sabrinarios
door sabrinarios Apr 26, 2010 om 15:36
Voeding & gezondheid

Baby cook

he hallo is er iemand bekent met de baby cook van beaba. ik heb er namelijk 1 op de jonge gezinnen beurs gekocht. en mijn zoontje is nu 8 maanden en sinds ik het aparaat gebruik heb ik al problemen met dit aparaat. het grootste probleem is eigenlijk de kom die gaat steeds stuk. en van beaba zeggen ze dat ik hem laat vallen. ook zit er na 1 2 keer gebruiken bruine aanslag in het reservior hier zegt het bedrijf beaba dat ik hem moet ontkalken maar ik woon in ede en zoveel kalk hebben we niet. en na maanden heen en weer bellen willen ze ons nu niet meer te woord staan als wij bellen dan gooien ze gewoon de hoorn erop.

8859 11 Rapporteer

mi
door mirjamp_1 - May 15, 2010 om 21:30
12 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook de babycook.
Na een paar weken zat mijn bakje vol met scheurtjes.
Hieronder hoe het bij mij is opgelost. Ik kreeg dus vrij snel een nieuw bakje.
Dus ik zou het als ik jou was het gaan spelen via de winkel waar je het gekocht hebt!

---------------------------------------------------------------------------------
U krijgt een nieuwe van de leveranchier. Deze klachten horen we tegenwoordig iets meer. Het materiaal is namelijk iets zachter geworden sinds alles BP- free moet zijn. De leveranchier is hiermee bezig maar zodra er nu iets mis is vergoeden ze dat meteen. Zodra ik het binnen heb zal ik het naar u versturen.

Met vriendelijke groet
....

From: mirjam
Sent: Wednesday, April 07, 2010 5:11 PM
To: ....
Subject: RE: Bestellingen verwerken

Ik zie met de dag meer barstjes in het bakje komen.
Is dit een bekend probleem bij de babycook? Zo ja, dan valt mij de kwaliteit van het apparaat heel erg tegen.
Ik zag dat zo'n bakje los zo'n 30 euro moet kosten, maar het is blijkbaar van erg kwetsbaar materiaal.

sabrinarios
door sabrinarios - May 15, 2010 om 21:51
3 Antwoorden / 1 Vragen

he mirjam

bedankt voor je reactie maar helaas kan ik er niet zoveel mee. ik neem namelijk al steeds contact op met het bedrijf waar ik hem heb gekocht beaba dus. ik heb hem namelijk op de jonge gezinnen beurs gekocht bij de dealer. en hun willen ons niet meer te woord staan. we hebben inmiddels al 3 nieuwe kommen gehad en het probleem blijft gewoon steeds terug komen.
echt balen!!!

groetjes sabrina

ma
door marwin - May 15, 2010 om 22:18
126 Antwoorden / 15 Vragen

gooi die babycook toch in de kast. Stoom de groente voor jezelf en je man en je kind. En als het gaar is haal je het portie er uit voor je kind en haal je de staaafmixer er door heen.

mi
door mirjamp_1 - May 15, 2010 om 22:25
12 Antwoorden / 0 Vragen

Hmm, wat vreemd dat je er al 3 hebt versleten...
Ik gebruik die van mij vanaf februari. Ik heb al een nieuwe kom maar die gebruik ik nog niet. Want de oude zit dan wel vol barstjes, het is nog steeds waterdicht.
Over hard water.. ik heb een waterontharder dus ik heb daar geen last van. Wellicht wel het proberen waard dat je je babycook onthard? (je hebt van HG speciaal voor huishoudelijke apparaten een ontkalkingsmiddel). Ik doe na gebruik ook altijd het dekseltje van het reservoir open zodat al het water verdampt.
En de kom was ik met de hand af met warm water.
De kwaliteit van de kom valt mij ook wel tegen (die barstjes) maar al met al vind ik het wel een mooi apparaat.
Mocht je er nou echt niet uitkomen met je babycook en die van jou is helemaal stuk, Philips heeft nu ook zo'n apparaat op de markt gebracht, misschien is dat iets voor je?
Of proberen aan een bakje van Beabe te komen waar wel BPA is in verwerkt (dus het oude type), want die zou sterker zijn. Misschien via marktplaats ofzo?
Groetjes, Mirjam

mi
door mirjamp_1 - May 15, 2010 om 22:37
12 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=marwin schreef op zaterdag 15 mei 2010, 22:18]gooi die babycook toch in de kast. Stoom de groente voor jezelf en je man en je kind. En als het gaar is haal je het portie er uit voor je kind en haal je de staaafmixer er door heen.

