Albert Heijn Bonus aanbieding niet gegeven / verrekend bij de kassa
Ik kom het, zeker de laatste tijd, zo vaak tegen dat ik me afvraag of anderen hier ook last van hebben. Je gooit je mandje vol met bonus aanbiedingen, scant alles, scant je bonuskaart, en krijgt op een gedeelte van de artikelen helemaal geen korting! Hierdoor moet ik altijd extra goed opletten of de beloofde korting echt verrekend wordt.
Wie valt het ook op dat de Albert Heijn de bonuskorting vaak niet echt geeft?
Zo ja, bij welke filialen hebben jullie hier het vaakst last van?
Voor mij is de Albert Heijn XL in Rijswijk de winnaar, hier klopt vrijwel iedere week na het boodschappen doen iets niet op de bon..mag je in de rij gaan staan bij de servicebalie...
Ik kom nooit bij AH. Ga in het vervolg naar een andere winkel.
En koopt u dan altijd al die aanbiedingen? Wonderlijk.
En koopt u dan altijd al die aanbiedingen
Wat is daar mis mee?
ja ik koop zeker de aanbiedingen, bij meerdere winkels. wat is er op tegen om op de kleintjes te letten?
Helemaal niet mis mee. En zeker absurd dat het zo vaak misgaat @emmah74.
@emmah74 , Als ik op de kleintjes wil letten , koop ik geen wasmiddel met bonuskorting bij AH , is nog duur .
Nou, als ik vaak de bonus aanbiedingen zie, denk ik dat geen mens daar op zit te wachten.
Wat is dat voor onzin Tijger, natuurlijk zitten daar heel veel mensen wél op te wachten, heb je een hekel aan AH?
Ik zal nooit bij Happie Appie kopen als je denkt dat het goedkoop is ben je nog duurder uit bij een andere super en met betere resultaten. Vroeger was het De Gruyter met als bij naam Piet de Dief, Daar valt Happie Appie ook onder. Mensen zijn blind en denken van Hamstren ja denk goed na wat ze bedoelen hun zakken vullen.
Als er bonusaanbiedingen zijn die ik goed kan gebruiken, koop ik die. Dat zal toch het doel zijn om nog enigzinds alle vaste lasten en levensonderhoud te kunnen bekostigen.....
Maar ga ook naar Poiesz en Jumbo voor aanbiedingen en boodschappen niet in de aanbieding die echt nodig zijn.
Vaak 1 plus1 gratis, 50% korting.
Bij alle supermarkten waar ik kom is de prijs wel eens niet juist.
Aangezien ik altijd een kassabon wil en die goed nakijk, ga ik bij de servicebalie verhaal halen.
Tijger1,
Het is de bedoeling dat je normaal antwoord geeft op vragen en niet dat je je eigen bitterheid, jegens iets of iemand, de boventoon laat voeren.
Als je niet behulpzaam wenst te zijn, blijf dan weg
@jewee
Hoe ik antwoord maak ik zelf wel uit. Iemand die op de kleintjes let, gooit zijn mand niet vol met zeeppoeder van AH.
Daar kan je elders veel voordeliger voor terecht.
Ik heb daar totaal geen last van, werkt bij onze AH altijd prima. Toch eens met de filiaalchef gaan praten zodat deze er voor zorgd dat de bonusaanbiedingen in de kassa's verwerkt wordt.
Topantwoord
Geen last van. Ik scan met de handscanner en dan hoor je direct een piepje met een bonusaanbieding.
Op de scanner kun je precies zien waarop en hoeveel korting je krijgt.
goede tip, die zal ik eens proberen. ik gebruik zelf altijd de 'achteraf' zelfscan
Je kunt de boodschappen met de zelfscan direct in je tas stoppen en hoeft alleen maar af te rekenen.
Gaat nog een stuk sneller ook,
Hallo Emmah74 ,
Voor mij is de Albert Heijn XL in Rijswijk de winnaar, hier klopt vrijwel iedere week na het boodschappen doen iets niet op de bon..mag je in de rij gaan staan bij de servicebalie...
Dan heeft u een engelengeduld , mij zouden ze daar niet meer zien .
Er zijn goedkopere winkels .
Je bent ergens anders goedkoper uit dan deze week bij AH met 2e gratis?
Het gaat niet alleen over deze week . U denkt toch niet dat ik iedere week mijn leven verslijt aan de servicebalie , omdat de bonuskorting niet verrekend wordt Als je geen merk koopt , ben je nog goedkoper uit . Vloeibaar wasmiddel Xl flessen in de Lidl zijn goedkoper , en ook nog beter .
Die stinkende formil zeker. Heb ik driect weggegeven.
Ieder zijn eigen meuk , ik gebruik al jaren Formil waspoeder , nergens last van .
Ik gebruik altijd het poeder van Lidl. Komt vaak als beste uit de test en is in ieder geval stukken voordeliger dan die aanbiedingen van AH.
@marita een goedkopere winkel geeft mij minder prettige ervaring tijdens winkelen. Aldi en Lidl ik ben er wel geweest naar vind boodschappen doen geen leuke ervaring.
Personeel bij onze Appie is vriendelijk en behulpzaam. Bonusaanbiedingen worden netjes verrekend en de winkels zien er prettig uit.
Soms een lekkere hap van de filiaalkok, een leuk gesprek met de groenteman. Wel wat duurder Inn sommige gevallen naar de beleving is mij ook wat waard.
@justmeagain , dat de beleving u wat waard is , is totaal iets anders .
@justmeagain
Mij valt tegenwoordig op dat, in welke supermarkt je ook komt, het personeel erg behulpzaam is, dus ook bij Aldi en Lidl. Logisch vind ik, want ze willen allemaal aan klantenbinding doen en zijn als de dood voor negatieve reacties op de sociale media.
On topic
@Emmah74,
Inderdaad zoals geopperd werd de zelfscan gebruiken. Bonuskaart voor de lezer houden en je scanner pakken.
@Tijger1
In mij geval zijn er soms best nuttige bonusaanbiedingen. Heus niet elke week. Ik vind je opmerking beetje jammer.
Topantwoord
Dit overkomt mij een heel enkele keer en dan vooral m.b.t.speciale bonus. Mijn ervaring is dan dat als ik met de bon naar de servicebalie ga men na even nazoeken het verschil zonder enig verder probleem contant aan u betaalt. (Dat gebeurt mij zelfs wel als ik een verkeerde bonuskaart heb benut dus één waar de speciale bonyus niet aan is gekoppeld).
Als het inderdaad een XL filkiaal van AH zelf is kunt u een klacht indien. Zie bijv. https://www.ah.nl/klantenservice?category=BONUS
Topantwoord
Alle AH vestigingen zitten op hetzelfde netwerk aangesloten. Alle acties worden centraal in het computers gezet. Het kan dus niet zijn dat u in het ene filiaal wel een actieprijs betaald en ik een ander filiaal niet. Wat wel eens kan gebeuren is dat ze vergeten een actieprijs te koppelen aan een artikel. Tja, ook bij AH lijken het net mensen die daar werken.
Maar elke week de bon niet kloppend lijkt mij wat overdreven.
Dit klopt niet helemaal.
En al helemaal niet meer sinds de "persoonlijke" bonus aan je kaart gekoppeld wordt.
Bij een filliaal dichtbij mij kreeg ik doormiddal van die persoonlijke bonus 10% extra korting op alle boodschappen. In een ander filliaal niet. Het kan dus zeker wel zo zijn dat t ene filliaal andere actieprijzen heeft dan t andere filliaal.
U denkt toch niet dat ze speciaal voor u alle prijzen met 10% verlaagd hebben? U krijgt gewoon 10% korting op de geldende kassaprijzen.
Uw 10% korting heeft niets te maken met actieprijzen die zouden gelden tussen de verschillende filialen. Als de bananen in de folder staan, dat heeft elk filiaal dat in hun kassa verwerkt staan. Het kan niet zijn dat filiaal A wel die prijzen heeft en filiaal B niet. Dat wordt gewoon centraal aangestuurd.
@Neodutchio.
Zeg ik ergens in mijn bericht dat ze speciaal voor mij alle prijzen verlaagd hebben met 10%?
Nee.
Ik geef aan dat ik doormiddel van persoonlijke bonus in t ene filliaal 10% extra korting kreeg op alle boodschappen, ook bovenop huidige aanbiedingen. Deze 10% kreeg ik niet in een AH 5km verderop. En dat dit dus betekend dat lang niet elk filliaal achter t zelfde netwerk hoeft te zitten met alle identieke aanbiedingen. En t zegt wel genoeg dat meer mensen aangeven soms aanbiedingen niet verrekend te krijgen terwijl deze wel in de folder staan. Ook kan er zo nu en dan, als ze al in t zelfde netwerk hangen, er een fout op treden in een sync waardoor 1 of meerdere producten niet geupdate worden.
Leer eens lezen.
Dat u in een bepaald filiaal korting krijgt heeft werkelijk niets te maken met het centraal aansturen van de prijzen. Er zit echt niet 1 persoon in elk filiaal achter een pc handmatig de prijzen aan te passen.
In het computersysteem zitten verschillende onderdelen. Je hebt een artikel, daar hangt een barcode aan. Dit artikel staat toegewezen aan een bepaald schappenplan. Een plan dat opgesteld is door AH. Aan het artikel hangt ook de inkoper. De inkoopprijs staat er bij, alsook de verkoopprijs. De huidige voorraad is af te lezen, maar ook de minimale en maximale voorraad die er in de winkel is. Komt de voorraad onder aantal x, dan wordt er automatisch bijbesteld tot aantal y. De omloopsnelheid wordt landelijk bijgehouden, zo kan besloten worden of artikelen uit het assortiment gaan of niet.
