tot15karakters
door tot15karakters Dec 28, 2013 om 18:57
Voeding & gezondheid

Bierprijs 2014?

Hoeveel gaat de prijs in 2014 omhoog?
De Lidl bier Argos van €5,99?
en de Oetinger van €6,99 per krat?

En hoeveel de Sherry van €3,19 per 0,75 ml...?

Dus heeft iemand een idee of Hamsteren nu ook bij de Lidl mag???

Nee, de reclame van 2 kratten voor €10,- deze week tot zaterdag weet ik al maar moet ik nog meer halen?

2383 16 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Dec 28, 2013 om 19:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Mag hamsteren ? Ja.
Meer halen? Ja.
Proost? Proost!

valerius-2
door valerius-2 - Dec 28, 2013 om 19:13
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u een grote dorst heeft kan u nooit teveel in huis hebben

mahadma
door mahadma - Dec 28, 2013 om 19:50
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Na wat googelen: "Vandaag kondigde het kabinet aan dat de accijns op bier vanaf 1 januari 2014 met 5,75 procent wordt verhoogd.", Grolsch 3%, Alken 1,5 cent per glas.

De sherry geeft geen uitsluitsel. Maar TS kan natuurlijk nu zijn hele salaris en spaarrekening aan bier investeren, maar of hij dan nog zijn huis binnen komt weet ik niet, misschien staan er dan wel wat kratten in de weg, maar ja dat moet je er voor over hebben. Wel heb je als je een geregeld drinker bent, met een grote voorraad wel elke week weer veel statiegeld!

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 28, 2013 om 20:20
2189 Antwoorden / 14 Vragen

5,75% maar betekend dat in theorie dat alles 5.75% duurder word of alleen de accijns 5,75% hoger worden dus minder?

Ik lees zo als ministerie schreef dat niet het product 5,75% duurder word maar alleen de Accijns.
Dus word het nu 5.75% duurder of alleen de accijns die nergens de huidige vermelden?

mahadma
door mahadma - Dec 28, 2013 om 20:42
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Grolsch wordt 3% duurder, dus ik denk dat dat wel een idee geeft. dus een fles van een krat van € 13,36 wordt dan dus € 13,76, dus € 0,40 duurder. Effectief dus globaal 2 eurocenten per flesje 0,33 liter.

holstein
door holstein - Dec 28, 2013 om 21:55
922 Antwoorden / 16 Vragen

Hamsteren voor die paar duppies, scheelt misschien een paar druppies.....

mahadma
door mahadma - Dec 28, 2013 om 22:58
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Uitgaande van 1.000 flesjes op jaarbasis (circa 3 per dag gemiddeld) is dat dus € 0,02 x 1.000 = € 20,00 per jaar, dus globaal 2 kratjes op jaarbasis (uitgaande van een warme zomer). En daarom hamsteren?

tenormin
door tenormin - Dec 29, 2013 om 14:10
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote]En daarom hamsteren?

Ja, tuurlijk; daarom is tot15karakters toch zakenman. Zo te lezen eentje die van een drupje houd? En kennelijk veel opslagruimte heeft. Volgens mij staat er ook een THT datum op bier; misschien gaat, bij teveel hamsteren, de smaak wel achteruit, en dat voor de "winst" van €20,00 per jaar! Hoewel het me niks aangaat, 3 flesjes per dag lijkt mij toch niet al te gezond. Maar goed, dat moet ieder voor zich weten.

me
door mein33 - Dec 29, 2013 om 15:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Er is sprake van een accijnsverhoging en is één van de vele belasting verhogingen die de regering doorvoert om meer inkomsten te genereren. Hierdoor zal de prijs van een flesje bier slechts enkele centen stijgen. U zult hier aan de kassa waarschijnlijk weinig van merken en die prijsstijging voor de consument wordt weer teniet gedaan door de producenten door met allerlei (stunt) aanbiedingen te komen.

pino123
door pino123 - Dec 29, 2013 om 21:04
2763 Antwoorden / 14 Vragen

30 jaar geleden was het bier nog goedkoper, inflatie heet zoiets.

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 31, 2013 om 17:49
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Nu te laat...
Als iedereen ging hamsteren voor enkele maanden, houdbaar tot Augustus bier en Sherry nog langer.....
Dan valt het terug en voelt de regering wat we graag doen.

Toch maar zodra het weer op raakt naar een Kaufhaus, we moesten toch Europees denken en niet meer nationalistisch....
En de Vlaamse Shag, Van Nelle van €8,90 voor €6,20 per pakje en je mag 1 Kg of 2 sloffen mee nemen... maar controle is zeldzaam per auto...
En met de trein of fiets helemaal niet geweest afgelopen jaren....
Bus mag ook nog.

edrick3
door edrick3 - Dec 31, 2013 om 17:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tot15karakters,

PROOST!
Gelukkig nieuwjaar!

diumenge
door diumenge - Dec 31, 2013 om 18:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als iedereen...

Maar ja, dat doet iedereen nu eenmaal niet.

diumenge
door diumenge - Dec 31, 2013 om 18:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Verder sluit ik me aan bij edrick3.

PROOST EN GELUKKIG NIEUW JAAR!

tenormin
door tenormin - Dec 31, 2013 om 18:19
16829 Antwoorden / 108 Vragen

tot15karakters schrijft: [quote]En met de trein of fiets helemaal niet geweest afgelopen jaren....
Bus mag ook nog.

Die fiets: doet me denken aan verhalen in de oorlog: op een fiets van Rotterdam naar Brabant om te ruilen: shag voor aardappelen. En nu: royaal met de auto ff naar België rijden kan allemaal. Ook santé van hier, tot115karakters, gezond 2014

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 1, 2014 om 18:40
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Helemaal vergeten, als ik naar België wil, Benzine & Diesel zijn ook duurder geworden.....

Maar een tip;
Rij niet als Mark Rutte 130 KM maar 80 tussen de vrachtwagens en je verbruik halveerde en de kosten zullen dalen tot die van begin van de €uro....
Wel meer tijd nodig maar je bespaar meer dan 50% als je geen 130 maar 80 Km rijd...

Prettige stofwisseling en de resten van mijn Kerstpakket zijn reeds doorgespoeld in toilet, of netjes, lekker en helaas op!