salute
door salute Aug 13, 2021 om 11:00
Voeding & gezondheid

Behandeling gelaat met Efudix en Fusidinezuur

3,5 wk heb ik mijn gezicht behandeld met Efudix creme en Eusidinezuur, voor mijn mildevorm van huidkanker, de uitwerking is zo heftig en bijna niet te doen, de huid zit vol met korsten em is niet om aan te zien, ik kom niet op straat, de mensen schrikken ervan, het is ook heel pijnlijk en gevoelig, Zijn en onder u die ervaring hier meet hebben wil ik het graag horen.
alvast bedankt Salute.

8419 14 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 13, 2021 om 11:07
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Geen ervaring maar de zalf lijkt mij wel goed te werken.
Sorry link laadt hier niet.

https://www.alrijne.nl/aandoeningen-behandelingen/behandelingen/behandeling-met-efudix-crème#WatisEfudixcrèmeenhoewerkthet?

Deze wel

sira
door sira Aug 13, 2021 om 11:15
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Komt misschien door het vraagteken aan het eind? De link van Sjoppy: klik hier

sira
door sira Aug 13, 2021 om 11:16
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Jouw "deze wel" was voor mij net niet te zien. Sorry

sjjoppy
door sjjoppy Aug 13, 2021 om 11:35
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Dank @sira
De tweede zonder vraagteken deed het hier ook niet dus schakelaartje gebruikt.

sjjoppy
door sjjoppy Aug 13, 2021 om 11:45
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Voor sira:
https://www.wza.nl/patiënt/onderzoek-en-behandeling/efudix-crème-fluoro-uracil-6371

1paul
door 1paul - Aug 13, 2021 om 11:10
3147 Antwoorden / 0 Vragen

ik neem aan dat u een aanwijzing van een arts heeft hiervoor, stel dan ook daar uw vraag, eventueel per mail met foto's van uw gezicht!

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Aug 13, 2021 om 11:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die uitwerking is ook precies de bedoeling. Lees eens hier.

https://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/efudix.htm

Heel naar, maar doorzetten, het zal er beter van worden.

mahadma
door mahadma - Aug 13, 2021 om 11:40
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Neem een "op afstand", dus beeldbellen contact op met uw huisarts.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Aug 13, 2021 om 11:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga vooral door met die behandeling zoals de dokter voorgeschreven heeft. Ellendig dat het in uw gezicht zit, maar gaat echt over.

Topantwoord

va
door vanlotjegetikt - Aug 13, 2021 om 12:52
809 Antwoorden / Vragen

Geen ervaring maar weet wel wat het middel doet.
AUB doorgaan u heeft dit niet zomaar voorgeschreven gekregen.
Bedenk ook dat afbreken  van de behandeling de betreffende bacterie immuum wordt met alle gevolgen van dien.

tijger1
door tijger1 Aug 13, 2021 om 13:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat niet over een bacterie, maar over huidkanker.

va
door vanlotjegetikt Aug 13, 2021 om 13:12
809 Antwoorden / Vragen

Tja dat weet ik maar iets met antibiotica en niet afmaken van een kuur en bij huidkanker komen ook bacterien om de hoek kijken
Soms worden andere medicijen gebruikt om een ziekte aan te pakken dan een standaard medicijn.
bijvoorbeeld exceem en  anti schimmel middelen.

Topantwoord

marianne veknie
door marianne veknie - Aug 13, 2021 om 13:35
2 Antwoorden / Vragen

Ja! Ik had precies hetzelfde. Mensen keken mij ook verschrikt aan. Ik ben er iets eerder mee gestopt dan het advies was, wel op aanraden van de dermatoloog. Goed nieuws voor mij was dat de kwaadaardige plek na herstel van de huid weg was en er geen littekens zijn achtergebleven.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Aug 13, 2021 om 13:57
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Wie gaf dit?

Vaak geen  plaatselijke huisarts maar Dermatoloog.

Terug gaan met deze klacht en misschien te zwaar middel ingezet.
Alleen een goede Dermatoloog kan  beoordelen of  dit normaal of  extreem is.

Alles online gezien maar  niet Uw foto... hoeft ook niet....
Bij klachten bij een behandeling terug gaan naar die dit gegeven heeft en verantwoordelijk is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 13, 2021 om 16:16
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn advies: leg dit voor aan degene die dit aan u heeft voorgeschreven. Het lijkt mij dat u, ook andere reacties lezend, niet zo maar moet stoppen.

ma
door malty - Aug 13, 2021 om 21:30
1112 Antwoorden / 1 Vragen
Cinn
door Cinn - Aug 13, 2021 om 21:56
1 Antwoorden / Vragen

heb behandeling gehad..en dat is half jr geleden. en 4 jr geleden ook. heeft niet met bacterien te maken.qua oorzaak zelf microbiologisch analist. in zomer lijkt me niet handig. is echt wel een periode waarin je niet kunt werken.. niet in zon..of nr buiten kunt en niets een wilt.geen sociale dingen kunt ondernemen.. en zeker erg pijnlijk. ook telkens bij mij half gezicht lijkt op enorme schaafwond dan heb je nog een zalf om t te verzachten.iets met ... magrol creme oid nodig dan ben je gehele dag a h smeren fusidinezuur kreeg ik 2 e x niet eens. een blaasontsteking is bv heftig maar deze behandeling is langer en psychisch maakt t je een tijdelijke kluizenaar. huid gaat strakker staan en gaat zelfs barsten..hoop dat je die ene creme hebt./krijgt. dat heb je echt nodig!

aurora1
door aurora1 - Aug 14, 2021 om 11:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom gaat u met deze klachten niet naar uw behandelend arts? Daar hoort het thuis, niet op een consumentenforum. Ik zou dat zsm doen.
Het helpt u toch ook helemaal niets of anderen eenzelfde ervaring hebben? En dat mensen "schrikken" zal vast ook meevallen en beeldt u u misschien in. Het is ook niet zo van belang, wel belangrijk is dat u zsm terug gaat naar uw behandelende arts.

Ba
door Baddesboep - Aug 14, 2021 om 12:16
1 Antwoorden / Vragen

Beste Salute
Ik heb inmiddels al 3 x dit product (Gezicht 2x en decolleté)  moeten gebruiken de laatste anderhalf jaar. Door de dermatoloog voorgeschreven. Het was bij mij ook heel heftig.
Efudix werkt door onder de opperhuid en pakt ook alles aan wat aangetast is door de celdeling van de huidkanker.
Als je het niet meer hoeft te gebruiken, dan kan je het insmeren met vaseline. Je krijgt er een heel mooie huid voor terug.
Volhouden en nooit meer in de zon zitten.  Heel veel sterkte!

salute
door salute - Aug 15, 2021 om 10:06
48 Antwoorden / 110 Vragen

Wat veel berichten heb ik ontvangen, sommige heel uitgebreid, goed om te lezen. a.s. donderdag een afspraak met de arts die deze behandelig heeft voorgeschreven. We zullen horen wat zij er van zegt. Zij is weer terug van haar vakantie, tussen door hebben haar collega's artsen, het steeds beoordeeld.

Al die lezers, mij berichten hebben toegezonden, bedankt en nog veel mooie dagen toegwenst.
Salute.

gerbera
door gerbera Aug 15, 2021 om 10:32
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt voor de terugmelding, hoop voor u dat de behandeling positief resultaat geeft. Veel sterkte.