ThomasCook nog steeds niet terug betaald.
Ik weet niet wie me kan helpen?! Mijn geboekte reis bij ARTEMIS TOURS (maastricht) kon in sept. 2019 niet door gaan omdat THOMAS COOK failliet ging. Ik heb tot heden mijn geld nog steeds niet terug. Gemaild, over en weer met het reisburo. Geboekt met sgr garantie en het enige antwoord is, geduld. Hoeveel geduld kan een mens hebben?! ARTEMIS TOURS zegt komt door thomas cook en dat was het dan...... HELP
Topantwoord
Ik lees dat er al lang Thomas Cook SGR claims uitbetaald zijn. Ik zou nog maar eens rappelleren bij dat reisbureau. Straks zijn ze zelf failliet en kun je alsnog fluiten naar je centen.
Ja indderdaad ik blijf met hun mailen bellen enige antwoord is geduld zij kunnen ook niks het ligt bij thomascook en de duitse overheid zou bij springen. Maar verder..... ik kan geen duits en weet ook niet wie me verder kan helpen buiten artemis om. Sgr kan niks betekenen.
Topantwoord
Is er een claim ingediend bij sgr?
Ja hebben zij gedaan bij thoemas cook, maanden later en dat ging natuurlijk ook weer mis. Moest nog eens een 2e keer en voor de rest gebeurt er niks...... zelf contact met sgr opgenomen en zij kunnen ook niks betekenen.....
In beginsel heeft u iets betaald voor een dienstverlening die niet wordt verleend en kunt u bij uitblijven van de reacties actie neme nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. Dat zal dan formeel vorderen betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. Zie voor info daarvoor https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ die u naar mijn mening moet richten aan ARTEMIS TOURS, dat is de dienstverlener en voorzover ik kan nagaan is die niet failliet. Adres: Wilhelminasingel 40, 6221 BK Maastricht 043 325 5278 (Aannemen dat u deze bedoelt). Het lijkt mij dat dat ook de reden is dat SGR tot op dit moment niet vergoed omdat, als al gezegd ARTEMIS TOURS niet failliet is.
Meld uw vraag ook aan bij https://www.maxmeldpunt.nl/ omdat men (hun ombudsman) vooral ook daar ingaat op problemen van consumenten met reisorganisaties als een reis niet is uitgevoerd.
En zie: Juridisch advies volgens kassa:
Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl
Het probleem is dat je bij Thomas Cook Duitsland de reis hebt geboekt.
Wat heeft het reisburo voor jullie gedaan?
In Duitsland wordt het faillissement van Thomas Cook Duitsland beheerd door de verzekeringsmaatschappij Kaera. Echter, omwille van het hoog aantal slachtoffers, kon de verzekeringsmaatschappij slechts 17,5% van de reiskosten terugbetalen die het onderwerp van de schuldvorderingen uitmaakten. De Duitse staat heeft de terugbetaling van het saldo daarom overgenomen. U hebt tot 15/11/2020 de tijd om het juiste online formulier in te vullen. Om de bijkomende terugbetaling te verkrijgen, moet u aan meerdere voorwaarden voldoen:
Zie voor het hele verhaal:
https://www.eccbelgie.be/in-de-kijker/faillissement-van-thomas-cook
Ja wat hebben die voor ons gedaan?! We hebben meteen toen documenten moeten tekenen misschien te goed gelovig gewees ik ken zelf geen duits maar hun zouden alles regelen en erboven opzitten. We hebben tig x gemaild, gebeld. En enige antwoord is geduld. Dat alles goed en wel opgestuurd was en dat toen de duitse overheid ging mee betalen we nog eens papieren hebben ingediend. En verder is er niks uit gekomon tot heden. Het is zo dat het (maar) over 900euro gaat niet de wereld maar goed het is mijn geld he. En wil ik hier andere partijen bij halen om erachter aan te gaan zal ik nog meer geld kwijt zijn. Hun hebben deze reis voor ons toen geboekt voor mij part met een omweg via china daar heb ik niet naar gevraagd dus dat het nu via duits heel moeilijk allemaal is is toch niet mijn probleem?
Nee, dat is het probleem van het reisburo en die probeert het van zich af te schuiven.
Misschien heb je wel geen recht op teruggave, maar dat moet je wel schriftelijk via het reisburo krijgen. Volg het advies op van Marita5 mbt het ECC
Hallo Shirley007 ,
Als dit gaat via Thomas Cook Duitsland , neem dan eens contact op met ECC , klik op de rode regel en scroll naar beneden .
https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Lees meerPopulair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer