henson
door henson Dec 11, 2017 om 18:45
Vakantie & reizen

VakantieXperts vergoedt gecancelde reis niet...

Dit najaar hebben we een stedentrip naar Wenen geboekt bij VakantieXperts, daarbij hebben we een annuleringsverzekering afgesloten en gistermiddag, zondag 10-12-2017, 14.25 uur zouden we vertrekken vanaf Schiphol, Vlucht KL1847.
Helaas werd onze vlucht (en meer dan 100 andere...!) gecancelled wegens hevige sneeuwval .Puinhoop op Schiphol en uren later lukte het omboeken  via een KLM-medewerker die langs de lange wachtrijen via zijn mobiel werkte, we zouden 's avonds vertrekken maar na ontvangst van de omboekingsmail bleek dat deze vervangende vlucht niet dezelfde avond om 20.00 uur was, maar 2 dagen later...dinsdag 12 december, omdat onze trip maar voor 4 dagen was wilden we dit niet...

Hierop hebben we het nummer van VakantieXperts gebeld,,een vriendelijke dame vertelde ons dat we niet bij hen moesten zijn, maar bij Sunair, geen verdere info...
Gegoogeld het nummer van Sunair gevonden en gebeld....helaas, die waren niet bereikbaar buiten kantooruren.....

Uiteindelijk zijn we maar weer huiswaarts gegaan, en vandaag weer naar het reisbureau om de zaken te regelen..,maar we krijgen alleen onze geannuleerde vliegkosten vergoed, de hotelkosten krijgen we niet vergoed omdat we een  06-nummer van Sunair hadden moeten bellen dat ergens in de reisdocumenten stond....Eerst bood VakantieXperts nog vervangende data aan voor volgend jaar, maar later trok men dit aanbod in omdat het Hotel,  Hotel Austria Trend Park Schönbrunn, niet wil omboeken...en de annuleringsverzekering niet thuisgeeft omdat we het 06-nummer van Sunair niet hebben gebeld......., een verliespost van meer dan €500,- moeten we dat zomaar accepteren??

4704 8 Rapporteer

jo
door jorisw - Dec 11, 2017 om 18:48
4340 Antwoorden / 1 Vragen

- Was de vlucht onderdeel van de reis? (pakket)
- Wat staat er in de voorwaarden van de annuleringsverzekering?

edrick3
door edrick3 - Dec 11, 2017 om 18:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, heel vervelend allemaal, maar .... helaas dus de Voorwaarden/reisdocumenten niet gelezen waarin stond dat je 06...... moest bellen. De annulewringsverzekeraar houd zich aan de regels in de polisvoorwaarden.

henson
door henson - Dec 11, 2017 om 19:40
338 Antwoorden / 36 Vragen

sorry dat we niet alle voorwaarden in de reisbescheiden hebben gelezen....maar ehh...we kennen niemand die alle reis/verzekeringsvoorwaarden helemaal leest....vreemd?

jonnes
door jonnes Dec 11, 2017 om 19:46
32 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry @henson, maar als ik op vakantie ga lees ik wèl alle reisbescheiden. En ik sla belangrijke nummers op in mijn telefoon.

maar ehh...we kennen niemand die alle reis/verzekeringsvoorwaarden helemaal leest....vreemd?

henson
door henson Dec 11, 2017 om 20:28
338 Antwoorden / 36 Vragen

nou, dan ben je er maar druk mee, wij zijn niet zo alert, hebben we geen tijd voor...er zit maar 24 uur in een dag.....en we gaan er van uit dat als je bent verzekerd dat het dan bij overmacht wordt vergoed!

jo
door jorisw Dec 11, 2017 om 23:24
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt echt nooit een kwartiertje tijd om even de voorwaarden door te lezen? Veel meer tijd kost het nl. niet.

henson
door henson Dec 11, 2017 om 23:42
338 Antwoorden / 36 Vragen

lol...., als je alle voorwaarden van verzekeringen, apps, programma's, financiele transacties etc. etc. etc. iedere keer zou doornemen dan heb je aan 48 uur in een dag nog niet genoeg....cookie accepteren?

tijger1
door tijger1 Dec 11, 2017 om 23:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, en dan weet u in een probleem geval niet wat u moet doen en laten en dat kost u dan geld.

aurora1
door aurora1 Dec 12, 2017 om 23:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U denkt het wel maar u heeft echt niet het wiel uitgevonden. Dus u handelt verre van slim en dan kom je er met problemen natuurlijk niet uit.

