an
door andreavdr Apr 8, 2020 om 12:31
Vakantie & reizen

Weekendjeweg

Hallo,

Jaarlijks gaan wij met het damesteam van de voetbal 1 weekendje weg.

Dit jaar zouden wij weer weg gaan in het weekend van 22 tm 24 mei.

Gezien de omstandigheden rondom het corona virus hebben wij als team besloten om thuis te blijven en dus niet te gaan.

Op 08-11-2019 hebben wij een aanbetaling gedaan van €1.094,75 een flinke smak geld...

Omdat we besloten hebben om niet meer te gaan hebben we bij de accommodatie gevraagd of we het geld van de aanbetaling terug konden krijgen, of dat we het weekend kunnen verplaatsen naar volgend jaar.

als reactie hierop kregen wij te horen dat we het geld niet terug krijgen en dat we het weekend kunnen verplaatsen naar december 2020.

Een maand wat voor ons als team niet goed uitkomt, geen buiten activiteiten etc.

Daarnaast hebben wij als team geboekt in een 'hoog' seizoen, nu word ons weekend verplaatst naar een 'laag' seizoen.

De vraag is nu bij ons, is dit een reëel aanbod van de accommodatie?

893 6 Rapporteer

panter22
door panter22 - Apr 8, 2020 om 12:56
6599 Antwoorden / Vragen

Jullie annuleren het weekendje weg, hoeven geen annuleringskosten te betalen, maar mogen in december het weekendje inhalen.
Wat wil je nog meer?
Je kunt in december ook nog leuke dingen buiten doen. Soms moet je je even aanpassen.

ne
door neodutchio - Apr 8, 2020 om 13:00
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Alles wat meer is dan niets is mooi meegenomen. U hebt geboekt, het weekendje kan vooralsnog doorgaan, en u wilt annuleren.

aurora1
door aurora1 - Apr 8, 2020 om 13:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is toch een prima voorstel? Wat wilt u nog meer? Hoezo "geen buitenactiviteiten"? Het betreft toch geen damesclubje dat alleen aan zaalvoetbal doet? De halve wereld doet in december aan "buitenactiviteiten".

Ka
door Kassagebruiker - Apr 8, 2020 om 13:54
683 Antwoorden / 5 Vragen

Niks mis mee toch, de reisbranche kan ook niet toveren en het iedereen naar zijn/haar zin maken. Er zijn vele honderden coronadoden gevallen en de economie ligt stil. Het komt nu niet uit zegt u, probeer u aan te passen. Geen buitenactiviteiten? Misschien sneeuwt het wel .........

alfatrion
door alfatrion - Apr 8, 2020 om 17:05
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ik lees tot zover alleen dat u heeft geinformeerd. U kunt het aanzien en kijken hoe het er voor staat dichter bij de datum. Is er een reeele kans dat de accomedatie niet geleverd kan worden dan kunt u uw betalingsverplichting opschorten. Als u nu wilt annuleren dan verwacht ik dat er annuleringskosten worden toegewezen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 8, 2020 om 20:15
16848 Antwoorden / 202 Vragen

U annuleert terwijl het niet zeker is of de acoomodatie dan niet beschikbaar zou zijn. Ik vraag mij echter af oif het billijk is dat men uw vraag om te verzetten naar volgend jaar dan negatief beantwoord. U heeft m.i. wel een billijk  voorstel gedaan. Ik kan mij evenwel ook niet voorstellen dat de 'accomodatie' die i noemt geen annuleringsregeling heeft en ik adviseer u omdat toch eerst goed na te gaan. Normaliter zijn er annuleringsregelingen van toepassing waarbij het wel verschil kan uitmaken op welke termijn vooraf u annuleert. U geeft niet aan welke accomodatie het betreft en kan ik dat niet voor u nagaan.

U kunt een vordering instellen als een en ander niet in lijn is met de boekingsvoorwaaden van de accomodatie, lees annuleringsvoorwaaden op bais van een ingebreke stelling. Zo het tot een werkelijke procedure komt heeft een rechter het laatste woord en die zal dan zeker nagaan of een en ander in lijn is met de boekingsvoorwaaden en ook of er sprake is van billijkheid nu vanuit de regering is gesteld dat het beter is om niet te gaan.

U kunt voorbeeldbrieven vinden op het i-net met zoeknaam: voorbeelbrieven bij o.a. juridisch loket, consumentenbond en ACM (Consuwijzer)