Op zich ook een goed idee, maar ja, ik stoom ook mijn eigen eten maar ik kruid dit altijd voor ik het stoom, komt de smaak te goede is mijn mening.
En een kleintje van 8 maanden mag dit nog niet.
Hiernaast kost de babycook 120 euro, dus ik begrijp heel goed dat de dame in kwestie een oplossing wil om haar babycook te gebruiken. Om zomaar 120 euro in de kast te gaan smijten...

sabrinarios
door sabrinarios - May 16, 2010 om 12:36
3 Antwoorden / 1 Vragen

nou inmiddels heb de de cooker van avent en iki moet zeggen dat deze beter bevalt dan die van de beaba. de kom is uit 1 stuk gemaakt en veel steviger. dus helaas heb ik inderdaag 120 euro in de kast gesmeten. ik heb alle mogelijkheden geprobeerd en een advocaat om mijn gelijk te halen is waarschijnlijk duurder dan een nieuw aparaat. en dan nog alle frustatie en stress die er bij komt kijken daar zat ik niet meer op te wachten!

mi
door mirjamp_1 - May 16, 2010 om 12:50
12 Antwoorden / 0 Vragen

Fijn dat je toch nog een goed apparaat voor jou hebt gevonden.
Tip: zet je babycook op marktplaats (tenminste hetgene wat er nog van doet) en je bent het zo kwijt.

an
door angietjen - Jun 23, 2011 om 16:13
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
ik heb zo'n vier maanden geleden ook de babycook van beaba aangekocht.
Ondertussen ook al met derde kom bezig.
Eerste kom na enkele weken: barsten aan het handvat.
2de kom: deksel sloot niet goed en kwam steeds terug open als je de kom op het apparaat plaatste. Je moest hem met een draadje toebinden om te kunnen stomen of mixen.
Nu 3de kom: vanonder aan opening waar rubber met mesje zit al volledig aan't barsten. Rondom opening allemaal kleine scheurtjes.
Ben er nu nogmaals mee terug geweest maar ik krijg geen nieuwe kom meer omdat ik de kom volgens hen heb laten vallen ofwel in de afwasmachine zou gestopt hebben ( terwijl ik zelfs geen vaatwas heb) of het volgens hen op de een of andere manier toch volledig verkeerd gebruik waardoor die kom telkens stuk gaat!
En daar sta je dan hé! Dit apparaat heeft me 135 euro gekost, het over en weer gerij voor de problemen eraan nog niet bij gerekend!
Vanaf nu ook gewoon in de steamer en de mixer erop. Voor mij geen babycook meer!

sonjaatje
door sonjaatje - Jun 23, 2011 om 16:33
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Angietjen,

Waar heb je het apparaat gekocht? Het is nl zo dat als een apparaat in de 1e 6 maanden kapot gaat het aan de winkelier/fabrikant is om te bewijzen dat het stuk is gegaan door jouw eigen schuld.

an
door angietjen - Jun 23, 2011 om 17:33
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Sonjaatje,
alvast bedankt voor je reactie.
Ik heb de babycook gekocht in een speciaalzaak voor babyartikelen hier in de buurt. Zij hebben toen ik daar was naar de bureau van hun babycookleverancier gebeld waarop die zeiden dat het dus door te laten vallen, vaatwas of volledig verkeerd gebruik was. en omdat het al de 3de kom was kreeg ik geen nieuwe meer. Ze zeiden dat ze zo aan de gang konden blijven met gratis nieuwe potten te geven. Ik moet dus zelf een nieuwe bestellen en betalen. wat ik geen probleem zou vinden als het daadwerkelijk mijn schuld was.
Ik kan dus enkel dat doen maar heb er geen vertrouwen meer in nu. Volgens de verkoopsters zelf hadden ze nog nooit geen problemen gehad met die pot en moest het dus inderdaad aan mij liggen. Net alsof je zoveel verkeerd kan doen bij gebruik. En moest ik die echt laten vallen hebben zou er volgens mij toch eerder grote barsten in komen dan al die kleine scheurtjes.
Maar bewijs het maar eens hé.
Heb gevraagd of ik een klachtenbrief kon schrijven naar die firma omdat ik echt niet akkoord was en daarop zei de verkoopster van ja je kan dat doen maar ze lezen dat toch niet!
Heb zoiets nog nooit voor gehad en weet dus echt niet wat ermee te doen nu.

sabrinarios
door sabrinarios - Jun 23, 2011 om 19:49
3 Antwoorden / 1 Vragen

beste angietjen

ik weet precies hoe je je voelt machteloos sta je. alles wat jij schrijft heb ik precies zo gevoeld en gedacht. ik denk dat je er maar beter bij neer kan leggen. of jij moet een enorme strijdlust hebben ik had dat niet. ik heb uiteindelijk de strijdbijl begraven (ook omdat beaba de telefoon erop gooide zodra ze mijn naam hoorde). ik gebruik nu al ongeveer een jaar de cooker van avent en ik ben zeer tevreden over mijn zoon is inmiddels al weer 1.5 en nog steeds gebruik ik hem al is het maar om al het eten te prakken en door elkaar te prakken. of als wij pizza eten dat hij dan toch nog een lekker maaltje heeft.
heel veel succes mocht je nog even door strijden. maar ik denk toch dat het goliath tegen david blijft!!!!

gr. sabrina