be
door bengeltje59 Aug 8, 2016 om 13:24
Vakantie & reizen

Toeslag 1 pesoonskamer

Zijn hotels verplicht om een aantal 1 persoonskamers in hun bestand te hebben? Ik ben het langzaam beu om als single een toeslag te betalen (tot wel 100%) omdat ze geen single kamer hebben en je verwijzen naar een 2-persoonskamer waardoor je een toeslag wordt opgelegd. Zijn hier richtlijnen voor??

3990 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

da
door datzoekikop - Aug 8, 2016 om 13:26
251 Antwoorden / Vragen
0

Zijn hotels verplicht om een aantal 1 persoonskamers in hun bestand te hebben? Nee, dat zijn ze niet.

Ik ben het langzaam beu om als single een toeslag te betalen (tot wel 100%) omdat ze geen single kamer hebben en je verwijzen naar een 2-persoonskamer waardoor je een toeslag wordt opgelegd. Zijn hier richtlijnen voor?? Nee, die zijn er niet. (en gelukkiug maar ook, NL is al te vaak een verschrikkelijk regeltjesland) 

Topantwoord

me
door mein33 - Aug 8, 2016 om 13:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen
10

@bengeltje59,

Uiteraard is zijn hotels niet verplicht om 1 persoonskamers in hun bestand te hebben.
Dat u het beu bent om een toeslag te betalen als u alleen op reis gaat is een ander verhaal, maar wel begrijpelijk.
De kamerprijzen zijn echter gebaseerd op gebruik door twee personen.
Als een kamer aan slechts één persoon wordt verhuurd voor de helft van de (tweepersoons)prijs dan geeft dit een verliespost voor het hotel aangezien de schoonmaakkosten, de receptie, het bedienend personeel etc. niet de helft kosten maar hetzelfde zijn als bij verhuur aan twee personen.
Ook mist het hotel een betalende klant aan het ontbijt en diner.
Ook het potentieel aan alleengaande klanten is ook veel te laag om daar speciale kamers voor te hebben en te onderhouden.
Al met al is het begrijpelijk dat een boeking voor één persoon duurder voor de klant uitpakt dan voor twee personen.
En uiteindelijk bent u zelf degene die bepaald of de éénpersoonstoeslag wel of niet acceptabel is.

tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2016 om 13:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen
4

Nee, gelukkig zijn ze dat niet verplicht, en nee, gelukkig zijn daar geen richtlijnen voor.

Als er al éénpersoonskamers zijn, zijn dat vaak rothokjes.

da
door datzoekikop Aug 8, 2016 om 14:05
251 Antwoorden / Vragen

Of te wel: Veredelde bezemkasten.

aurora1
door aurora1 - Aug 8, 2016 om 14:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Nee, gelukkig niet.
Dan maar zoeken naar een hotel dat wél 1-persoonskamers heeft?
Zoals al is gezegd, meestal zijn dat kleine hokjes,  en dan vaak op een plaats waar extra herrie en drukte is zoals naast een lift of de bezemkast o.i.d.

jo
door jorisw - Aug 8, 2016 om 14:08
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik ben het langzaam beu dat er altijd mensen komen vragen of een bedrijf verplicht is om iets te doen. Ik begrijp dat TS graag ziet dat er extra regelgeving komt om hotels te verplichten om dit te doen? Kunnen we weer lekker klagen over de overheid die alles kapotreguleerd.

me
door mein33 Aug 8, 2016 om 14:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

.

be
door bengeltje59 - Aug 8, 2016 om 14:15
5 Antwoorden / 3 Vragen
0

Bedankt voor alle antwoorden maar het is niet leuk om als single € 100,-- voor een kamer neer te tellen. Je wordt "gestraft" omdat je single bent. Zo voelt dat af en toe.
Hier zou toch een oplossing voor mogen zijn.

ja
door jackyh Aug 8, 2016 om 14:27
953 Antwoorden / 4 Vragen

Voor de rest bent u goedkoper uit want u hoeft overal maar de helft van.

me
door mein33 Aug 8, 2016 om 14:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@bengeltje,

U geeft mij een "topantwoord" en dat doet u waarschijnlijk omdat u het met mijn omschrijving eens bent.
Het is niet alleen de "single" die meer betaald voor een hotelkamer, maar iedereen die een hotelkamer huurt en deze alleen betrekt.
Er is helemaal geen sprake van "gestraft worden" , maar gewoon de marktconforme (kosten gedeeld door aantal) prijs betalen.

da
door datzoekikop Aug 8, 2016 om 15:17
251 Antwoorden / Vragen

Vraagsteller. Er is een oplossing, begin zelf een uitsluitend 1 persoonskamers hotel. Dan doet u veel mensen een plezier. Maar hoelang u zou bestaan vraag ik mij af. Maar dat terzijde.

ha
door halex - Aug 8, 2016 om 14:25
1374 Antwoorden / 4 Vragen
2

Probeer om te denken. Omdat u alleen gebruik maakt van een tweepersoonskamer, krijgt u korting. Een stel betaalt meer voor dezelfde kamer dan een single.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Aug 8, 2016 om 14:34
11517 Antwoorden / 15 Vragen
10

Hallo Bengeltje59 , 

Lees hier eens , staan een aantal tips , klik op de rode regel .

http://www.startpagina.nl/v/vakantie-reizen/overig/vraag/267542/hotels-persoon-kunt-boeken-hoge


aurora1
door aurora1 - Aug 8, 2016 om 14:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Hoezo"gestraft"? Overdrijven is een kunst.
Zoals ik al eerder schreef, zoek dan een hotel dat wel 1-persoonskamers heeft.
Zie ook de reactie van @halex: met een 2 persoonskamer voor 1 persoon maar wel wat toeslag betalen bent u nog steeds voordeliger uit.
Lekker veel ruimte in je eentje.
Bedenk ook dat er velen zijn die dan misschien wel samen op vakantie gaan maar de kamer niet willen delen. Ook die betalen een toeslag als er geen bezemkast beschikbaar is. In prijs is er doorgaans niet zo veel verschil tussen een 1-persoonskamer, of een 2-persoonskamer voor 1 persoon met een beetje toeslag betalen. Immers er blijven de kosten zoals al genoemd zijn, schoonmaken kamer etc.

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 8, 2016 om 15:01
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

Bij dit soort bedrijven moet je dan simpelweg niet boeken. Hotels zou ik sowieso overslaan, zijn vele leukere plekken waar je kunt overnachten en vrijwel altijd goedkoper en vriendelijker 'personeel'.
 
Onlangs nog alleen ergens overnacht, was gewoon de helft van de prijs. Absurde hoeveelheid ruimte met een superlekker bed, wel zelf 's morgens de klaargelegde bammetjes smeren, voor een meer dan redelijke prijs (inderdaad, goed opgemerkt; "dat heb ik akkerdistel nu nooit horen zeggen" ;-)).

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kn
Knipperbolletje - May 1, 2024 om 14:09
Geldzaken & recht

ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.

In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont.  Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig." 
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de regeri ... Lees meer

ha
hansenmarja - May 1, 2024 om 16:24
Huishouden & energie
Klacht online bij fysieke winkel

Klacht online bij fysieke winkel

Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik ... Lees meer

Josp003
Josp003 - Apr 29, 2024 om 19:04
Garantie & verzekeringen

Garantie voorwaarden

ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden  over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar ... Lees meer