Tui annuleerd stoelreservering
Ik heb samen voor mij en mij zoontje van net 13 jaar 2 vlieguigstoelen naast elkaar geboekt en betaald voor een reis naar side turkije. Morgen vertrekken wij en vanavond kreeg ik over de mail dat wij alle twee een andere stoel hebben aangewezen maar ook nog 7 rijen uit elkaar! . Contact tui gezocht maar zij kunnen niets voor mij doen en moet ik morgen aan de bali vragen of zij iets voor mij kunnen doen . Mag dit zomaar en wat kan ik eraan doen . Ik laat mij zoontje niet alleen zitten.
Ja, helaas mogen ze het doen en doen het dus ook. Het is hoogseizoen en dan geb euren die dingen vaker. Maar zoon is al 13, 7 rijen ertusen is natuurlijk niet de bedoeling maar ook nier onoverkomenlijk. Plus de reis is hoogstens 4 uur. Probeer het morgen bij inchecken nog eens. Maar u gaat uw vakantie toch niet annuleren (waar u op het laatste moment geen cent terugkrijgt). Gewoon met uw zoontje afspraak maken dat hij rustig blijft zitten, u gaat zo nu en dan even buurten of andersom.
Hallo vakantiepret ,
Heeft u stoelen geboekt aan de nooduitgang ? zo ja lees dan hier , klik op de rode regels .
Welke stoelen kan ik reserveren bij TUI fly?
Stoelen nooduitgang of stoelen met nooduitgang restrictie
Stoelen aan de nooduitgang hebben extra beenruimte. De stoelen met nooduitgang restrictie hebben de standaard beenruimte.
Uit veiligheidsredenen mogen de volgende passagiers niet reizen op deze stoelen:
- het Nederlands of Engels niet machtig zijn;
- jonger zijn dan 15 jaar;
- reizen met een baby;
- mindervalide zijn;
- zwanger zijn;
- zwaarlijvig zijn;
- in/met een rolstoel reizen;
- reizen met een huisdier in de cabine
https://www.tui.nl/klantenservice/?faqnodeid=14712
https://www.tui.nl/klantenservice/?faqnodeid=14716
Veelgestelde vragen ,
https://www.tui.nl/klantenservice/?faqnodeid=10160
Heb je betaald voor die stoelkeuze (stoelreservering)? In dat geval kan het natuurlijk niet wat ze doen. Indien het gewoon een voorkeur was die je kon aangeven, dan ligt dat anders.
Het is gelukkig geen baby van 13 jaar. Misschien kunt u ter plekje ruilen met iemand?
Zoiets zou nog lukken met een lijndienst; iemand die alleen reist; met een charter is dat wel heel moeilijk om te ruilen.
Ik zou als 13 jarige heel blij zijn dat ik niet vier uur naast mijn ouder zou hoeven zitten.
Dat is toch geen zoon(tje).
Nee, da's een puber. ;-)
Als u de reservering en betaling 'zwart-wit' heeft is er in beginsel sprake van het ingebreke blijven in het naleven van een overeenkomst en is de evcentueel te leiden schade voor rekening van TUI. (BW art 6:74) U heeft dan hoe dan ook recht op het terugontvangen van de extra betaling.
Het lijkt mij wel zinvol om een nadere schriftelijke klacht bij TUI in te dienen en als men daar niet naar uw tevredenheid op reageert de Geschillencommissie reizen benaderen. https://www.degeschillencommissie.nl/contact/ Dat zal echter allemaal te laat zijn voor het vertrek en dan rest hoe dan ook toch duidelijk bezwaar maken bij de vertrek/info balie van TUI op het vliegveld en als dat niets oplevert proberen te ruilen met een andere passagier.
dat mag MITS u extra betaald hebt voor deze boeking, in het vliegtuig kun je natuurlijk even overleggen met de andere passagier(s) wie waar gaat zitten...
Niets MITS maar TENZIJ!
In de voorwaarden staat wat de regels zijn en dus het antwoord op uw vraag.
Zoontje van 13? U kunt dan toch beter zoon van 13 zeggen? U hoeft zijn hand toch niet vast te houden? Misschien is hij wel blij met wat extra ademruimte? En u kunt wat heen en weer lopen en bij mekaar op visite gaan als u de andere passagiers niet hindert met de bezoekjes, en soms zijn er mensen die wel willen ruilen.
Dat is vervelend, zo'n eind uit elkaar te zitten en nog 4 uren lang. Zijn er misschien vluchten gecombineerd?
Hopelijk is het opgelost. Even praten in het vliegtuig met de stewardess wil ook nog wel eens helpen.
Ja, dat mag. U kunt hooguit reserveringskosten terugvragen als u hebt betaald voor bijv extra beenruimte.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer