Tui en KLM
Ik ben benieuwd naar het verschil in tickets van TUI en KLM. Sinds een paar jaartjes moeten ze de kosten specificeren. Maar er zit een groot verschil in de opbouw.
Voorbeeld tickets naar Curaçao: bij KLM zijn de tickets bijv. 600 waarvan 290 ticketprihs en 310 beladtingen. Bij TUI is dat bijv. 600 waarvan 530 ticketprijs en 70 belastingen. Betaal de KLM meer belastingen dan TUI?
Daarnaast moet je bij TUI al een tijd je koffer apart betalen en bij de KLM sinds kort. TUI heeft vorige week de prijzen van koffers naar Curaçao, Aruba, Bonaire en Miami/Florida met bijna 100% verhoogd! Van €23 voor 20 kilo's enkele reis naar €40 voor 20 kilo's enkele reis!
Bij verre bestemmingen zijn de prijzen gelijk gebleven en staat er tussenhaakjes (m.u.v. Aruba, Bonaire, Curaçao, Miami / Florida).
Dus bij ruimbagage heb je nu 3 prijsoverzichten:
*Bestemming binnen Europa, *Bestemming Aruba, Bonaire, Curaçao, Miami/Florida en
*Verre bestemmingen.
Van de ene week op de ander. Is toch een vorm van descriminatie?
Dit is echt misbruik maken van de consument. Tickets zijn en blijven belachelijk duur en prijzen ruimbagage gaan explosief omhoog.
Wat vinden jullie hiervan? Ik ben benieuwd.
Ga naar de Ardennen op de fiets met een karretje er achter. Kost heel weinig.
Wat heeft dat nu weer met discriminatie te maken?
U kunt ook uw kleding ter plekke kopen, scheelt een koffer.
Discriminatie in de vorm van uitsluiten/ verschil maken voor een zelfde service v/s zelfde afstand vergeleken.
Discriminatie heeft niet alleen met kleur of nationaliteit te maken!!!
En nee, ik wil niet naar de Ardennen en ik wil mijn koffer meenemen.
Ik vraag naar ervaringen en serieuze meningen hierover. Geen nutteloze heen en weer commentaar.
Zoek een andere maatschappij dan Tui en KLM.
Niemand verplicht u om daar naar toe te vliegen of om van deze maatschappijen gebruik te maken.
Verschil in voorwaarden is GEEN discriminatie. .
En over de in rekening gebrachte belastingen, kunt u navraag doen bij die maatschappijen.
Van de ene week op de ander. Is toch een vorm van descriminatie?
Nee hoor. Een maatschappij is vrij in het vaststellen van de prijzen.
Het is aan de reiziger om hier al dan niet gebruik van te maken.
Natuurlijk is dat geen discriminatie, en wat maakt het nou uit hoe ze dat specificeren als de eindprijs hetzelfde is?
Als je niet kunt vliegen en geen verzekering afgesloten ontvang je de belastingdeel terug. Ik vind het raar bij de één de helft en de ander een klein bedrag. Zelfde bestemming, groot verschil in belastingen. Ik boek al jaren voor grote groepen een paar keer per jaar en dat is de reden waarom dit soort dingen zo opvallen. En hoe goede klant je ook bent, je hebt het alleen maar te accepteren bkijkbaar.
Belastingdeel terugontvangen? Van wie omdat je niet vliegt? Als je niet vlkiegt kom je niet oop luchthavens en betaal je geen luchthavenbelasting.
Luchthavenbelasting terugvragen
Vraag bij een ongebruikt ticket de luchthavenbelasting terug. Dit kan via de luchtvaartmaatschappij, boekingssite of reisorganisatie binnen 1 tot 3 maanden na de reisdatum of annulering. Houd er wel rekening mee dat er restitutiekosten gerekend kunnen worden.
(Bron: Consumentenbond)
Het zou pas een vorm van discriminatie kunnen zijn als u wel extra kosten moet betalen en anderen niet. En de reden daarvoor zou gebaseerd moeten zijn dat u bv een man bent en vrouwen dat niet hoeven. Of omdat u een bepaalde geloofsovertuiging heeft. Dat de bananen bij de AH net zo duur zijn als bij de Plus terwijl de AH er meer marge op maakt is geen vorm van discriminatie.
Vluchten naar Aruba, Bonaire, Curaçao, Miami/ Florida betalen bijna het dubbele dan de rest van de wereld (verre bestemmingen).
KLM is Nederlands/Frans, en TUI is Duits. Dat zou kunnen verklaren waarom zij minder belasting berekenen. Wellicht dat TUI van die 530 Euro ticketprijs in Duitsland nog belasting moet betalen.
Ok, dat kan het deel van het verschil in belastingen kunnen verklaren. Dank voor uw antwoord, daar zit wat in. Dank u.
Ik zou gewoon thuis blijven en af en toe een wandelingetje maken. Dan heeft u geen last van zogenaamde discriminatie (zoek de betekenis van dat woord eens op), geen koffers nodig enz.
U kunt dan bij bijv. McDonalds of het koffieapparaat bij AH leuk discussieren over deze wereldproblemen en ook over discriminatie met iedereen die daar zin in heeft.
U bent nu bij een rubriek Vraag en Beantwoord inzake consumentenvragen en niet bij een discussierubriek.
Een andere optie is om zelf een vliegtuigmaatschappij te beginnen en zelf mee te doen aan marktwerking.
Als u voor grote groepen boekt bent u mogelijk juister op een ondernemersforum.
Wat voor mij belangrijk is kan voor u wat anders zijn. U bent niet verplicht te reageren. U maak er een discussie van door uw "waardevolle" reactie onder mijn vraag te zetten. U kunt ook doorscrollen en op andere voor u wereld belangrijke dingen reageren. Leven en laat leven....dank voor de serieuze reacties. Want het is voor mij een serieuze consumentenvraag.
Lees de spelregels hier eens door en ook de regels van het ondernemersforum. Als u dan toch bezig bent zou ik ook eens de betekenis van het woord discriminatie opzoeken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer