as
door astrid173 Jan 4, 2006 om 13:26
Vakantie & reizen

Wie staat in zijn recht, Arke, of wij?

Hallo,


In september vorig jaar zijn een vriendin en ik op vakantie geweest naar Rome. Deze reis hadden wij geboekt bij Arke.


Op de dag van vertrek staan wij op Schiphol, waar onze vlucht niet blijkt te bestaan. Deze zou de avond ervoor gecancelled zijn, maar niemand heeft ons op de hoogte gesteld. Gelukkig kon de vlucht nog wel omgeboekt worden, alleen pas aan het eind van de dag (we zouden 's ochtends vliegen) en via Parijs. Dit hield dus een extra overstap, veel meer reistijd en een hele dag op Schiphol hangen.


's Avonds laat komen we eindelijk aan en gaan op zoek naar het door ons geboekte appartement. De taxi kon het in eerste instantie niet vinden. Uiteindelijk gelukt, in een raar buurtje zaten we, maar we konden niet naar binnen. De receptie weigerde te komen voor ons, terwijl doorgegeven was dat wij nog zouden komen. We hebben de halve nacht op straat gestaan, zelfs de noodhulplijn bood geen oplossing (evt. konden ze ons misschien overboeken, maar alle kosten zouden voor ons zijn, taxi, hotel, etc.) Aangezien wij geen geld bij ons hadden hield dit op.


Uiteindelijk hebben wij bij vreemden in huis op de bank gezeten. Dit was geen pretje, maar 's nachts op straat staan in deze buurt was zeker geen oplossing. De volgende ochtend konden we gelukkig wel in ons appartement, maar we werden absoluut niet vriendelijk behandeld, op onze vragen werd geen antwoord gegeven.


Al met al zijn we dus sowieso 2 dagen vakantie (van de 8) "kwijtgeraakt". Omdat mijn vriendin rugklachten had en bij de fysiotherapeut liep, hadden we juist gekozen voor de Arke, gerespecteerd en vertrouwd...


Bij terugkomst ben ik naar het reisbureau geweest en heb ik via hen een klachtenbrief naar de Arke geschreven (ondertussen al 2..)Beide hebben wij een vergoeding van 69 euro gekregen voor het ongemak en vergoeding van de gemaakte belkosten...


Ik ben het niet eens met hun besloten restitutie, maar weet niet wat ik verder kan doen en of ik in mijn recht sta.


Heeft iemand tips of kan mij andersinds helpen?


Alvast bedankt!


Groeten, Astrid

237 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

rooijm
door rooijm - Jan 4, 2006 om 13:39
62 Antwoorden / 6 Vragen
0

Beste Astrid,


Vervelend dat zo'n vakantie een nare ervaring blijkt te zijn.


Echter, dat Arke dat ook vind en jullie tegemoet komt door die €69,00 p.p., daarmee staan ze in hun recht.


Het is misschien niet het antwoord waar je op hoopt, maar de gebeurtenissen zijn helaas ook niet aan Arke te wijten. Ze hadden je op de hoogte moeten stellen van de gewijzigde vlucht, inderdaad, maar je vakantie is op dezelfde dag ingegaan (al heb je inderdaad weinig aan die dag). De gebeurtenissen met het appartement is overmacht voor Arke, maar daarin zijn ze je tegemoetgekomen.


Ik hoop dat je volgende vakantie veel leuker zal zijn,
Maaike

hutch
door hutch - Jan 4, 2006 om 14:54
4517 Antwoorden / 29 Vragen
0

Astrid,


"Ze hadden je op de hoogte moeten stellen van de gewijzigde vlucht, inderdaad.... De gebeurtenissen met het appartement is overmacht voor Arke, maar daarin zijn ze je tegemoetgekomen....."


Arke had jou inderdaad op de hoogte moeten houden. Die gebeurtenis met het appartement is een gevolg van de fout van Arke. M.i. probeert Arke jou met een fooi (69 euro p.p.) af te doen.


Citaat uit de website van Arke: "Arke is aangesloten bij de ANVR en SGR. Dit betekent dat u rustig op reis kunt gaan. ANVR en SGR lidmaatschap houdt in dat we u zekerheid en kwaliteit bieden. De ANVR reisadviseurs hebben een gedegen vakopleiding en u loopt geen financieel risico." (ANVR-nummer: 1198)


De ANVR schrijft:


"Als uw klacht niet naar tevredenheid is opgelost of als er geen genoegdoening is verschaft, kunt u tot uiterlijk drie maanden na afloop van de reis (of na de oorspronkelijke vertrekdatum) het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Reizen, postbus 90600, 2509 LP Den Haag (www.geschillencommissie.nl)"


 


Het lijkt mij terecht dat je niet tevreden bent en ik adviseer jou dan ook om een klacht in te dienen. Lees eerst voordat je dit doet alles even na, via: www.anvr.nl  klik hier "vragen" aan en dan onder trefwoorden: klachten.


 


Succes, gr. Hutch

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

q.
q.zonneveld - Jul 1, 2024 om 12:48
Elektronica & tv

Hoe zit het met terugleverkosten voor zonnenpanelen als de teruglevering regelmatig wordt geblokkeerd door overbelasting van het net?

Mijn omvormer valt regelmatig uit door overbelasting op het net. Dat scheelt wel 30% t.o.v. de situatie bij mijn vriendin die elders woonachtig is.(zonnenpanelen en installatie zijn identiek). De terugleverkosten zijn bij mij echter veel hoger dan bij haar , terwijl de opbrengst bij haar ruim 20% hoger is dan bij mij, omdat haar dak zuid-west is en bij mij zuid-oost.
, Lees meer

Re
ReneeVV - Jul 1, 2024 om 10:53
Geldzaken & recht
Glas breekt door folie van verhuurder, ben ik aansprakelijk?

Glas breekt door folie van verhuurder, ben ik aansprakelijk?

Toen ik in deze huurwoning kwam in 2020 zat er melk-witte folie op de ramen beneden. Mij is toen niet gemeld dat die folie een probleem zou kunnen vormen, noch is mij verzocht die verwijderen. Ik woon pal aan de straat dus ik vond het zelf wel prettig om die privacy te hebben van de folie.   Begin 2024 begon de folie los te laten, dus ik besloot op eigen kosten deze te vervangen met nieuwe raam ... Lees meer

He

Heeft iemand ervaring met een aanvraag gehandicaptenparkeerkaart bij Argonaut?

Heb op 27 mei j.l. een aanvraag ingediendt voor een gehandicaptenparkeerkaart. Tot op op heden geen enkele reactie van Argonaut. Er over gebeld, maar je wordt er niets wijzer van.

Met vriendelijke groet

Herman van der Poort Lees meer