joeppnieuw
door joeppnieuw Dec 4, 2015 om 17:09
Voeding & gezondheid

Apotheek heeft geen contract met zorgverzekering

Ik ben een regelmatige bezoeker van de apotheek. Nu zie ik dat die geen contract heeft met mijn zorgverzekering voor 2016. Wat is daarvan de consequentie? Betaal je meer als er geen contract apotheek-zorgverzekering is? Of wat zijn precies de nadelen hiervan?

1291 3 Rapporteer

Topantwoord

me
door mein33 - Dec 4, 2015 om 17:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Nu nog geen contract voor 2016 wil vooralsnog niet zeggen dat er ook geen contract zal worden afgesloten.

Tegen alle afspraken in zijn alle contracten nog niet rond.

U heeft nog een aantal weken de tijd om te bekijken of er aldnog een contract wordt gesloten.

Beëindigen van uw huidige verzekering kan nog altijd op de laatste dag van deze maand.

U heeft dan heel januari nog de tijd om een niewe verzekeraar te zoeken maar u bent wel gewoon verzekerd.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Dec 4, 2015 om 17:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt natuurlijk ook altijd van apotheek wisselen als u tevreden bent met uw verzekering.

Of contact opnemen met uw verzekeraar en vragen of dat contract er nog aan zit te komen.

joeppnieuw
door joeppnieuw - Dec 4, 2015 om 17:53
1 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien komt dat contract inderdaad nog.

Zo niet, wat zijn dan de nadelen? Denk overigens dat veel mensen hier nauwelijks op letten...

me
door mein33 Dec 4, 2015 om 18:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U zult dan mogelijk zelf de medicatie aan de apotheker moeten betalen en uw rekening moeten indienen bij uw verzekeraar. Maar ben er bijna zeker van dat het zo'n vaart niet zal lopen, geduld lijkt mij in deze een schone zaak.