kl
door kleinealbert Mar 24, 2018 om 10:48
Vakantie & reizen

Terugvragen van luchthavenbelasting ivm annulering

Je zou denken dat het eenvoudig is om de betaalde luchthavenbelasting op een ticket dat je hebt geannuleerd eenvoudig zou terugkrijgen. Dat is niet altijd eenvoudig. Hier even hoe het zit.  Er was een vlucht geboekt via D-reizen.nl . Het betreft een retourvlucht met United Airlines van Bogota, via Houston naar Schiphol.  Door omstandigheden is dit ticket geannuleerd. Was geen annuleringsverzekering,dus de kale ticketprijs krijg je niet terug. Maar in het totaal betaalde bedrag zit ook 157 euro aan luchthavenbelasting. En dat moet volgens mij gewoon terugbetaald gaan worden. Heb dit al eens eerder meegemaakt bij andere maatschappijen en die betaalden keurig netjes op verzoek terug, na aftrek van administratiekosten. United Airlines zegt dat in dit geval de touroperator D-reizen dit zou moeten regelen omdat zij het geld hebben geincasseerd. Bij navraag bij Dreizen zegt men dat de luchtvaartmaatschappij dat moet terugbetalen. Dus het is inmiddels een welles/nietes spelletje geworden.
De vraag is wie moet er nu de luchthavenbelasting gaan terugbetalen?

12536 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2018 om 10:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen
edrick3
door edrick3 - Mar 24, 2018 om 12:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Luchthavenbelasting terugvragen

Vraag bij een ongebruikt ticket de luchthavenbelasting terug. Dit kan via de luchtvaartmaatschappij, boekingssite of reisorganisatie binnen 1 tot 3 maanden na de reisdatum of annulering. Houd er wel rekening mee dat er restitutiekosten gerekend kunnen worden.
(Bron)

Ter info: https://ticketspy.nl/travel-tips/niet-gevlogen-geld-terug/

mo
door mof - Mar 27, 2018 om 17:04
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Waar u geboekt heeft, daar bent u klant.