je
door jessieska_1 Jun 4, 2004 om 11:07
Vakantie & reizen

Wat voor vakantieland is Kroatië?

Mijn vriend en ik zijn van plan deze zomer naar Kroatië te gaan. Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Wat zijn leuke plaatsen, wat mag ik zeker niet missen en wat kan ik beter vermijden? Bedankt allemaal

372 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 4, 2004 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

op de site van planet internet:

http://www.planet.nl/planet/show/id=69397/contentid=459924/sc=65f2d0

Hier vind je een uitgebreid artikel over kroatie, alles over steden. watersport, foto's en div links naar andere artikelen. Alvast een prettige vakantie gewenst.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2004 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

EEN KENNIS VAN MIJ, DIE MET EEN KROAAT GETROUWD IS EN ER VEEL KOMT, IS NIET ZO ENTHOUSIAST.

Wel zijn er mooie dingen te zien zoals  de watervallen van Plitvice, in Split de woonwijk die gebouwd is in een voormalig Romeins paleis; ook Zagreb moet een aardige stad zijn. Veel natuurschoon, o.a. Krk e.a. eilanden voor de kust. De stranden vallen nogal eens tegen (beton of grind). De bevolking is minder vriendelijk en gastvrij dan bijv. de Oostenrijkers of Turken. Ze hebben de nasleep van de oorlogen nog in 't hoofd. Ook zijn ze erg nationalistisch. De Ned. vlag, die op de Kroatische lijkt, thuis laten! Dat voorkomt misverstanden. De prijzen op terrassen, campingwinkels ed zijn er niet veel anders dan in NL, eerder hoger. Wie het binnenland wil verkennen kan beter in NL een volledig georg. reis boeken, of eerst de taal leren. Die is met 7 naamvallen even moeilijk als Latijn. Veel Kroaten spreken nl. geen vreemde talen of willen dat uit vaderlandstrots niet!

Succes, prettige valkantie, waar dan ook!

ve
door verwijderd - Jul 14, 2004 om 00:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kroatië is een erg fantastisch mooi land.

Het ligt eraan waar je van houdt waar je het beste naartoe kunt gaan.

Als je houdt van op luieren kun je dat daar perfect doen aan de middelandse zee, mooie plekken zijn dan b.v. Porec, Opatija,Crikvenica.

Houdt je van natuur dan kun jezelf daar helemaal uitleven, ze hebben enkele van de mooiste natuurparken en met name plitvicka met de mooiste watervallen het blauwste water dat je je voorstellen. Zelfs als je er niet van houdt MOET je dat echt eens gezien hebben in je leven. Verder kun je naar Krka of Brijuni.

En als je van cultuur/architectuur houdt is er Dubrovnik.

Het ligt er maar aan waar jullie precies van houden. Er is veel te zien.