be
door beastmasterin Jun 24, 2014 om 12:53
Voeding & gezondheid

Afvallen met normaal eten

Momenteel weeg ik 170+KG. en nu heb ik onlangs via internet een man ontmoet die beweert dat ik ruim 70 KG af kan vallen met regelmatig en normaal eten en beweging.
Hij garandeerd dat dit lukt
Is dit serieus te nemen of is dit een oplichter??

2752 17 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 24, 2014 om 12:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En wat moet dat gaan kosten???

Als je echt wilt afvallen neem dan contact op met je huisarts en een diëtiste.

zoekster
door zoekster - Jun 24, 2014 om 12:58
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zolang u er maar geen cent voor betaalt. Dit advies had ik u ook wel kunnen geven.

Stop met snoepen. Geen snacks tijdens de WK ;-) 4 plakken brood per dag en normaal avondeten. Geen pindasaus of kaassaus. That's it. Goed blijven drinken. Geen energiedrankjes.

(Het moeilijke is dat wat de een normaal eten noemt, de ander helemaal niet normaal vindt)

En daarbij dan nog genoeg lichaamsbeweging en u zult zien dat u afvalt.

Wel denk ik dat u onder medische/professionele begeleiding zal moeten komen te staan wat betreft de beweging, gezien uw gewicht.

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2014 om 13:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat kan iedereen in een jaar of twee met normaal eten en normaal bewegen. Daar hebt u geen man op internet voor nodig om dat te bedenken.

Maar zoals gezegd wat is normaal.

Maar ga in ieder geval naar uw huisarts.

mahadma
door mahadma - Jun 24, 2014 om 13:27
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Gisteravond op tv een programma gezien: Obese. In een jaar tijd wordt je met zéér intensieve begeleiding door een dietist(e), een personal trainer en een psycholoog geholpen. Van 222 kg is deze persoon (met tegenslagen) 74 kg krijtgeraakt. Zelfs bootcamps worden niet geschuwd.

Laat je niet in de maling nemen, want er zit genoeg kaf tussen het koren. Als, en ik bedoel ALS, je met deze onbekende persoon in zee gaat, zoek dan eerst heel erg goed uit wat de kosten worden, en of dit een realistisch gegeven is. Adviezen op papier kan iedereen geven.

ekiem
door ekiem - Jun 24, 2014 om 13:32
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedemiddag,

Ga, zoals al is vermeld voor begeleiding,naar je huisarts en eventueel een diëtiste. Het is inderdaad waar dat je met "normaal "regelmatig eten + beweging af kunt vallen. Maar daar heb je niet iemand van internet bij nodig. Voor niets gaat de zon op !!!!!

Je hebt veel discipline en misschien begeleiding nodig en dan kan je huisarts je bij helpen.

ekiem

costnix
door costnix - Jun 24, 2014 om 13:44
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De man heeft het VDH-dieet gevolgd
(VDH = Vreet De Helft)

ekiem
door ekiem - Jun 24, 2014 om 13:57
676 Antwoorden / 100 Vragen

ha ha ha, dat klopt inderdaad. En......ieder pondje gaat door het mondje.

Maar serieus, ik kan er over mee praten. In een heel grijs verleden zat ik in hetzelfde schuitje. Niet heel ernstig ,maar toch !

Naar mijn idee draait het om een stuk bewustwording, gecombineerd met véél discipline. Uiteindelijk moet je het toch zelf doen en als je daarbij begeleiding kan krijgen, prima.
Maar zoals hier ook al is gezegd, er zit veel kaf tussen het koren. Mensen die geld aan je willen verdienen, je dure supplementen aansmeren enz
Daarbij, het kost gewoon tijd om op een verantwoorde manier ( blijvend ) gewicht kwijt te raken.

Ekiem

hutch
door hutch - Jun 24, 2014 om 14:41
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Als er op enigerlei wijze en/of moment geld te sprake komt, moet u heel erg oppassen.
Ik vermoed dat het die man dan alléén te doen is om uw geld.
En er lopen heel erg geslepen personen rond, die zeggen dat het niets kost en ondertussen weten zij op een achterbakse manier toch aan uw geld te komen.

"... ruim 70 KG af kan vallen met regelmatig en normaal eten en beweging"

Maar daarvoor heeft u die man toch niet nodig??
Daarvoor heeft u zelfbeheersing en zelfvertrouwen voor nodig.
Beide zijn gratis, maar het zit wel tussen uw (eigen) oren......

Daarnaast, zoals reeds geschreven: de huisarts / diëtist(e), want uw overgewicht is niet niks en zomaar 70 kg er af is wel heel erg ongezond. Dat moet absoluut onder controle van een huisarts en/of diëtist(e).

Succes met afvallen en...... pas heel erg op, op dat soort figuren. Ik zou het niet (zonder meer) serieus nemen.

tenormin
door tenormin - Jun 24, 2014 om 14:59
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Als die man het alleen maar als vrijblijvend advies gaf: dan heeft hij helemaal gelijk. Natuurlijk niet als hij er geld aan wil verdienen (dan zal hij nog wel gelijk hebben) maar het kan gratis. 't Moeilijkst voor iedereen die af wil vallen is de discipline: uitgebalanceerd eten en volhouden. De eerste weken gaat het meestal goed; dan ziet men dat de weegschaal blijft staan en dat is het punt waarop velen zeggen: 't helpt niet. Fout, het helpt wel alleen, dan komt het doorzettingsvermogen aan de beurt. En al val je daarna maar 5 ons af per week: dat is trouwens het meest gezonde. Gewoon niets in huis halen. En woon je met je familie: vraag of ze mee willen helpen. Al die crash diëten helpen wel maar tijdelijk. Dus ontbijt als een vorst; lunch normaal en diner als een bedelaar. Klinkt gezellig ?, maar het helpt wel. Zal de weegschaal beslist minder dan 170+ aangeven na een tijdje. Als u niet gewend bent aan bewegen, ook dat langzaam opbouwen anders schrikken de spieren (plus hele lijf) zich een ongeluk. U bent immers ook niet in 1 week van 70 naar 170 kg gegaan. Veel succes gewenst, volhouden, hoor.

me
door mein33 - Jun 24, 2014 om 15:03
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Alleen als u ook in sprookjes gelooft, maar was het maar zo eenvoudig, het enige wat naar alle waarschijnlijkheid echt zal afvallen op deze manier is uw bankrekening.
Mocht u echt besluiten om af te vallen ga dan op zoek, eventueel via uw huisarts, naar professionele hulp.
Zonder gedegen ondersteuning is afvallen, zeker bij uw gewicht, niet zonder risico als er geen goede begeleiding en advies voor handen is.

Veel succes.

mahadma
door mahadma - Jun 24, 2014 om 15:18
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Wellicht kan uw zorgverzekering iets voor u betekenen qua hulpverlening bij het afvallen, bel ze eens.

pb
door pbarendse - Jun 24, 2014 om 15:32
406 Antwoorden / 1 Vragen

In principe heeft de man gelijk. Sterker nog, elke zichzelf respecterende diëtist zal u dit advies geven. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat het werkt, ben in anderhalf jaar ruim 35 kilo kwijt geweest.

Verder sluit ik me bij de voorgaande posters aan: als hij er geld voor vraagt, oppassen. Ga dan in ieder geval na of het een officiële diëtist betreft. Dan kunt u waarschijnlijk zelfs een deel van de kosten terugkrijgen via uw ziektekostenverzekering. Zonder begeleiding is dit een lastig traject, en houd er rekening mee dat het een levenslang traject betreft. Zolang u uw gewoontes niet blijvend aanpast is de kans voor terugval groot.

Succes met afvallen, en denk er om: Het is hard werken, maar het resultaat is absoluut de moeite waard!

pb
door pbarendse - Jun 24, 2014 om 15:34
406 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bedoel in de eerste alinea dus: ben in anderhalf jaar ruim 35 kilo kwijt geraakt. Ze zijn er gelukkig nog steeds af... Fijn hoor, zo'n ontbrekende edit-knop!

boppe1943
door boppe1943 - Jun 24, 2014 om 16:39
1129 Antwoorden / 98 Vragen

U heeft die man via internet ontmoet? Op wat voor een site was dat? En wat voor "beweging" bedoelt hij??? Voorzichtigheid is geboden, ook als het u niks kost!

zwemmer
door zwemmer - Jun 24, 2014 om 17:02
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Lijkt mij wel dat dit een sprookjesverkoper is die op de nood van anderen inspeelt. Is het bekend hoe hij heet en voor welke organisatie hij werkt?

zwemmer
door zwemmer - Jun 25, 2014 om 15:52
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Misschien kun je in aanmerking komen voor Obese (TV) als je dat ziet zitten.

tenormin
door tenormin - Jun 25, 2014 om 16:04
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zwemmer schreef op woensdag 25 jun 2014, 15:52]Misschien kun je in aanmerking komen voor Obese (TV) als je dat ziet zitten.

OBESE. Dat zal niet meer mogelijk zijn lees ik hier. Aanmelden is helaas niet meer mogelijk.