Pi
door PimJoris Dec 13, 2017 om 15:28
78 Antwoorden / Vragen

U kiest er zelf voor zonder lezen akkoord te gaan met de voorwaarden, maar als puntje bij paaltje komt en het tegenvalt, bent u niet akkoord? Een typisch gevalletje ' Wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten'.
Het zal ongetwijfeld zo zijn dat veel mensen de algemene voowaarden niet lezen, maar dat is geen excuus. Als iedereen besluit tegen een boom te rijden, doet u dat dan ook? Kortom, u heeft geen poot om op te staan
In de tijd die u nu kwijt bent aan bellen met de reisorganisaties, googelen en op en neef naar het reisbureau had u heel wat keren die voorwaarden kunnen lezen. Ik bedoel maar. Accepteer het gevolg van uw eigen mislukte gok en leer eruit voor de toekomst.

Topantwoord

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 11, 2017 om 20:27
3449 Antwoorden / 25 Vragen

€500 voor een hotelovernachting? Want de vlucht wordt wel vergoed.

henson
door henson Dec 11, 2017 om 20:33
338 Antwoorden / 36 Vragen

yep, voor 4 nachten, plus ontbijt natuurlijk......

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 11, 2017 om 21:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Sorry ik begreep dat u een hotelkamer in Nederland had genomen omdat de vlucht niet s'avonds plaatsvond.
Maar 4 nachten voor €500 is natuurlijk een normale prijs.

henson
door henson Dec 11, 2017 om 23:38
338 Antwoorden / 36 Vragen

"uiteindelijk zijn we huiswaarts gegaan"  staat er toch echt........

henson
door henson - Dec 11, 2017 om 23:48
338 Antwoorden / 36 Vragen

Kijk hier net naar het journaal....waar vandaag de veldbedden op Schiphol worden gezet. Hebben we nog geluk gehad dat we gisteravond naar huis konden reizen..5 uur met het OV
(Schiphol  - Amsterdam CS +45 min alleen al!).

tijger1
door tijger1 Dec 11, 2017 om 23:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus niets te klagen.:-((

aurora1
door aurora1 Dec 12, 2017 om 23:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het is dus voor u eigenlijk uiteindelijk prima verlopen (als je het vergelijkt met vele anderen...).

henson
door henson Dec 14, 2017 om 21:08
338 Antwoorden / 36 Vragen

Prima, maar met een heel hoog prijskaartje eraan en het was aardiger geweest als het hotel de door het reisbureau gevraagde omboeking had geaccepteerd, eventueel met aftrek/bijbetaling van de door ons gemiste nacht, het reisbureau heeft ze immers een dag later op de hoogte gebracht.....iets als coulance wegens onvoorziene omstandigheden...zo hou je (tevreden) klanten!

panter22
door panter22 - Dec 13, 2017 om 09:48
6599 Antwoorden / Vragen

Die voorwaarden hoef je ook niet allemaal door te lezen, maar je moet ze wel meenemen op reis.
Je moest uren wachten, dan had je even kunnen kijken wat je moest doen.
In de reispapieren van het reisbureau stond wat je moest doen en die had je ook niet mee?
Je hebt ook niet even het hotel gebeld of gemaild dat jullie gestrand waren op Schiphol en de reis niet doorging?
Dan had hij de hotelkamer aan andere gasten kunnen verhuren. Nu heb je niets van je laten horen.
Die hotelkamer is voor jullie gereserveerd en betaald. Moet het hotel dan de schade dragen als jullie niet op komen dagen en de hotelkamer  omboeken.
Je hebt de reis geboekt, als er iets mis gaat is het je eigen verantwoordelijkheid om de zaken dan op de juiste manier te regelen.

