakantie & reizen

Terug betaling D'Reizen

Wij hebben vorige jaar tickets gekocht via D' Reizen . Ivm covid19 de reis is geannuleerd door singapore airlines.
In het begin hebben wij vouchers ontvangen van de geannuleerde reis, nu hebben wij geld terug gevraagd. Op 22 oktober had singapore airlines geld al terug betaald naar D' Reizen maar tot heden hebben wij geen geld terug krijgen.  Omdat volgens Dreizen moeten wij wachten tot max 12 maanden voor de geld terug zou krijgen.
 Kan dat zo maar dat D' Reizen onze geld zolang parkeren bij hun rekening?

3047 6 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 12, 2020 om 14:59
11555 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zal eerst één opmerking maken, met een knipoog, u bent de enige die ze terug moeten betalen qua betaalde vakantie.
Helaas, die is niet waar, wat wèl waar is dat volgens cijfers van jan 2020 er 10.100.000 mensen jaarlijks vliegen, dus tickets kopen.
U kunt natuurlijk een rechtsgang beginnen (en als iedereen dat doet is reisburo NL in een maand failiet en krijgt niemand meer wat) en om dát te voorkomen zijn er de vouchers bedacht. Daarom het antwoord op uw vraag: Kan dit zomaar? Ja dit kan zomaar, de reisburo's hebben sinds begin dit jaar inkomsten NUL en uitgavevn HOOG. Dus dat geld staat heus niet zoals u zegt: geparkeerd op hun rekening. U zult of geduld moeten moeten hebben en (als het weer kan) in 2021 weer gaan reizen, is dan betaald, of een rechtsgang moeten maken met alle risico's en gevolgen van dien.

sw
door swat1500 - Nov 12, 2020 om 15:01
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet uw geld meer. Zodra u betaald is het geld van degene die het ontvangen heeft. U heeft wel een vordering op D'reizen omdat uw vlucht niet uitgevoerd kon worden. Het is aan D'reizen om aan die vordering te voldoen. Door het verstrekken van de voucher heeft D'reizen voorlopig aan haar verplichting tegenover u voldaan. Voor uitbetaling van verstrekte vouchers is van belang wat daarover is afgesproken. Bent het daar niet mee eens dan moet u naar de rechter.

marita5
door marita5 - Nov 12, 2020 om 16:09
11524 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Familie Remeeus ,

Ik heb een Corona-voucher geaccepteerd, maar nu wil ik toch mijn geld terug. Kan dat?

Hebt u recht op geld terug? Dan houdt u recht op geld terug als u een voucher accepteert.

Voor pakketreizen bieden veel reisaanbieders van de ANVR een 'Corona-voucher' aan. U mag met die voucher tot 1 jaar na uitgifte een nieuwe reis boeken. Wilt u toch geen nieuwe reis boeken met de voucher? Dan kunt u vanaf 6 maanden na uitgifte van de voucher uw geld terugvragen. Dit staat in de voorwaarden van de 'Corona-voucher'. Veel reisaanbieders kunnen hun klanten niet onmiddelijk terugbetalen. Sommigen misschien wel. Uw reisaanbieder moet u in ieder geval uiterlijk 1 jaar na uitgifte van de voucher terugbetalen. Vraagt u om uw geld terug? Dan blijft de SGR-dekking in stand totdat u uw geld terug hebt. (zie vraag 3).

Vraagt u niet om uw geld terug, maar boekt u ook geen nieuwe reis met de voucher? Ook dan moet uw reisaanbieder u uiterlijk voor het verloop van de geldigheidsduur van de voucher terugbetalen. Dus uiterlijk 1 jaar na uitgifte van de voucher. U hoeft daar niet zelf om te vragen.

Voor verdere informatie , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus

Lees ook hier veelgestelde vragen D - reizen ,

https://www.d-reizen.nl/nieuws/coronavirus/corona-voucher

https://www.ad.nl/economie/je-reisvoucher-nu-verzilveren-kan-niet-zomaar-dat-geld-is-er-helaas-niet~a2393bcc/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Familie Remeeus
door Familie Remeeus - Nov 14, 2020 om 23:29
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ten eerste bedankt allemaal voor de reactie.
Hoe kan dat D reizen "mijn Geld" niet kan teruggeven als de luchtvaartmaatschappij het geld al terug gestort heeft ..
D reizen doet zich altijd verschuilen achter haar procedure, terwijl andere reisbureaus dit anders aanpakken met zijn klanten. En  wij zijn niet de enige wat klachten hebben..

claim refund losse vliegtickets D-reizen van gedupeerden voor gedupeerden
door claim refund losse vliegtickets D-reizen van gedupeerden voor gedupeerden - Jun 4, 2021 om 15:53
2 Antwoorden / Vragen

Beste Fam. Remeeus,
 kijk eens naar deze  facebook groep
 https://www.facebook.com/groups/claimdreizen
deze groep is gemaakt door gedupeerden en is voor gedupeerden, er staan veel informatie op en het is ook geheel vrijblijvend
zij heben dezelfde probleem net als u, ze zijn met een  advocaat aan de slag  om het geld terug te halen

succes  gewenst

tijger1
door tijger1 - Jun 4, 2021 om 16:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De boel is failliet. Achter aansluiten bij de curator.