an
door anita_1 Nov 18, 2003 om 18:32
Voeding & gezondheid

Biostabil

Heeft iemand ervaring en/of baat bij Biostabil, aangeboden via TelSell vanaf € 119,00. Mijn man lijdt aan aangezichtspijn en overweegt de aanschaf hiervan. Wij zijn echt zeer benieuwd naar reacties. Bij voorbaat dank.
Anita

13711 15 Rapporteer

frisser
door frisser - Apr 16, 2004 om 12:05
12 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn heel veel mensen die er heel veel baat bij hebben. Het idee er achter is niet nieuw en bestaat al lang. Eigenlijk is het: baat het niet dan schaadt het ook niet. Maar kijk eens op http://www.veilingkijker.nl/index.cgi?actie=zoeken&zoekopdracht=biostabil voor wat goedkopere Biostabil.

be
door bep_1 - Apr 16, 2004 om 12:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Jaren geleden heb ik er ook een aangeschaft, voor mijn moeder ook, vind ze mooi, hou van t symbool, maar zowel de armband als de ketting hebben mij niet geholpen..

Waar je ontzettend mee moet uitkijken, is metaal.. ik bleef hangen aan t gasfornuis, je staat naar voren, dus ja hoor, zat vast..
(moet je m dus voor af doen)
Mijn kwalen ben ik niet vanaf gekomen, wel door een accupressuur methode.. en inderdaad goedkoper..

t is een zenuwpijn, ik had angsten, mijn moeder uitgerekte longen en piin, mijn moeder is overleden aan haar kwaal, ik was de mijne kwijt, dus hoe ik door de ellende gekomen ben, weet ik niet, maar niet door de bio stabil

kan wel ook zorgen voor alle apperatuur, dus kijk uit, kom niet te dicht bij een tv, of wasmachiene, die kunnen stuk gaan..

liefs en groetjes
Bep

probeer eens te vragen bij
www.totalhealthclinic.nl daar zullen ze wel goede behandelingen hebben...is geen kliniek maar werken op zenuwbanen.

roomsoes
door roomsoes - Apr 16, 2004 om 12:05
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, een aantal jaar terug waren er van die magnetische biostabil armbanden. Ik was wat overspannen in die tijd en heb er toen een aangeschaft.
Het maakte mij, vooral de eerste twee maanden zeker rustiger maar of dat aan die armband heeft gelegen daar zijn de meningen over verdeeld. Ik zou het maar proberen, vooral als je man er vertrouwen in heeft.

fonzarelli
door fonzarelli - Apr 16, 2004 om 12:05
15 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Anita. Naar het effect van magneten bij pijnbestrijding is niet veel onderzoek gedaan. Ik heb voor de gelegenheid de PubMed database doorzocht op zogenaamde placebo gecontroleerde dubbelbline studies. Dat wil zeggen: zowel de voorschrijvende dokter als de patiënt wist niet of er behandeld werd met een echte magneet of met een nepmagneet. Ik vond slechts 6 studies in de gerenommeerde tijdschriften. Van één onderzoek in de Lancet uit 1977 kon ik de uitslag niet terugvinden en de overige 5 onderzoeken vonden GEEN verschil tussen de echte en de nepmagneet.
Er is dus geen enkel bewijs voor de werkzaamheid van de biostabil, integendeel zelfs. Daarnaast is er ook geen fysiologische verklaring hoe een magneet invloed zou kunnen uitoefenen op de pijn. De producent mag derhalve ook niet adverteren met een pijnbestrijdende werking. Mensen die genoeg in het ding geloven, zllen er wel 'baat' bij hebben maar dan zijn er wel goedkopere dubieuze huismiddeltjes te verkrijgen. Tot slot zou ik uw man willen adviseren om eens verwezen te worden naar een pijnteam. Er zijn er meedere van in Nederland. Veel succes...

maryvon
door maryvon - Apr 16, 2004 om 12:05
99 Antwoorden / 44 Vragen

Ik heb ervaring met aangezichtspijn, ik heb lange tijd het medicijn tegretol gebruikt, en dit langzaam afgebouwd, zoals je misschien weet, hebben hersenen een zogenaamd pijngeheugen, de kwaal is eigenlijk over maar de pijn blijft, daarom heb ik zo langzaam mogelijk afgebouwd.
Ik heb ook een magnetiet om mijn nek hangen, dit is ook magnetisch.
En als er momenten zijn dat ik denk, ik voel wat, dan neem ik een magnesium bruistablet. Dit werkt in op het zenuwgestel.
Misschien heb je deze optie's allemaal al geprobeerd, maar zo niet, het is wel een stuk goedkoper. sterkte verder.

