An
door Annie1234 Jul 4, 2020 om 12:57
Vakantie & reizen

"Gratis Annulering actie" Vacansoleil

Vraag: is er toevallig iemand die de actie "gratis annuleren 2 weken voor vertrek" op de website van Vacansoleil heeft gezien? Deze actie stond 23 juni 2020 op hun website. Vacansoleil heeft inmiddels hun website aangepast en ik kan nu niet bewijzen dat die actie er daadwerkelijk heeft opgestaan. Kan hem ook nergens meer terugvinden. Paar keer geprobeerd contact op te nemen om te annuleren helaas net als iedereen geen contact mogelijk. De reis per email voor de 2 weken geannuleerd en 10 dagen later per email een reactie van Vacansoleil dat de vakantie netjes was geannuleerd en wij kregen een voucher van 10% van de reissom. De rest kwijt en volgens Vacansoleil heeft deze actie nooit op hun website gestaan. Volgens hun hebben ze nooit dit soort acties. Maar ik heb bij kassa een klacht van iemand anders gezien waarbij ze dezelfde actie op de website hadden staan in een andere periode. Dus ze hebben wel degelijk van dit soort acties. Als ik kan bewijzen dat die actie op de website heeft gestaan is er een mogelijkheid misschien nog iets te redden van de verloren centen.

2137 9 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jul 4, 2020 om 14:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, niet gezien maar ik ga in deze periode voorlopig beslist niet op vakantie.
Maar er zijn nogal wat vragen over dit bedrijf gesteld, misschien kunt u die met de reacties beter doorlezen voor informatie?
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/zoeken/215,216,217,218,219,220,221,222,223,224/Alle%20vragen/Vacansoleil

ne
door neodutchio - Jul 4, 2020 om 17:48
5152 Antwoorden / 12 Vragen

U hebt een overeenkomst ontvangen met bijbehorende voorwaarden. Daar staat in waar u mee akkoord bent gegaan en waar beide partijen zich aan moeten houden.
U hebt niets anders dan deze overeenkomst, waarom denkt u dan dat het anders zou zijn?

Tr
door Trostomaat - Jul 4, 2020 om 18:30
239 Antwoorden / Vragen

Waarom is het voor u zo belangrijk of er al dan niet op een bepaalde datum, kortgeleden, een bepaalde 'actie' op de website van Vacansoleil zou hebben gestaan?
Zelfs als u gelijk heeft dat een dergelijke 'actie' kortstondig gepubliceerd is geweest én u heeft een juist begrip van de 'actie' in kwestie, waarom denkt u daaraan dan rechten te kunnen ontlenen?

An
door Annie1234 Jul 20, 2020 om 16:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry was niet duidelijk in mijn email. Wij hebben de vakantie last minute geboekt dus op 23 juni 2020 de datum dat de actie op de website stond. Op 25 juni 2020 geannuleerd, dus 2 dagen later. Wij waren in de veronderstelling dat je de reis binnen 2 weken voor vertrek gewoon kon annuleren.  Vertrek van de vakantie was op 11 juli 2020. Wij hebben netjes een boekingsbevstiging/factuur ontvangen over onze vakantie etc. maar helaas geen voorwaarden bij de email. Dat is dus het probleem.  Wij kregen pas op 8 juli een email van vacancesoleil dat ze onze reis hadden geannuleerd en vacancesoleil beweerd dat deze actie niet op hun website heeft gestaan.  En inderdaad de actie was weg van hun website. Wij dachten dus gratis de reis te kunnen annuleren. Helaas hebben wij geen bewijs dat de actie daadwerkelijk op hun website heeft gestaan vandaar deze vraag. Nu wordt de hele reis in rekening gebracht want er is binnen te korte tijd geannuleerd. Dat is dus het probleem. Vandaar de vraag heeft iemand deze actie op de website zien staan? Het ziet er naar uit dat we in deze situatie aan het korste eind trekken. In ieder geval bedankt voor de reacties.

Iv
door Ivo W - Jul 5, 2020 om 09:41
729 Antwoorden / Vragen

Zelfs als die actie er geweest is, dan geldt die actie (waarschijnlijk) uitsluitend voor mensen die op dat moment (dus op of rond 23 juni) hun vakantie geboekt hebben. Wanneer uw boeking van voor of na de actie is, dan horen bij uw boeking andere voorwaarden, zoals die in uw overeenkomst staan.

An
door Annie1234 Jul 20, 2020 om 16:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry was niet duidelijk in mijn email. Wij hebben de vakantie last minute geboekt dus op 23 juni 2020 de datum dat de actie op de website stond. Op 25 juni 2020 geannuleerd, dus 2 dagen later. Wij waren in de veronderstelling dat je de reis binnen 2 weken voor vertrek gewoon kon annuleren.  Vertrek van de vakantie was op 11 juli 2020. Wij hebben netjes een boekingsbevstiging/factuur ontvangen over onze vakantie etc. maar helaas geen voorwaarden bij de email. Dat is dus het probleem.  Wij kregen pas op 8 juli een email van vacancesoleil dat ze onze reis hadden geannuleerd en vacancesoleil beweerd dat deze actie niet op hun website heeft gestaan.  En inderdaad de actie was weg van hun website. Wij dachten dus gratis de reis te kunnen annuleren. Helaas hebben wij geen bewijs dat de actie daadwerkelijk op hun website heeft gestaan vandaar deze vraag. Nu wordt de hele reis in rekening gebracht want er is binnen te korte tijd geannuleerd. Dat is dus het probleem. Vandaar de vraag heeft iemand deze actie op de website zien staan? Het ziet er naar uit dat we in deze situatie aan het korste eind trekken. In ieder geval bedankt voor de reacties.

