je
door jenika Aug 15, 2008 om 15:15
Voeding & gezondheid

Conimex

waarom zijn de kip tandori kruiden er uitgehaald. en waar kan ik ze nog kopen ??

2810 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wel als ze echt nergens meer te verkrijgen zijn dan maak je deze toch zelf, en op eigen smaak.

Kipkruiden
Paprika
Koriander
Foelie
Kerrie
Nootmuskaat
Witte peper
Zwarte peper

Tandorikruiden
Koriander
Paprika
Kerrie
Uienpoeder
Knoflookpoeder
Zout
Aroma

Tandorikruiden: Is een mengsel van kruiden met een roodoranje kleur, men gebruikt deze in de Indiase keuken om vooral de kip te kleuren.

Groet, Rebel

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank je wel voor de reactie dat zal ik zeker proberen maar   hoeveel van elk ingredient moet er in het mengsel??gr j

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Jenic: U kunt ook de consumentenservice van conimex bellen, en vrafen hoe dat zit, en of inderdaad het door U genoemde product uit het assortiment is gehaald. Het telefoonnummer vind U op een van de producten van conimex. Succes,Gr. Henri

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kom nou vraagsteller/ster,

Het internet is zo vol informatie!
Ook als u recepten wil hebben zoals Kip-Tandori.

Bijvoorbeeld gevonden;
http://www.smulweb.nl/zoeken/?query=kip%20tandori&type-recepten=recept

Zelf ook een beetje meer speurzin hoor.

Trouwens, ik maak mij sterk dat menig boekwinkel ook wel dit soort receptenboekjes heeft.

En wilt u het onthouden zonder telkens dit weer op het internet te moeten opzoeken?
Maak dan met lt- Printscreen een afdruk van het recept in een tekstverwerker zoals Word (o.i.d) waarna u het uitprint.

En de vrolijke noot;

Een collega-taxichauffeur kreeg eens zonder eigenlijk enige noodzaak een bekeuring van zo'n jonge agent waarna die taxichauffeur pissig zei: " En toch eten wij kip vanavond!!"

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jenika,

Smaken verschillen natuurlijk, maar probeer de producten van Patak eens, die zijn veel authentieker. De sausjes van Conimex zijn aangepast aan de westerse smaak. En kijk verder eens rond in de Aziatische "toko's". Probeer eens wat uit. Wedden dat je dan blij wordt dat Conimex geen tandoori meer verkoopt?

Eet smakelijk.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat het internet veel lekkere recepten bied weet ik ook. maar de kruiden van conimex vind ik nu eenmaal heel erg lekker >>en  die van de toko  probeerde ik reeds. maar helaas! ik zweer bij  bovengenoemde kruiden

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste janika: ga eens naar onderstaande site, recepten genoeg te vinden overigens op internet......Gr. Henri

http://www.tastyweb.nl/recept/tandoori/kip

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank je wel Henri dat ziet er ggoed uit ga ik zeker proberen! ik zet de site bij mijn favorieten  .

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jenika, voor mijn vrouw zoek ik vaak recepten op, dit medium is uitermate geschikt om dat te doen, m'n vrouw houdt erg veel van oosterse gerechten, en heeft wel enige honderden kookboeken verzameld, (ze is 72 jr) en kan niet zo goed meer vooruit, vandaar....zelf ben ik niet zo'n held in de keuken....Gr. en succes verder met deze erg leuke hobby!

ve
door verwijderd - Aug 16, 2008 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb de site van Henri gevonden  eb het recept  gemaakt was erg lekker bedankt de sit chefkoch.de heeft ook heerlijke recepten bedank allemaal

ve
door verwijderd - Aug 17, 2008 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jenika, lekker is dat toch, die oosterse keuken, en dat india's eten, heerlijk! Mooi dat je het uitgeprobeerd hebt, eet smakelijk! Da's HEEL wat anders dan die hollandse pot, athans dat vinden wij...Gr. en eet smakelijk, Henri

ve
door verwijderd - Dec 5, 2008 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

De beste kip tandorikruiden moet je echt bij de toko halen, vind ik persoonlijk. Die met dat doorzichtige zakje met vrouw erop getekend. Lekker om de kip met yogurt en deze kruiden en wat olie te marineren, dan in de oven met uitjes......mmmmmmmmm