he
door hedel010 - Apr 16, 2004 om 12:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Anita.
Een dergelijk product werkt echt niet pijnbestrijdend.Het wordt ook wel de Biodebiel genoemd omdat veel mensen zich storen aan de producent en bekende Nederlanders die de Biostabil promoten en verkopen. In de Biostabil zit namelijk een klein zogenaamd Neodymium magneetje. Dit soort magneetjes wordt toegepast in zeer veel producten, bv.: luidsprekers, computers,mobiele telefoons, windmolens, auto's en ga zo maar door. Zonder daar teveel op in te gaan kan ik je bevestigen dat me al ruim 30 jaar beroepshalve met magnetisme bezighoud. Mocht je het toch willen proberen kun je beter een los magneetje aanschaffen. Ik ben nog wel bereid je er een gratis op te sturen.

co
door cobiton - Apr 16, 2004 om 12:05
4 Antwoorden / 0 Vragen

De biostabil lijkt ook mij geldklopperij.
Mijn reaktie betreft eigenlijk de Nd-magmeet.
Ik heb wel eens van een Sm-Co-magneet gehoord,(weer met een lanthanide), behoorlijk sterk. Kunt u mij er meer over vertellen. Voor het losse magneetje houd ik me aanbevolen.
e-mail: cobiton@quicknet.nl

me
door menssana - Apr 16, 2004 om 12:05
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Anita, aangezichtspijnen zijn over het algemeen, het wordt iets verderop ook al genoemd goed te behandelen met acupressuur(Shiatsu) of acupunctuur. Je man moet er dan wel tegen kunnen dat er iemand aan zijn lijf komt want dat wil nog wel eens een probleem zijn. Heeft hij misschien zijn gezicht te lang in de plooi moeten houden?
Ik bedoel dit zeker niet als een geintje maar oude uitdrukkingen zeggen vaak meer dan je denkt.

me
door menssana - Apr 16, 2004 om 12:05
3 Antwoorden / 0 Vragen

Er is niets bewezen over Biostabil, niet ten nadele en niet ten voordele maar 119 euro voor zo'n ding is oplichterij, dat is in ieder geval zeker.

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:05
504 Antwoorden / 8 Vragen

Over dit soort dingen zijn de menigen verdeeld, en een zegt als je er in geloofd werkt alles, en de ander vind het een vorm van oplichting.
Ik denk maar zo er zijn meer dingen tussen hemel een aarde dan wij (nog) weten, inderdaad baat het niet schaat het niet,
Maar als je echt klachten hebt over/met je gezondheid ga dan ook naar een arts..
Groeten: Gery

na
door naamnaamnaam - Apr 16, 2004 om 12:05
3 Antwoorden / 0 Vragen

Korte tijd geleden heeft het TROS-programma Radar aandacht besteed aan de Biostabil. Daarin werd een bezoek gebracht aan de professor (?) uit de commercials en schiep een verrassend beeld. Zo beweerde hij veel briefen te ontvangen van tevreden klanten, maar volgens de makers van het programma zaten tussen de getoonde brieven veel lege enveloppen. Verder heeft men de inhoud van de Biostabil laten onderzoeken door deskundigen en de inhoud hiervan is anders dan de consument moet geloven.
Ondanks het negatieve beeld dat in dit programma is geschetst raad ik niet direct af om de Biostabiln te gebruiken. Het geloof dat iets goed werkt kan ook al een positief effect hebben, ook al wil men hier vaak niets van af weten. Maar hoe komt het het dan dat bij wetenschappelijk onderzoek proefpersonen zijn waarbij de placebo ook werkt?

co
door cobiton - Apr 26, 2004 om 22:56
4 Antwoorden / 0 Vragen

Over Biostabil zijn al zoveel negatieve berichten verschenen dat ik hier niet meer op zou vertrouwen.

Aangezichtspijn is m.i. beter te verhelpen met Cedron Pentarkan van VSM. Mij heeft het goed geholpen. Zonder recept bij de apotheek te verkrijgen. Flesje 25 ml druppels. Onschadelijk plantaardig middel. De moeite waard om te proberen.

to
door tonderella - May 21, 2004 om 22:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Anita, neem ook eens een kijkje op de site van Tros Radar, daar kun je heel veel lezen over de biostabiel 2000, ook op de site van Berrygelderblom.nl staat het nodige te lezen, als ik jouw was zou ik nog even wachten met de aanschaf want zeer binnenkort komt er een kort geding van het wel of niet zijn van oplichterij van Bruno Santanera !

tu
door tussenjeoren - Aug 19, 2004 om 23:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Aangezichtspijnen worden vaak veroorzaakt door amalgaam vullingen, vooral in combinatie met andere metalen in de mond. Er komt dan niet alleen extra veel kwik vrij uit de vullingen maar omdat er verschillende metalen in een oplossing (uw speeksel) aanwezig zijn vormt zich een sterk accu effect waardoor er stoompjes door uw mond gaan lopen, deze combinatie geeft bij veel mensen aangezichtspijnen.

pe
door peerenboom - Feb 1, 2005 om 09:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

wij houden onze presentatie over de biostabil en vroegen ons af sinds iemand aankondigde een gratis magneetje te verstrekken of iemand dit ook daadwerkelijk kon doen we zounden er erg bij gebaat zijn

alvast bedankt,

groetjes de beer