"Gratis Annulering actie" Vacansoleil
Vraag: is er toevallig iemand die de actie "gratis annuleren 2 weken voor vertrek" op de website van Vacansoleil heeft gezien? Deze actie stond 23 juni 2020 op hun website. Vacansoleil heeft inmiddels hun website aangepast en ik kan nu niet bewijzen dat die actie er daadwerkelijk heeft opgestaan. Kan hem ook nergens meer terugvinden. Paar keer geprobeerd contact op te nemen om te annuleren helaas net als iedereen geen contact mogelijk. De reis per email voor de 2 weken geannuleerd en 10 dagen later per email een reactie van Vacansoleil dat de vakantie netjes was geannuleerd en wij kregen een voucher van 10% van de reissom. De rest kwijt en volgens Vacansoleil heeft deze actie nooit op hun website gestaan. Volgens hun hebben ze nooit dit soort acties. Maar ik heb bij kassa een klacht van iemand anders gezien waarbij ze dezelfde actie op de website hadden staan in een andere periode. Dus ze hebben wel degelijk van dit soort acties. Als ik kan bewijzen dat die actie op de website heeft gestaan is er een mogelijkheid misschien nog iets te redden van de verloren centen.
Nee, niet gezien maar ik ga in deze periode voorlopig beslist niet op vakantie.
Maar er zijn nogal wat vragen over dit bedrijf gesteld, misschien kunt u die met de reacties beter doorlezen voor informatie?
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/zoeken/215,216,217,218,219,220,221,222,223,224/Alle%20vragen/Vacansoleil
U hebt een overeenkomst ontvangen met bijbehorende voorwaarden. Daar staat in waar u mee akkoord bent gegaan en waar beide partijen zich aan moeten houden.
U hebt niets anders dan deze overeenkomst, waarom denkt u dan dat het anders zou zijn?
Waarom is het voor u zo belangrijk of er al dan niet op een bepaalde datum, kortgeleden, een bepaalde 'actie' op de website van Vacansoleil zou hebben gestaan?
Zelfs als u gelijk heeft dat een dergelijke 'actie' kortstondig gepubliceerd is geweest én u heeft een juist begrip van de 'actie' in kwestie, waarom denkt u daaraan dan rechten te kunnen ontlenen?
Sorry was niet duidelijk in mijn email. Wij hebben de vakantie last minute geboekt dus op 23 juni 2020 de datum dat de actie op de website stond. Op 25 juni 2020 geannuleerd, dus 2 dagen later. Wij waren in de veronderstelling dat je de reis binnen 2 weken voor vertrek gewoon kon annuleren. Vertrek van de vakantie was op 11 juli 2020. Wij hebben netjes een boekingsbevstiging/factuur ontvangen over onze vakantie etc. maar helaas geen voorwaarden bij de email. Dat is dus het probleem. Wij kregen pas op 8 juli een email van vacancesoleil dat ze onze reis hadden geannuleerd en vacancesoleil beweerd dat deze actie niet op hun website heeft gestaan. En inderdaad de actie was weg van hun website. Wij dachten dus gratis de reis te kunnen annuleren. Helaas hebben wij geen bewijs dat de actie daadwerkelijk op hun website heeft gestaan vandaar deze vraag. Nu wordt de hele reis in rekening gebracht want er is binnen te korte tijd geannuleerd. Dat is dus het probleem. Vandaar de vraag heeft iemand deze actie op de website zien staan? Het ziet er naar uit dat we in deze situatie aan het korste eind trekken. In ieder geval bedankt voor de reacties.
Zelfs als die actie er geweest is, dan geldt die actie (waarschijnlijk) uitsluitend voor mensen die op dat moment (dus op of rond 23 juni) hun vakantie geboekt hebben. Wanneer uw boeking van voor of na de actie is, dan horen bij uw boeking andere voorwaarden, zoals die in uw overeenkomst staan.
Sorry was niet duidelijk in mijn email. Wij hebben de vakantie last minute geboekt dus op 23 juni 2020 de datum dat de actie op de website stond. Op 25 juni 2020 geannuleerd, dus 2 dagen later. Wij waren in de veronderstelling dat je de reis binnen 2 weken voor vertrek gewoon kon annuleren. Vertrek van de vakantie was op 11 juli 2020. Wij hebben netjes een boekingsbevstiging/factuur ontvangen over onze vakantie etc. maar helaas geen voorwaarden bij de email. Dat is dus het probleem. Wij kregen pas op 8 juli een email van vacancesoleil dat ze onze reis hadden geannuleerd en vacancesoleil beweerd dat deze actie niet op hun website heeft gestaan. En inderdaad de actie was weg van hun website. Wij dachten dus gratis de reis te kunnen annuleren. Helaas hebben wij geen bewijs dat de actie daadwerkelijk op hun website heeft gestaan vandaar deze vraag. Nu wordt de hele reis in rekening gebracht want er is binnen te korte tijd geannuleerd. Dat is dus het probleem. Vandaar de vraag heeft iemand deze actie op de website zien staan? Het ziet er naar uit dat we in deze situatie aan het korste eind trekken. In ieder geval bedankt voor de reacties.