Pi
door PimJoris Dec 13, 2017 om 15:31
78 Antwoorden / Vragen

Voorwaarden lees je vóórdat je een contract aangaat, niet pas als de nood aan de man is

panter22
door panter22 Dec 13, 2017 om 15:34
6599 Antwoorden / Vragen

Beter laat dan nooit.

henson
door henson Dec 14, 2017 om 18:44
338 Antwoorden / 36 Vragen

Tja, beetje naief van ons, maar we dachten dat een dure annuleringsverzekering een door de luchtvaartmaatschappij geannuleerde reis wel zou dekken...weer wat geleerd..
Nog meer lol....blijkt vandaag dat onze koffer in Wenen staat.....hoe die daar komt?? Dacht dat een koffer alleen wordt meegenomen als ook de passagier aan boord is...nee dus, hoezo safe??

henson
door henson Dec 14, 2017 om 21:42
338 Antwoorden / 36 Vragen

@panter22
We hebben direct het reisbureau gebeld... die namen op, maar de dame verwees ons door naar de touroperator, die volgens het bandje alleen tijdens kantooruren open was...(het was zondagmiddag...)
Het hotel wist een dag later van het reisbureau al dat we niet kwamen, dus ze konden de resterende dagen wel degelijk aan anderen verhuren....,dat ze de verloren nacht vergoed willen hebben snappen we, maar dan waren we dus op een andere keer daar wel te gast geweest ....misschien als het goed was bevallen zelfs wel vaker, nu verdient men dus nooit meer iets aan ons; behalve negatieve reacties dan.....

henson
door henson Dec 14, 2017 om 21:49
338 Antwoorden / 36 Vragen

En gezien de houding van het hotel betwijfel ik of men de reservering wel had terugbetaald of omgeboekt als we het hotel direct vanaf Schiphol hadden afgezegd...het geld had men immers al binnen en men hoefde er niets meer voor te doen......

jo
door jorisw Dec 16, 2017 om 17:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@Henson: Dat zo'n gedacht direct bij je opkomt. Zoals de waard is....

henson
door henson Dec 16, 2017 om 21:14
338 Antwoorden / 36 Vragen

@ JorisW

Nee, die gedachte kwam niet direct bij ons op, maar pas toen het reisbureau ons later belde om te zeggen dat het Hotel absoluut geen coulance of omboekingsregeling wilde.....Dus ja, de waard is zo... dus de gasten vertrouwen hem niet meer!

mo
door mof - Dec 13, 2017 om 17:55
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Weersomstandigheden leveren geen recht op de verhoedingen voor vertraagde vlucht of uitgevallen vlucht zoals de eu dat heeft bepaald.
het hangt dus volledig van uw boeking af welke bepalingen zijn afgesproken.
als u een reisverzekering heeft zou dit wellicht daar nog vergoed kunnen worden. Als niets op papier stast herft u geen recht.

henson
door henson Dec 14, 2017 om 21:24
338 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, we weten nu dat ook andere verzekeringen de vakantie niet vergoeden als de heenvlucht wordt geannuleerd door de  luchtvaartmij....We hebben er nog over gedacht om met de auto te gaan, maar gezien de barre weersomstandigheden (code rood) durfde mijn wederhelft de reis niet aan.....

panter22
door panter22 Dec 15, 2017 om 08:50
6599 Antwoorden / Vragen

Je kon een paar dagen later wel vliegen. Heb je die vlucht wel geannuleerd? Ik las dat de koffer in Wenen stond.

