Be
door Berg11 Jan 13, 2018 om 21:59
Voeding & gezondheid

Betrouwbaarheid PlusHome Arnhem

Hallo Kassa,

Sinds een aantal maanden ontvang ik begeleiding via PlusHome Arnhem. Op Zorgkaart Nederland heeft men redelijk veel positieve recensies, al weet ik niet hoe betrouwbaar die zijn en er lijken er veel ineens achter elkaar te worden geregistreerd. Bijvoorbeeld 10 stuks op 14 augustus (een fors percentage van het geheel) en allemaal korte zinnetjes.

In mijn geval gaat er na de intake meteen van alles mis. De geregistreerde uren ter declaratie kloppen niet allemaal. Men is twee keer bij mij thuis geweest, is bij de eerste afspraak niet alleen te laat maar wil eigenlijk ook eerder weg.

Het meeste personeel is erg jong. Dat hoeft niet perse verkeerd te zijn maar hier is de balans dusdanig dat jong personeel niet kan leren van ervaren mensen en je als cliënt ook niet echt de keus hebt iemand te kiezen die niet net van school af komt, de gemiddelde leeftijd zal niet boven de 25 zijn. Goedkoop personeel?

Het grootste probleem doet zich echter voor op het moment dat ik vragen stel over de financiële huishouding. Ook omdat ik cliënten tegenkom die aangeven idioot hoge zorgindicaties te hebben. PlusHome lijkt achterdochtig te worden, en wanneer er in het begin dingen 'fout' gaan lijkt men er nu middels bepaalde acties op aan te sturen dat ik zelf de stekker er uit trek.

Ik wil de boel ook niet compleet afbranden want men lijkt hier en daar best wat extra te doen voor het personeel en de cliënten, anderzijds moet ook dat ergens vandaan komen. Volgens mijn eigen begeleider heeft PlusHome geld zat, terwijl je zou verwachten dat er bij correct declareren budget is voor het realiseren van de zorg en niet heel veel meer?

Is er iemand die meer informatie heeft over PlusHome?

4760 2 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 13, 2018 om 23:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem eens contact op met degenen die voor uw zorg betalen.

Be
door Berg11 - Feb 16, 2018 om 13:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels ben ik gestopt met de begeleiding via Plushome. Naast mijn eigen ervaring dat het er niet betrouwbaar aan toe gaat is deze partij een tijdje terug landelijk in het nieuws geweest gezien de financiele handel en wandel, twee deskundigen stellen serieuze vraagtekens. Ook op de facebook pagina van het bedrijf klagen clienten over de manier waarop declaraties worden verwerkt.