Si
door Simmetje01 Feb 13, 2022 om 19:01
Vakantie & reizen

Vakantie alleenstaande

Waarom zijn de vakanties voor allenstaanden duurder dan dat je met zijn tweeën reist?
De kamer is het zelfde, de vliegreis is de helft maar toch betaald de alleen staande meer dan met zijn tweeën.

4907 12 Rapporteer

getty
door getty - Feb 13, 2022 om 19:11
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Twee zetten meer om dan eentje

ti
door tilpend - Feb 13, 2022 om 19:13
132 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat de kosten van de kamer ook hetzelfde zijn maar die moeten nu door 1 persoon worden betaald ipv verdeeld over 2 personen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 13, 2022 om 19:48
2071 Antwoorden / Vragen

Ik neem aan dat hier iemand het verschil tussen de prijs en de prijs per persoon niet begrijpt. Schijnt allemaal de schuld van falend onderwijs te zijn.

mahadma
door mahadma - Feb 13, 2022 om 19:49
11548 Antwoorden / 51 Vragen

De energiekosten, schoonmaakkosten en waskosten beddengoed zijn voor een 1 persoonskamer gelijk aan een 2 persoonskamer. Als de kamer door 1 persoon betaald wordt dan kost het winst of mogelijk verlies voor de hotelier.

tenormin
door tenormin - Feb 13, 2022 om 19:55
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Logisch, ondanks dat men alleen reist en slaapt; u eet minder dan met zijn tweeën, de kamer moet, net zoals een twee-persoonskamer, ook schoongemaakt worden. Dat scheelt ook geen slok op een borrel. Maar u kan toch gewoon een tweepersoonskamer huren, lekker de ruimte en heeft u niet het gevoel om getild te worden. Krijgt u ook geen kamer naast de lift of de bezemkast. ☺

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 13, 2022 om 21:00
7195 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt bij vertrek de helft minder in de fooienpot doen, dat scheelt ook weer.

Iv
door Ivo W - Feb 13, 2022 om 21:02
730 Antwoorden / Vragen

Geef eens voorbeelden van vakanties voor één persoon die duurder zijn dan vakanties voor twee personen. Ik kom dat namelijk nooit tegen.

Wel is de prijs per persoon vaak lager bij een tweepersoons boeking dan bij een éénpersoons boeking.

Kosten zoals de vlucht, maaltijden en deelname aan excursie worden per persoon berekend. Maar een deel van de kosten zijn niet gebonden aan het aantal gasten, maar aan bijvoorbeeld de hotelkamer of huurauto. De kosten voor de vierkante meters, verwarming of airco, schoonmaak etc van de hotelkamer blijven gelijk, ongeacht het aantal gasten. En ook de huurauto is niet goedkoper als deze door minder personen gebruikt wordt.

Kortom: boekje een reis voor één persoon, dan betaal je minder dan wanneer je dezelfde reis boekt voor twee personen. Maar bij een boeking voor twee personen is de prijs per persoon vaak wel lager dan de prijs voor een solo-boeking.

Bijvoorbeeld: 499 euro pp bij boeking voor twee personen, dus twee personen betalen 998 euro. En bij een single boeking kost dezelfde reis 699 euro.

Er is één uitzondering waarbij het voor de prijs per persoon niet of nauwelijks verschil maakt, ongeacht de grootte van je reisgezelschap. Dat is bij een reis met overnachtingen op een slaapzaal in een hostel/herberg. Omdat je daar altijd de voorzieningen met andere gasten deelt, betaal je in een hostel een prijs per bed, niet per kamer.

tenormin
door tenormin Feb 14, 2022 om 00:08
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@ivo w. Dat is geklets. Iedereen weet, sinds decennia, alleen reizende mensen betalen veel meer dan twee personen. Bovendien, ze krijgen een kamer(tje) naast lift of bezemkast. Hostel "advies" geldt merendeels voor jongeren; ouderen willen dat natuurlijk niet.

holiday
door holiday Feb 14, 2022 om 14:16
102 Antwoorden / 12 Vragen

Als je er geen verstand van heb, kan je beter geen antwoord geven.
Een reis voor 1 persoon is meestal nog duurder dan een reis voor 2 personen, terwijl de onkosten voor 1 persoon aanzienlijk lager zijn.

Iv
door Ivo W Feb 14, 2022 om 22:14
730 Antwoorden / Vragen

Tenormin en Holiday: ik wil u toch verzoeken om mijn bericht nog eens goed te lezen.

Ik ken geen reizen die voor één persoon duurder zijn dan voor twee personen. Wel zijn er veel reizen die bij een éénpersoons bezetting een hogere prijs per persoon rekenen dan bij dubbele bezetting. De hogere prijs per persoon bij lage bezetting maakt echter niet dat de vakantie duurder is dan met de hogere bezetting.

rj
door rjw - Feb 13, 2022 om 22:22
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Als je met z'n 4en reist ben je per persoon vaak ook weer goedkoper uit t.o.v. met z'n 2en. De reden lijkt me simpel en hoeven we hier niet uit te leggen lijkt me.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 14, 2022 om 09:22
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas, hoewel ik uw vraag wel kan volgen is het wel vaak niet altijd zo dat een reis voor één persoon duurder is als reizen samen met 2 of meer personen.

Als al gezegd zit het verschil dan vooral in het aspect van de schoonmaak etc. kosten van de kamer die wordt benut. Er zijn echter ook reizen te boeken bij accomodaties waar men over 1 persoonskamers beschikt en dan ook een daarvoor geldende prijs. Het is dan wel 'zoeken geblazen'.

Me
door Meindo - Feb 14, 2022 om 12:54
64 Antwoorden / Vragen

Ook bij groepsreizen met een caravan zijn de kosten p.p. Meestal duurder voor een persoon. Dat vindt ik raar want je reist met je eigen caravan.

Iv
door Ivo W Feb 14, 2022 om 22:11
730 Antwoorden / Vragen

En die eigen caravan heeft een staanplaats nodig. Daar betaal je 'per caravan' een bedrag voor op de camping (en daar bovenop vaak een bedrag per persoon, om de kosten voor faciliteiten te dekken). Logisch, want als er allemaal mensen 'alleen' komen, passen er niet ineens 2 tot 4 keer zoveel caravans op de camping als wanneer er stellen of gezinnen met kinderen komen

ro
door ronny530 - Feb 14, 2022 om 14:33
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Kamervulling en omzet in het hotel zelf m.i. had u dat zelf ook kunnen bedenken.

Lisa_B
door Lisa_B - Feb 25, 2022 om 13:33
33 Antwoorden / Vragen

U betaalt dezelfde prijs voor een kamer omdat de kamer ook schoongemaakt moet worden, net als wanneer u met zijn tweeën in de kamer slaapt.