Dit is 1 gesloten netwerk waar alle zaken aan elkaar hangen. Natuurlijk kan een specifiek filiaal op eigen houtje iets doen, maar dat wordt gedaan op het netwerk van AH. Bijvoorbeeld een lege flessen bon en uw kortingscode.
AH heeft 983 filialen. Als in elk filiaal iemand zou zitten die dagelijks toeleveranciers gaat bellen om inkoopprijzen te controleren, hier de verkoopprijs op moet aanpassen, zelf alle acties handmatig moet intikken op maandagochtend, nieuwe artikelen moet inkopen, kaartjes voor modet maken, dan kan de winkel niet op tijd open en lopen de kosten enorm op.
Bij een filiaalbedrijf loopt alles op 1 netwerk zodat elke afdeling inzicht heeft binnen zijn vakgebied. Ahold gaat echt geen tig systemen gebruiken van om elke winkel apart bestellingen te ontvangen of acties heen te sturen. Dat is onwerkbaar en onbetaalbaar.
Je mist t punt compleet Neo. En je gaat op helemaal niks in wat ik je stuurde.
Zo veel woorden en eigenlijk zeg je helemaal niks.
Lees andere reacties ook eens door. Als alles centraal zou gaan, zou betekenen dat er of overal dezelfde fouten zijn, of nergens fouten. Niet op t ene punt wel, en t andere punt niet.
T verhaal over hoe hun voorraad wordt bijgehouden is compleet irrelevant op dit onderwerp. We praten niet over een voorraadbeheer systeem.
Ook zeg ik nergens dat er in elk filliaal iemand de dingen aan zit te passen, nog meer irrelevantie vanuit jou.
Nogmaals, lees eens goed voordat je allemaal onzin en irrelvante dingen neer zet. En neem daar ook even andere reacties mee die beamen wat ik je hier al verteld heb :)
U mist het punt, een kortingspas/code kan lokaal worden ingesteld en heeft niets te maken met het landelijk invoeren van prijzen. Een landelijke actie wordt landelijk doorgevoerd. Een plaatselijke actie wordt ook vanuit het hoofdkantoor aangepast.
Aparte akties, zoals met een pas extra korting, wordt vanuit het hoofdkantoor aangestuurd, in het systeem gezet en voor gezorgd dat deze enkel op lokaal niveau werkt.
Het hele voorraadsysteem heeft er wel degelijk mee te maken. Alles zit namelijk aan elkaar verbonden. Er wordt gewerkt met 1 landelijk systeem waar niet op lokaal niveau van afgeweken kan worden.
TS klaagt hier over bonusaanbiedingen. Dat zijn landelijke acties. Daarvan kan geen verschil zitten tussen de verschillende filialen.
En weer klopt dat niet.
Meerdere mensen geven al aan: Hier geen fout, maar daar wel.
Nogmaals: Als t centraal geregeld is, kan je niet een fout hebben in de ene winkel, maar niet in de andere winkel. Zo moeilijk is dat bedenken toch niet? Of snap je t echt niet?
Kan je gewoon niet bevatten dat als t echt 1 centraal systeem was dat fouten OF overal OF nergens zouden voorkomen, maar niet in t ene filliaal wel, en in t andere niet.
Kom maar met 100% bewijs dat wat jij roept waarheid is, t bewijs dat t niet zo is staat hier al veelvuldig in de reacties, dus burden of proof is nu aan jou.
Waar leest u dat een landelijke actie in filiaal a wel goed verwerkt is en in filiaal b niet? Als alle filialen via hetzelfde draadje in dezelfde computer terechtkomen, dan kan er geen onderscheid in die prijzen zitten.
Doe mij 1 plezier, loop een willekeurige filiaalwinkel binnen en vraag hoe het werkt. Mijn uitleg accepteerd u niet, ga het dan vooral zelf uitzoeken.
Weet je zeker dat je de juiste producten pakt? Ik zag het toevallig vandaag dat het ene soort kaas van een bepaald merk in de bonus was maar een andere soort van hetzelfde merk niet. Ook zit er wel eens verschil in de verpakkingmaat. Bijvoorbeeld grote verpakkingen wel bonus, kleine niet. Ik doe al mijn boodschappen bij meerdere AH vestigingen en het klopt eigenlijk altijd. Een aangezien de prijzen centraal worden aangestuurd moet er iets anders aan de hand zijn bij jou.
Ik vermoed dat u u vergist, misschien ook naar verlopen bonusproducten kijkt. De prijzen gaan via een centrale computer voor alle filialen. Dan zou dus overal geen bonus verrekend worden.
Ik heb daar dan ook nooit last van.
Dan maar naar de Hoogvliet in Rijswijk, is sowieso goedkoper.
zeker, assortiment wel stukken kleiner maar dat moet dan idd op de koop toe...
Dit is een kwestie van goed invoeren in het systeem, ligt dus aan het personeel welk deze taak uitvoert...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Houtworm in TV meubel
Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing - ... Lees meer
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast
Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer
Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen
C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.
C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer