Si
door Silvia1962 Jan 9, 2021 om 11:11
Vakantie & reizen

Transavia en omboeken

Wij hebben in 2019 tickets naar Spanje gekocht. Door corona gingen de vluchten niet door. We hadden de keuze...voucher of omboeken. Er was vanuit de rijksoverheid dringend verzoek om het liest om te boeken. Dus wij zijn de maatschappij ter wille en boeken om naar maart 2021. Nu is vanuit de overheid het verzoek tot half maart niet naar het buitenland te gaan en het land heeft code oranje. Transavia wil nu geen vouchers afgeven, omboeken kost 35 euro pp per enkele reis en een flexticket bijboeken (wat vanaf okt 2020 kan) is niet mogelijk, annuleren geeft geen geld van de tickets terug. Wij zij dus Transavia destijds tegemoet gekomen (op verzoek van de overheid) door om te boeken zodat zij in ieder geval geen geldproblemen hebben en nu mogen wij dik betalen of zijn ons geld kwijt. Dit als dank om ze toen ter wille te zijn. Kan toch niet zo zijn dat dat de bedoeling is geweest van de regeling.

1218 3 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 9, 2021 om 12:37
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Transavia moet  het geld terugstorten op uw rekening. Schakel anders Eu Claim in.
www.euclaim.nl/

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 9, 2021 om 15:20
2071 Antwoorden / Vragen

Ik zou een beetje voorzichtig zijn. TS had waarschijnlijk vanwege een geannuleerde vlucht indertijd recht op z'n geld terug en had een voucher kunnen accepteren maar heeft de mogelijkheid gekozen om om te boeken. Nu is er sprake van een nieuwe boeking en is die vlucht waarschijnlijk niet geannuleerd maar TS "wil" niet mee vanwege code oranje. Dan heeft TS geen recht op zijn geld terug maar je kunt wel stellen dat de houding van Transavia héél klantonvriendelijk is.

tenormin
door tenormin Jan 9, 2021 om 16:11
16836 Antwoorden / 108 Vragen

De houding van Transavia is al veel besproken in de Media en ze moeten toch terugbetalen. Vandaar toch mijn verwijzing naar Euclaim. Niet geschoten is altijd mis. En ze werken op nu cure no pay basis, dus....

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 10, 2021 om 15:22
2071 Antwoorden / Vragen

Ik dacht dat u bedoelde dat Transavia terug moet storten op basis van een juridische verplichting. Doelt op een morele verplichting? Inderdaad euclaim inschakelen kost niets maar die werken met juridische plichten en kunnen weinig met morele plichten?

panter22
door panter22 - Jan 9, 2021 om 16:13
6599 Antwoorden / Vragen

Het is nog niet half maart. Mogelijk komt er een derde coronagolf en wordt er in maart niet gevlogen en krijg je alsnog je geld terug.
Maar als je nu al wilt omboeken, dan kost het je geld. Ga je wel omboeken, dan kun je misschien beter naar volgend jaar verplaatsen. Want de vaccinatie tegen corona kan wel een jaar duren voor het klaar is.

Tryingtohelp
door Tryingtohelp - Jan 9, 2021 om 19:02
53 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Silvia1962,

het lijkt mij waarschijnlijk dat vliegen in maart nog niet door zal gaan. Als Transavia annuleert dienen zij u te voorzien van een Voucher/Geld terug.
Als ik u was zou ik het afwachten, als u zelf annuleert ligt het allemaal heel anders.