An
door Annie1234 - Jul 20, 2020 om 15:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry was niet duidelijk in mijn email. Wij hebben de vakantie last minute geboekt dus op 23 juni 2020 de datum dat de actie op de website stond. Op 25 juni 2020 geannuleerd, dus 2 dagen later. Wij waren in de veronderstelling dat je de reis binnen 2 weken voor vertrek gewoon kon annuleren.  Vertrek van de vakantie was op 11 juli 2020. Wij hebben netjes een boekingsbevstiging/factuur ontvangen over onze vakantie etc. maar helaas geen voorwaarden bij de email. Dat is dus het probleem.  Wij kregen pas op 8 juli een email van vacancesoleil dat ze onze reis hadden geannuleerd en vacancesoleil beweerd dat deze actie niet op hun website heeft gestaan.  En inderdaad de actie was weg van hun website. Wij dachten dus gratis de reis te kunnen annuleren. Helaas hebben wij geen bewijs dat de actie daadwerkelijk op hun website heeft gestaan vandaar deze vraag. Nu wordt de hele reis in rekening gebracht want er is binnen te korte tijd geannuleerd. Dat is dus het probleem. Vandaar de vraag heeft iemand deze actie op de website zien staan? Het ziet er naar uit dat we in deze situatie aan het korste eind trekken.

pe
door peentjes - Jul 20, 2020 om 17:21
421 Antwoorden / 0 Vragen

Nee dat niet. Maar ik heb wel ontdekt dat als u een reis op hun website hebt geboekt u valt onder twee soorten voorwaarden. Die van de ANVR en van Vancansoleil. En laat de ANVR nu 75% annuleringskosten rekenen (vanaf 14 dagen voor vertrek) en Vacansoleil 90% (vanaf 28 dagen voor vertrek. Misschien kunt u op die manier nog iets terughalen. Zie https://www.vacansoleil.nl/over-vacansoleil/waarom-vacansoleil/betrouwbaar/anvr/  - de beide annuleringsvoorwaarden waarvan Vacanasoleil zegt ze allebei te hanteren. Dat kan u misschien nog 15% extra opleveren.

Tr
door Trostomaat Jul 20, 2020 om 18:38
239 Antwoorden / Vragen

@peentjes
Die vlieger gaat niet op.
Op basis van de ANVR-voorwaarden zou het 50% geweest zijn, geen 75% (het is meer dan 14 dagen voor vertrek).

Afgezien van het feit dat je niet selectief kunt winkelen in deze twee sets voorwaarden om de meest gunstige regel te 'kiezen', is de constatering dat de twee sets aan voorwaarden (die beide gelden) niet met elkaar in strijd zijn. De ANVR-versie begint het artikel over de annuleringskosten namelijk met de zinsnede: 'Tenzij de organisator afwijkende bepalingen met jou overeenkomt, gelden de hieronder afgesproken percentages ... '

Die afwijkende bepalingen zijn hier dus overeengekomen: 90% dus.

pe
door peentjes Jul 20, 2020 om 22:11
421 Antwoorden / 0 Vragen

Goed punt. Maar dat is juist zo moeilijk te bepalen omdat Vacansoleil allebei de av's zegt te hanteren..

rj
door rjw - Jul 20, 2020 om 18:54
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Zeker weten dat het Vacansoleil was waar dat gratis annuleren stond? Als ik een reis boek zit ik meestal met diverse webpagina's tegelijkertijd open om prijzen e.d. te vergelijken. Een foutje is dan gauw gemaakt, zeker als je snel last minute boekt.

An
door Annie1234 Jul 23, 2020 om 18:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begin te twijfelen.  Het gekke is dat ik de reis samen met een vriendin heb geboekt en zij heeft het ook zien staan terwijl we niet samen waren.  Vandaar onze nonchalante annulering.  Het was ook nog eens pech dat Vacancesoleil de telefoon niet beantwoorde ivm Corona drukte en dat het 10 dagen duurde voordat ze een reactie stuurde.  Pech o wel het zei zo!  Volgende keer iets beter opletten!

panter22
door panter22 - Jul 20, 2020 om 18:57
6599 Antwoorden / Vragen

Stond er  op de site: Als je vandaag boekt, dan kun je gratis annuleren tot 14 dagen voor de reisdatum?

lo
door lovewinnie - Jul 20, 2020 om 19:06
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Deze acties zijn er wel is maar zijn vaak uitgezonderd de last minute vakanties . Weer niet wanneer u geboekt heeft en wnr u geannuleerd heeft?
Staat  anders ook in de voorwaarden lijkt mijn.