avangestel
door avangestel Apr 12, 2010 om 13:21
Voeding & gezondheid

Besmet vlees

De voedingsindustrie ziet geen kans ons gezonde produkten voor te zetten, mijn reactie hierop is; eet gewoon geen vlees of andere produkten waarvan is gebleken dat deze uw dood kunnen betekenen, er zijn genoeg gezonde alternatieven en de industrie past zich dan vanzelf aan.

590 19 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2010 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik eet in beperkte mate vlees.

Elk leven is eindig, ongeacht wat men eet en drinkt en aan ( vervuilde) lucht inademt.

Behalve de duur van het leven is het ook prettig om een aangenaam leven te leiden. Voor veel mensen hoort daar het eten van vlees bij.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2010 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik eet gewoon wat ik lekker vind.
Tegenwoordig is zelfs ademen niet gezond meer.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2010 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ikzeg maar zo overal waar te voor staat is niet goed dus gewoon normaal vlees eten, want als je alles goed gaan geloven mag je helemaal niets meer eten.

Mvrgrt Nico

ve
door verwijderd - Apr 16, 2010 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb zo'n hekel aan de vegetariërs die mij even vertellen of ik wel of geen vlees moet eten, ik vind een lekker spekkie nu eenmaal lekker, die soja dingen smaken nergens naar, en de mens eet al van oudsher vlees, moet je eigenlijk ook geen appels, wortels, boontjes, bloemkool, aardbeien, peren, asperges moet ik even doorgaan, eten, alles is en wordt toch bespoten, ik voel me er niet zieker van ofzo.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2010 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je weet natuurlijk nooit wat die beesten eten, dat is het grootste probleem.

Bloembollen die aan runderen en schapen gevoerd worden, bevatten tegen de regels in te vaak resten landbouwgif. De Algemene Inspectiedienst [AID] van het ministerie van Landbouw gaat de komende maanden daarom extra controleren of de bloembollen in veevoer schoon zijn.

Door het voeren van vuile bloembollen aan dieren kunnen restanten gewasbeschermingsmiddelen terecht komen in melk en vlees. Dat kan "een risico opleveren voor de volksgezondheid", maakte de inspectiedienst vandaag bekend.

Bij een eerdere controle onder circa honderd bolbloemtelers in oktober en november van 2005 bleek dat 14 procent met gif vervuilde bloembollen leverden aan veehouders. Alleen bloembollen zonder bestrijdingsmiddelen mogen als veevoer gebruikt worden.

Bron: ZIBB Land en tuinbouw

link

ve
door verwijderd - Apr 16, 2010 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Frelco.

Ik ben helemaal géén vegatariër en wil u niet vertellen wat wel of/of niet te eten, ik wijs alleen op de gevaren. Daarin hebben wij ook een persoonlijke verantwoordelijkheid, ziek worden is niet zo prettig en duur voor de maatschappij en slecht voor uw nakomelingen, vergeet niet dat u slechte gewoontes en zieke genen ook door geeft aan uw nageslacht.
Eet alleen schoon vlees en zuivere gifvrije produkten en die zijn helemaal niet zo moeilijk aan te komen en zijn nog veel lekkerder ook.

Groet.avangestel

ve
door verwijderd - Apr 16, 2010 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

avangestel

Je schrijft: Eet alleen schoon vlees en zuivere gifvrije produkten en die zijn helemaal niet zo moeilijk aan te komen en zijn nog veel lekkerder ook.

Dan ben ik toch wel erg benieuwd, waar ik die produkten kan kopen met een bijstandsuitkering?

Pedro.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2010 om 22:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Pedro.
Als je in midden-Brabant woont kan ik je de adressen geven maar je kunt op een mooie lente of zomerdag met de fiets door de dorpen rijden en goed rondkijken en rondvragen dan ontdek je veel boeren, poeliers en andere bedrijfjes die je graag leveren en meestal is daar de prijs gelijk aan de supermarkt of soms nog goedkoper.
Ga even op onderzoek uit dan hoef je niet bij de dure speciaal zaken te kopen.
Je zal er wel iets voor over moeten hebben, dus fietsen als je kan.

succes. avangestel

ve
door verwijderd - Jun 11, 2010 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vooralsnog blijven de gezonde happen duurder dan de ongezonde happen. De overheid moet hier ingrijpen. Ik ben het er wel mee eens, dat we allemaal met flink wat minder vlees kunnen doen. Vooral omdat de bio-industrie een steeds groter gevaar vormt voor de mensheid. Over 100 jaar, zijn er geen dieren meer die we eten. ....alles syntetisch...