henson
door henson Dec 16, 2017 om 17:19
338 Antwoorden / 36 Vragen

Jep,die vlucht is direct door ons bij het reisburo geannuleerd, en het geld van de vliegreis hadden we woensdag alweer retour op onze rekening....Hel aas is onze koffer wel meegegaan, dacht dat onmogelijk was, heb nl wel eens meegemaakt dat een passagier niet aan boord was en dat zijn koffer uit het toestel moest worden gezocht......Donderdag mailtje van groundservice in Wenen gehad,koffer gevonden, en ik heb ze direct gebeld dat onze koffer retour moest en dat hebben ze dezelfde dag gedaan...
Vrijdagochtend met KLM gebeld (website werkt niet en dat is bekend bij KLM!!) dus telefonisch haast niet bereikbaar....maar toch gelukt, en ik kon de koffer af halen op schiphol of ze zouden hem ons sturen met DHL.....voor dat laatste gekozen (is nl te ver voor ons, 2 uur rijden). hebben ze nog de slotcode nodig voor de douane...ik zeg is niet nodig, is een slot dat door bevoegden met sleuteltje kan worden geopend.....zegt de dame"Dat doen ze alleen in de USA!!! Afijn code gegeven voor slot en paspoortnummer, we wachen rustig af......
Vrijdagavond krijg ik een berichtje op m'n telefoon...."Uw koffer is onderweg naar Wenen" NEEE.....Kan niet waar zijn!!!!!!!!!!!!!!!!! wat een ..ukkels!

Kortom we zijn in een Kafkasiaanse toestand beland, geld weg en koffer ook nog steeds.....

jo
door jorisw Dec 16, 2017 om 17:31
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Doe niet zo dramaqueenerig met al die vetgedrukte teksten. Dit komt gewoon allemaal goed, maar je bent niet alleen op de wereld. Afgelopen week waren geen normale omstandigheden (en niet alleen in Nederland) en dan duurt het even voordat alles weer op de rit is. We kunenn alles natuurlijk zo maken dat het onder alle omstandigheden altijd 100% perfect gaat, maar dan vlieg je niet meer voor de huidige tarieven overal naar toe.

panter22
door panter22 Dec 16, 2017 om 17:45
6599 Antwoorden / Vragen

Als de koffer toch weer terugkomt op Schiphol, zou ik hem maar ophalen.  Met een goedkoop treinkaartje ben je voor ca, 20 euro klaar en kun je ook nog even shoppen in Amsterdam.

henson
door henson Dec 16, 2017 om 21:21
338 Antwoorden / 36 Vragen

@ JorisW
Hoezo mag ik me niet ergeren? Lijkt de NS wel....paar sneeuwbuitjes en de hele zaak loopt in het honderd!! Goh dat verwacht je toch niet in de winter hè.... En was geen goedkoop kaartje van Easy of Ryan a €25,-  maar €165,- pp

henson
door henson Dec 16, 2017 om 21:24
338 Antwoorden / 36 Vragen

@panter22

Moet je ook maar net de tijd voor hebben...en met zoveel fouten heb je kans dat wanneer je op Schiphol bent je de medeling krijgt dat ze hem net weer hebben verstuurd...:-) en moet je maar zien dat je het zoveelste treinticket vergoed krijgt....

henson
door henson Dec 16, 2017 om 21:26
338 Antwoorden / 36 Vragen

@JorisW

Je hebt een annuleringsverzekering en als de vlucht wordt geannuleerd betaald die niet uit...logisch toch?

henson
door henson - Dec 17, 2017 om 19:37
338 Antwoorden / 36 Vragen

Vanochtend Schiphol maar weer eens even gebeld en na lang wachten eindelijk gehoord dat onze koffer weer terug is op Schiphol....
We hebben geen enkel risico meer genomen.....direct in de auto gestapt en opgehaald voor ie weer weg is (was wel ff zoeken tussen al die koffers daar...:-(.... kost ons wel weer een zondagmiddag, maar dat hebben we maar voor lief genomen .....
Nu nog vanavond alle onkosten opmaken en declareren en hopen dat ze die vergoeden!