gr
door grootobbink Mar 18, 2008 om 13:16
Vakantie & reizen

Visum

wij gaan in september naar egypte (hurghada) en nu heb ik van kennisen gehoord dat het een gaos is wat betrft het visum.

de een hoeft niets te betalen en de ander weer 15 euro en weer een ander 20 euro.

wie kan mij hier wat over vertellen en hoe gaat het er op de luchthaven aan toe om het visum te krijgen, we zijn al vaak in turkije geweest en dat loopt allemaal heel soepel en iedereen betaald het zelfde bedrag.

alvast bedankt voor jullie reacties.

ggo

2089 12 Rapporteer

poltol
door poltol - Mar 18, 2008 om 14:44
3885 Antwoorden / 22 Vragen

En hier nog duidelijker,

http://www.visum.nl/egypte.htm

Poltol

poltol
door poltol - Mar 18, 2008 om 15:29
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Hier vindt u alles wat u weten moet. U kunt ook zelf zoeken via GOOGLE met als zoekterm ; visum egypte.

http://www.visum.nl/egypte-info.htm

Vr.gr. poltol

gr
door grootobbink - Mar 18, 2008 om 15:33
45 Antwoorden / 44 Vragen

hier heb ik al gekeken maar ik zou graag reacties horen van mensen die in egypte zijn geweest en die met eigen ervaring over het verkrijgen van een visum kunnen praten. is dit echt gaotisch of niet en moet de een wel en de ander niet betalen??

ggo

brynnar
door brynnar - Mar 18, 2008 om 21:22
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Waarom neem je niet contact op met de Egyptische ambassade in Den Haag?

Badhuisweg 92, 2587 CL Den Haag
Telefoon: 070-3542000/3544535 (bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 15:00)
E-mail: ambegnl@orange.nl

Mvgr - B

ch
door charissautar - Mar 20, 2008 om 14:20
5 Antwoorden / 1 Vragen

Indien u geboekt heeft bij een reisbureau kunnen zij u de informatie verschaffen.

Het ligt aan welke periode,en het visum is verkrijgbaar op de luchthaven.

Denkt u er ook even aan contact op te nemen met huisarts/ggd gewoon als voorzorg.Mocht u van plan zijn te reizen.

Fijne vakantie

ch
door charissautar - Mar 20, 2008 om 14:20
5 Antwoorden / 1 Vragen

En altijd contact betalen!!

gr
door grootobbink - Mar 20, 2008 om 15:38
45 Antwoorden / 44 Vragen

dank voor de tips

ggo

fa
door famaartsen - Apr 9, 2008 om 16:57
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo ggo

Kom net terug uit Hurghado, vandaar mijn late reactie.Bij reisbereau Corendon zit de visa bij de prijs inbegrepen maar betaal je wel € 25. Op de luchthaven betaal je dit jaar € 17.Wel contant betalen.  Na grondige verbouwing is er geen sprake meer van gaos op de luchthaven. Tip; De toilletten zijn gratis, maar overal staan mannetjes de hand op te houden voor zg drinkgeld. Ook voor de bagagewagentjes moet je betalen, niet doen dus. prettige reis  Willie

gr
door grootobbink - Apr 10, 2008 om 11:10
45 Antwoorden / 44 Vragen

Hartelijk dank voor je informatie, hier heb ik dus echt wat aan.

la
door lavatera - May 7, 2008 om 21:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo ggo

Als je een reis naar egypte boekt staat meestal bij de reisorganisatie ...verplichte visum kosten 20 of 25 euro en fooi 5 euro...voor je de reis boekt bij ze melden dat je dit zelf doet en niet aan de verplichting mee doet.....doe het desnoods per email en bewaar de mail goed waarin je dit aangeeft.dus voor de boeking melden dit niet te willen..

bij aankomst in hurghada staat er iemand van de reisorganisatie te roepen en duwt je richting een loket waar een visum word gegeven...

ga er niet heen en als de reisleider je vraagt waar je heen gaat meld je aan dat je prive reist......dus ook aan je handbagage geen label van reisorganisatie hangen!!!

in de aankomsthal zie je een aantal bankloketjes...daar koop je zelf je visum!!...op dit moment 11 euro pp....vraag een bonnetje dat je hem gekocht heb! ze willen hem soms niet geven maar gewoon eisen...

dan de transferbus later in met je bagage en in hotel melden dat je geeen fooigeld betaald en ook niet je visumkosten....houd je hotel voucher bij jezelf en geef alleen af aan hotelpersoneel om in te checken....

het zal je wat energie kosten om de reisleider het geld niet te geven maar het is qua geld de moeite waard....je bespaard pp 14 euro......zijn vragen ongeveeer 20 voor visum en 5 voor fooi waar niemand van weet waar het blijft..

maar wel reisbureau melden dus van te voren dat je op papier wil hebben dat je zelf visum koopt en geen fooi geeft...

veeel plezier in hurghada wat zeker zal lukken ik ga 15 mei weer voor 5e jaar......

heb kassa al een geschreven of er geen thema aan gewijd kan worden dat reisbureaus dit maar zomaar kunnen doen want ik vind dit geldklopperij maar jammer heb nog niets van ze gehoord zou het wel eens aan de kaak willen stellen!!

lavatera

rkz
door rkz - May 21, 2008 om 16:10
2 Antwoorden / 0 Vragen

  1. In Januari ben ik in Luxor geweest met Corendon. Omdat het visum maar US$ 15 kost heb ik thuis het verschil teruggevraagd.

rkz
door rkz - May 21, 2008 om 16:15
2 Antwoorden / 0 Vragen

In januari ben ik in Luxor geweest met Corendon. Het visum kost slechts US$ 15 dus heb ik thuis het verschil teruggevraagd.

Het antwoord van Corendon is dat als ik al een visum had gehad ik toch het verschil nog had moeten bijbetalen voor handelingskosten.

Ergo, gewoon diefstal van deze maatschappij en al de andere touroperators want ze handelen allemaal hetzelfde.

Ga je individueel dan zal je hier geen last van hebben.