Nog effe doorbijten zou ik zeggen.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2010 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Inkibabe

De overheid;
Je pakt de koe bij de hoorns, daar zit 'm nou net de kneep, de overheid kan niet ingrijpen omdat die gestuurd worden door de voedings-en pharmaceutische industrie. Veel mensen krijgen kanker door verkeerd voedsel en de industrie spint hier garen bij, dit levert een mooie omzet in medicijnen en chemo en houdt veel gezondheidzorgers aan de gang terwijl kanker gewoon kan genezen door goede reiniging en het juiste voedsel, hier zijn veel voorbeelden van, vrijwel niemand hoeft te sterven aan kanker (zelfs als je door de heren geneeskundigen al opgegeven bent) als je de goede methodiek maar gebruikt, dus ik blijf bij mijn standpunt alleen goed voedsel eten en de supermarkt dwingen om alle rotzooi welke vol gevaarlijke stoffen zit zelf maar op te eten.
Kanker moet je voorkomen en mocht het toch voor komen dan naar de juiste instellingen om leren te reinigen en gezond te eten en balans in je lichaam te brengen.
Ik doe boodschappen met een lijstje op zak met gevaarlijke E-nummers en eet geen mononatriumglutamaat en aspartaam etc.etc.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2010 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat een onzin avangestel!! Kan genezen als je al opgegeven bent door de artsen.HOU TOCH OP!!En wil dan wel weten wat voor wonder eten dit is die je gebruikt

ve
door verwijderd - Jun 11, 2010 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste mhofman.
U hoeft mij niet te geloven maar kijk, lees en informeer op zo'n site als van www.3e-zentrum.de en van Dr. Loraine en ontdek dat dit geen onzin is. Succes.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2010 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als je hier in gelooft of denkt dat het helpt,zou zeggen neem een stukje vlees misschien gaan je hersens dan weer werken. Wat een oplichters.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2010 om 23:38
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

vrijwel niemand hoeft te sterven aan kanker (zelfs als je door de heren geneeskundigen al opgegeven bent) als je de goede methodiek maar gebruikt

Wat is dit voor een lariekoek, je wilt dus beweren dat alle mensen voor niets aan kanker gestorven zijn. Ze hadden alleen het juiste moeten eten, wat een kwakzalverij.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2010 om 07:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Hofman en Spooky

Dank u voor uw zeer deskundige mening.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2010 om 09:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste avangestel

Graag gedaan.

Groeten en een goed weekend

ve
door verwijderd - Jun 12, 2010 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je zal veel meer zelf moeten maken, kijk eens goed wat je eet als je worst of salade koopt. Zaken die niets met vlees of aardappel te maken hebben, en die je ook niet in zo`n produkt verwacht.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2010 om 10:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Dirk2

Je hebt helemaal gelijk, iedereen zou het zakboekje "Wat zit er in uw eten" moeten hebben van Corrine Gouget van uitgever Bouillon.(voor alle zekerheid, ik verdien hier niets aan) Een boekje van een paar euro wat antwoord geeft op zeer veel vragen.
Echt een aanrader.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2010 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

avangestel schreef op maandag 12 apr 2010, 13:21: de industrie past zich dan vanzelf aan.

Daar zit nu juist de kneep.
[u]Het goedkoopste wat je in deze crisis verkopen kunt is, angst.[/u]
Je legt een stukje vlees in de supermarkt met wat logo's er op en vooral een dure prijs en het verkoopt.
Je zorgt voor een leuk verhaal hoe ongezond het andere product is.
De markt is momenteel overspoelt met dit soort verhalen.

In mijn jeugd hadden we een slager in de buurt met een eigen slachthuis en een eigen weiland met beesten.
Nu kopen we alles bij mega bedrijven die inkopen in mega stallen.
We slepen de beesten door heel Europa heen en weer.
Hele kantoren vol met personeel die van alles bedenkt om de concurrent het zuur te maken en de laatste cent er uit te knijpen.
We betalen voor concurrentie,kletspraat,stickers,reclamemakers,dure verpakking,onderzoekjes,logo-verkopers.
En de kwaliteit is zoek.

Bij ieder gezondheidspraatje denk ik nu, wie verdient hier aan.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer