Va
door Vakantiepret 23 jul. 2019 om 21:46
Vakantie & reizen

Tui annuleerd stoelreservering

Ik heb samen voor mij en mij zoontje van net 13 jaar 2 vlieguigstoelen naast elkaar geboekt en betaald voor een reis naar side turkije. Morgen vertrekken wij en vanavond kreeg ik over de mail dat wij alle twee een andere stoel hebben aangewezen maar ook nog 7 rijen uit elkaar! . Contact tui gezocht maar zij kunnen niets voor mij doen en moet ik morgen aan de bali vragen of zij iets voor mij kunnen doen . Mag dit zomaar en wat kan ik eraan doen . Ik laat mij zoontje niet alleen zitten.

5858 17 Rapporteer
door tenormin - 23 jul. 2019 om 22:00
14833 Antwoorden / 87 Vragen
2

Ja, helaas mogen ze het doen en doen het dus ook. Het is hoogseizoen en dan geb euren die dingen vaker. Maar zoon is al 13, 7 rijen ertusen is natuurlijk niet de bedoeling maar ook nier onoverkomenlijk. Plus de reis is hoogstens 4 uur. Probeer het morgen bij inchecken nog eens. Maar u gaat uw vakantie toch niet annuleren (waar u op het laatste moment geen cent  terugkrijgt). Gewoon met uw zoontje afspraak maken dat hij rustig blijft zitten, u gaat zo nu en dan even buurten of andersom.

door marita5 - 23 jul. 2019 om 22:13
7717 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hallo vakantiepret , 

Heeft u stoelen geboekt aan de nooduitgang ? zo ja lees dan hier , klik op de rode regels .

Welke stoelen kan ik reserveren bij TUI fly? 

Stoelen nooduitgang of stoelen met nooduitgang restrictie 

Stoelen aan de nooduitgang hebben extra beenruimte. De stoelen met nooduitgang restrictie hebben de standaard beenruimte. 
Uit veiligheidsredenen mogen de volgende passagiers niet reizen op deze stoelen: 

  • het Nederlands of Engels niet machtig zijn;
  • jonger zijn dan 15 jaar;
  • reizen met een baby;
  • mindervalide zijn;
  • zwanger zijn;
  • zwaarlijvig zijn;
  • in/met een rolstoel reizen;
  • reizen met een huisdier in de cabine
NB Grijze stoelen zijn reeds gereserveerd of niet beschikbaar om te boeken.  

https://www.tui.nl/klantenservice/?faqnodeid=14712 

https://www.tui.nl/klantenservice/?faqnodeid=14716 

Veelgestelde vragen , 

https://www.tui.nl/klantenservice/?faqnodeid=10160

Va
door Vakantiepret - 23 jul. 2019 om 22:16
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Nee dat had ik niet .

door diumenge - 23 jul. 2019 om 22:41
10500 Antwoorden / 13 Vragen
2

Heb je betaald voor die stoelkeuze (stoelreservering)? In dat geval kan het natuurlijk niet wat ze doen. Indien het gewoon een voorkeur was die je kon aangeven, dan ligt dat anders.

door tijger1 - 23 jul. 2019 om 23:06
38593 Antwoorden / 21 Vragen
2

Het is gelukkig geen baby van 13 jaar. Misschien kunt u ter plekje ruilen met iemand?

door tenormin 23 jul. 2019 om 23:33
14833 Antwoorden / 87 Vragen

Zoiets zou nog lukken met een lijndienst; iemand die alleen reist; met een charter is dat wel heel moeilijk om te ruilen.

door tijger1 23 jul. 2019 om 23:53
38593 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou als 13 jarige heel blij zijn dat ik niet vier uur naast mijn ouder zou hoeven zitten. 

Dat is toch geen zoon(tje).

door tenormin 24 jul. 2019 om 18:01
14833 Antwoorden / 87 Vragen

Nee, da's een puber. ;-)

door heremietkreeft - 24 jul. 2019 om 09:28
9864 Antwoorden / 159 Vragen
1

Als u de reservering en betaling 'zwart-wit' heeft is er in beginsel sprake van het ingebreke blijven in het naleven van een overeenkomst en is de evcentueel te leiden schade voor rekening van TUI. (BW art 6:74) U heeft dan hoe dan ook recht op het terugontvangen van de extra betaling.
Het lijkt mij wel zinvol om een nadere schriftelijke klacht bij TUI in te dienen en als men daar niet naar uw tevredenheid op reageert de Geschillencommissie reizen benaderen.  https://www.degeschillencommissie.nl/contact/   Dat zal echter allemaal te laat zijn voor het vertrek en dan rest hoe dan ook toch duidelijk bezwaar maken bij de vertrek/info balie van TUI op het vliegveld en als dat niets oplevert proberen te ruilen met een andere passagier.

door 1paul - 24 jul. 2019 om 14:03
950 Antwoorden / 0 Vragen
0

dat mag MITS u extra betaald hebt voor deze boeking, in het vliegtuig kun je natuurlijk even overleggen met de andere passagier(s) wie waar gaat zitten...

door zoekster1 24 jul. 2019 om 22:44
1581 Antwoorden / 3 Vragen

Niets MITS maar TENZIJ!

door aurora1 - 24 jul. 2019 om 14:19
13688 Antwoorden / 6 Vragen
1

In de voorwaarden staat wat de regels zijn en dus het antwoord op uw vraag. 
Zoontje van 13? U kunt dan toch beter zoon van 13 zeggen? U hoeft zijn hand toch niet vast te houden? Misschien is hij wel blij met wat extra ademruimte? En u kunt wat heen en weer lopen en bij mekaar op visite gaan als u de andere passagiers niet hindert met de bezoekjes, en soms zijn er mensen die wel willen ruilen.

door panter22 - 24 jul. 2019 om 14:38
2906 Antwoorden / Vragen
0

Dat is vervelend, zo'n eind uit elkaar te zitten en nog 4 uren lang. Zijn er misschien vluchten gecombineerd?