Sorry was niet duidelijk in mijn email. Wij hebben de vakantie last minute geboekt dus op 23 juni 2020 de datum dat de actie op de website stond. Op 25 juni 2020 geannuleerd, dus 2 dagen later. Wij waren in de veronderstelling dat je de reis binnen 2 weken voor vertrek gewoon kon annuleren. Vertrek van de vakantie was op 11 juli 2020. Wij hebben netjes een boekingsbevstiging/factuur ontvangen over onze vakantie etc. maar helaas geen voorwaarden bij de email. Dat is dus het probleem. Wij kregen pas op 8 juli een email van vacancesoleil dat ze onze reis hadden geannuleerd en vacancesoleil beweerd dat deze actie niet op hun website heeft gestaan. En inderdaad de actie was weg van hun website. Wij dachten dus gratis de reis te kunnen annuleren. Helaas hebben wij geen bewijs dat de actie daadwerkelijk op hun website heeft gestaan vandaar deze vraag. Nu wordt de hele reis in rekening gebracht want er is binnen te korte tijd geannuleerd. Dat is dus het probleem. Vandaar de vraag heeft iemand deze actie op de website zien staan? Het ziet er naar uit dat we in deze situatie aan het korste eind trekken.
Nee dat niet. Maar ik heb wel ontdekt dat als u een reis op hun website hebt geboekt u valt onder twee soorten voorwaarden. Die van de ANVR en van Vancansoleil. En laat de ANVR nu 75% annuleringskosten rekenen (vanaf 14 dagen voor vertrek) en Vacansoleil 90% (vanaf 28 dagen voor vertrek. Misschien kunt u op die manier nog iets terughalen. Zie https://www.vacansoleil.nl/over-vacansoleil/waarom-vacansoleil/betrouwbaar/anvr/ - de beide annuleringsvoorwaarden waarvan Vacanasoleil zegt ze allebei te hanteren. Dat kan u misschien nog 15% extra opleveren.
@peentjes
Die vlieger gaat niet op.
Op basis van de ANVR-voorwaarden zou het 50% geweest zijn, geen 75% (het is meer dan 14 dagen voor vertrek).
Afgezien van het feit dat je niet selectief kunt winkelen in deze twee sets voorwaarden om de meest gunstige regel te 'kiezen', is de constatering dat de twee sets aan voorwaarden (die beide gelden) niet met elkaar in strijd zijn. De ANVR-versie begint het artikel over de annuleringskosten namelijk met de zinsnede: 'Tenzij de organisator afwijkende bepalingen met jou overeenkomt, gelden de hieronder afgesproken percentages ... '
Die afwijkende bepalingen zijn hier dus overeengekomen: 90% dus.
Goed punt. Maar dat is juist zo moeilijk te bepalen omdat Vacansoleil allebei de av's zegt te hanteren..
Zeker weten dat het Vacansoleil was waar dat gratis annuleren stond? Als ik een reis boek zit ik meestal met diverse webpagina's tegelijkertijd open om prijzen e.d. te vergelijken. Een foutje is dan gauw gemaakt, zeker als je snel last minute boekt.
Ik begin te twijfelen. Het gekke is dat ik de reis samen met een vriendin heb geboekt en zij heeft het ook zien staan terwijl we niet samen waren. Vandaar onze nonchalante annulering. Het was ook nog eens pech dat Vacancesoleil de telefoon niet beantwoorde ivm Corona drukte en dat het 10 dagen duurde voordat ze een reactie stuurde. Pech o wel het zei zo! Volgende keer iets beter opletten!
Stond er op de site: Als je vandaag boekt, dan kun je gratis annuleren tot 14 dagen voor de reisdatum?
Deze acties zijn er wel is maar zijn vaak uitgezonderd de last minute vakanties . Weer niet wanneer u geboekt heeft en wnr u geannuleerd heeft?
Staat anders ook in de voorwaarden lijkt mijn.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer