we
door westerhuis_1 Apr 2, 2008 om 14:24
Voeding & gezondheid

Afwasmachine droogt niet.

hallo,

Ik heb een Zanussi afwasmachine, dat de laatste weken enorm slecht nadroogt.

Normaal is de vaat redelijk droog na een programma, maar de laatste tijd moet ik echt telkens de vaat/handdoek erbij nemen om alles af te drogen.

Het is vorig jaar nog helemaal nagekeken, en gerepareert.

Eerst dacht ik dat het aan de vaatwastabletten lag, maar ik gebruik nu calgonit powerball, en of ik er nu een heel tablet of een halve erin doe, de vaat blijft nat, en echt nat, dat je het water eraf moet gieten

Wie weet een oplossing?

Bedankt,

[verwijderd door redactie]

6966 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 2, 2008 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Afvoer gecontroleerd? Sproeiers zijn allemaal open? Programma staat op juiste keuze? Pomp loopt tijdens programma? Voelers voor temp. en vocht zijn schoon? Machine wordt warm tijdens droog aktie?

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Apr 2, 2008 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

En.....................

Gebruik geen blokjes met zo'n laagje eromheen.

Het schijnt op den duur de zaak te verstoppen.

Bovendien ook volkomen onnodig door een veel hogere prijs dan de thuismerken.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Apr 2, 2008 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan zijn dat het spoel water te langzaam wegloopt en dat de machine doorloopt in het droog programma.Controleer eens als het drogen moet beginnen of al het water er wel uit is ,Zoniet dan heeft u te maken met verstoppingen.

T

ve
door verwijderd - Apr 2, 2008 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik je apart glansspoeldmiddel erbij? Mijn vaatwasser droogde wel goed alleen soms was het nog wat klam, ik gebruik nu ook calgonit powerball ( en niet eens zo duur hoor als je het in de aanbieding koopt) en ik gebruik dus extra glansspoelmiddel van Sun, en mijn vaat is heel erg droog !!

Succes