Hopelijk is het opgelost. Even praten in het vliegtuig met de stewardess wil ook nog wel eens helpen.

mo
door mof - 24 jul. 2019 om 14:46
1303 Antwoorden / 2 Vragen
1

Ja, dat mag. U kunt hooguit reserveringskosten terugvragen als u hebt betaald voor bijv extra beenruimte.

ma
door marleenvanh - 24 jul. 2019 om 15:51
261 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ja dat kan wanneer het hebben van een bepaalde zitplaats voor bepaalde passagiers op grond van fysieke gesteldheid of leeftijd (zie marita5) niet met de regels overeen komt. Heeft u er een hogere prijs voor betaald? Dan heeft u wel recht op geld terug tenzij er mensen zijn die met u van plaats willen ruilen zodat u toch naast elkaar kunt zitten. Aan de andere kant: DERTIEN jaar dat is toch echt wel ZOON en geen Zoontje meer. U zit in hetzelfde vliegtuig en hij kan tijdens de vlucht echt niet weg (lol). Tenzij er iets met die jongen 'mis' is, zou het me niet verbazen wanneer die knaap blij is om niet eens even niet (klef) dicht bij zijn moeder te (moeten) zitten..... Fijne vakantie!

ba
door batav - 24 jul. 2019 om 19:11
24 Antwoorden / 0 Vragen
2

Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie allebei naast elkaar willen zitten. Die domme antwoorden die sommigen geven van hij is toch 13 die slaan nergens op. Om op die leeftijd 4 uur naast een vreemde te moeten zitten lijkt me niet leuk. Maar ik zou het toch proberen te overleggen met een stewardess. Misschien s er dan iets te overleggen wanneer er meerdere personen zijn die alleen reizen. Ik eens julli veel succes en een mooie vakantie.

lo
door lovewinnie - 24 jul. 2019 om 23:34
622 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ons hadden ze vorig jaar ook uit elkaar gezet. En dat terwijl een zoon van toen 9 klassieke autisme heeft en type 1 diabetes en 24/7 toezicht nodig heeft (was ook gemeld) en dochter met rolstoel en voet aandoening  van 11..
we waren met 4 en man zat rij 1, ik achterin en zoon en dochter verspreid ergens in het midden en ook niet bij elkaar.
En dit terwijl we online via een website de stoelen gereserveerd hadden (kon gratis paar uur van te voren). Uiteindelijkast minute bij balie alsnog geregeld voor ons. Hun zagen okk wel dat dit niet ging werken. Moesten achterin gaan zitten en met de rest van de passagiers schuiven en uiteindelijk werd het 3/1. Dus ik met de kinderen en man ergens ver weg. Maar goed konden we mee leven

door tijger1 24 jul. 2019 om 23:57
38593 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zijn dus wel drie “speciale” kinderen. Hier gaat het over een gewone knul van 13.

lo
door lovewinnie 25 jul. 2019 om 09:58
622 Antwoorden / 0 Vragen

Ja die zou ik denk wel appart zetten. Maar goed, vind niet dat ze dat zomaar zonder overleg kunnen doen. Wie weet is hij doodsbang om te vliegen en heeft hij ondanks 13 jaar zijn moeder nodig. Maar indd. Een gezond kind van 13 is geen kindje meer en kan prima alleen zitten. Vanaf 12 jaar mag je alleen reizen meen ik.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

On
OnlineBoeker - 22 jun. 2019 om 11:15
Vakantie & reizen

Zijn er meer mensen gedupeerd door Travelberry?

Zijn er meer mensen gedupeerd door het niet doorgaan van onder andere stedentrips en Disneyworld Parijs reizen die door het bedrijf Travelberry (al dan niet via Vakantieveilingen) wordt of werd aangeboden?   Meermaals afgezegd?
Geen afzegging ontvangen? Belofte gedaan dat volgende keer wel doorgaat en dan toch weer niet? Geen reacties op mail krijgen?
Telefonisch niet bereikbaar? G ... Lees meer

Ja
Jackmax - 21 aug. 2019 om 17:37
Geldzaken & recht

Timesharestop

Is Timesharestop.nl een betrouwbaar bedrijf ?
Heeft iemand ervaring met hen ? Lees meer

Ca
CarelsZevenhuizen - 17 aug. 2019 om 15:27
Huishouden & energie

DE SUITE BEDDEN OPLICHTERS

hebben matrassen gekocht van 2945 per stuk ! met 'zgn FPS (wonder) ontspannings technologie"
Nu blijkt uit onderzoek verschenen in de Radar dat het allemaal verzinsels zijn!
Deze mensen maken misbruik van je gezondheidstoestand en je situatie.
Met een mooie website word je gelokt, heb vele andere in de buurt ook gehoord die ook erin zijn gestonken
We gaan jullie dagvaarden, dit ... Lees meer