sj
door sjaak33 May 25, 2013 om 19:47
Voeding & gezondheid

Dure tandarts

Ik betaal 583 euro voor een gebit grondig reinigen, is ongeveer een uur bezig ,is dat niet wat heel veel?

4339 24 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 25, 2013 om 19:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja dat is inderdaad krankzinnig veel. En bij wie is dat dan wel?

sj
door sjaak33 - May 25, 2013 om 20:00
6 Antwoorden / 1 Vragen

Bij Aesthetic Design in Lisse

tijger1
door tijger1 - May 25, 2013 om 20:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit staat in hun voorwaarden.

Bij uitgebreide behandelingen ontvangt u van ons van tevoren een begroting.Alleen indien een patiënt akkoord is gegaan met de verstrekte begroting, wordt een patiënt in onze praktijk behandeld. Leest u de begroting altijd zorgvuldig door

Hebt u dat gehad?

Was het de eerste keer dat u daar kwam?

diumenge
door diumenge - May 25, 2013 om 20:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Of betreft dit de begroting?

sj
door sjaak33 - May 25, 2013 om 20:15
6 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, toen hij klaar was zei hij dat het 349,80 was en de volgende week de andere helft zou doen, heeft hij gedaan ,maar toen kwam er nog een rekening van 233,20 achteraan, gr. Sjaak

dearagain
door dearagain - May 25, 2013 om 20:16
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*gezien alles wat er mee samenhangt lijkt me dit een redelijk bedrag

*uiteindelijk moet je de mooie naam uit Lisse ook betalen

tijger1
door tijger1 - May 25, 2013 om 20:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De tandarts moet een prijslijst ophangen.

Elke tandarts moet een prijslijst maken met vaste tarieven voor alle behandelingen. Deze prijslijst kan uw tandarts in de wachtkamer ophangen en op een website zetten. U kunt vooraf ook zelf vragen wat een behandeling kost.

Kost uw behandeling meer dan € 150,-?
Dan moet uw tandarts u vooraf inlichten en een begroting maken. Zo weet u vooraf precies waar u aan toe bent.

En hebt u nergens om gevraagd? Wat staat er op de nota?

sj
door sjaak33 - May 25, 2013 om 20:27
6 Antwoorden / 1 Vragen

grondig reinigen van wortel 29,15 per element en dan 20 maal,

vr. groet Sjaak

dearagain
door dearagain - May 25, 2013 om 20:32
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*uiteindelijk bespaart zo'n reiniging je honderden euro's

*zo kun je het ook bekijken

zoekster
door zoekster - May 25, 2013 om 20:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen

De eerste vraag is natuurlijk, was het nodig die behandeling? Is uw gebit er zo slecht aan toe dat die wortels allemaal moesten worden gereinigd? Heeft u parodontitis of iets dergelijks?
De tweede, waarom is er vooraf niets overlegd? Of wist u dat die behandelingen er aan zaten te komen?

diumenge
door diumenge - May 25, 2013 om 20:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=dearagain schreef op zaterdag 25 mei 2013, 20:32]*uiteindelijk bespaart zo'n reiniging je honderden euro's
Goede deal... 583 euro uitgeven om er honderden te besparen...

aurora1
door aurora1 - May 25, 2013 om 20:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat betreft tarieven, kijk op deze site, klik, bij code T21, even naar beneden scrollen.

sj
door sjaak33 - May 25, 2013 om 21:08
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ja hij zei dat hij het tandvlees schoon ging maken , niet dat het zoveel kost gr. Sjaak

tenormin
door tenormin - May 26, 2013 om 00:32
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien bedoelt u tandsteen verwijderen? Heb voor 2 behandelingen, 45 minuten per onder/45 minuten per bovenkant €240,00 betaald. Is het "gewone" bedrag. De prijslijsten zijn sinds 1 januari 2013 weer verdwenen; werden in 2012 verplicht, is ook alweer opgeheven. U heeft dus wel een behoorlijk bedrag meer betaald dan ik. Misschien zit het verschil in het feit dat bij u de tandarts het gedaan heeft en bij mij de mondhygiëniste.

tijger1
door tijger1 - May 26, 2013 om 10:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@Tenormin
Voor gebitsreiniging mag per 5 minuten maximaal € 12,10 gerekend worden. M-codes. Dus 90 minuten € 217,80.

@sjaak33
Bij u zijn dus de T-codes gebruikt van € 29,15 per element. Maar dan had eerst een uitgebreid onderzoek moeten plaatsvinden en dan had het vervolgtraject met u besproken moeten worden.

tenormin
door tenormin - May 26, 2013 om 11:14
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Was vergeten dat er (bij mij) altijd verdovingsgel gebruikt word, wat €23,00 kost.

ekiem
door ekiem - May 26, 2013 om 14:20
676 Antwoorden / 100 Vragen

Ongelooflijk, als ik naar mijn mondhygieniste ga voor een zeer uitgebreide behandeling dan ben ik 60 euro kwijt. Was u bij een niet gecontracteerde behandelaar ?

Dat is voor tandsteen verwijdering + schoonmaken+ polijsten. Dan zit ik ruim 40 min in de stoel. Wordt ook nog eens vergoed door verzekering.

gr Menzis

sk
door skyjack - May 27, 2013 om 16:16
121 Antwoorden / 0 Vragen

Hier hetzelfde, grondige gebitsreiniging inclusief mijn implantaten door mondhygieniste, gewoon de code M3, half uurtje in de stoel en alles is weer picobello in orde. iets van 60 euro inderdaad staat mij bij.

Maar dan moet ik erbij zeggen dat dit inderdaad preventief is en ik nergens last van heb, Vanwege 5 implantaten laat dit ik uit voorzorg twee keer per jaar doen en wordt vergoed door mijn tandartsverzekering.

Wat er bij jou in rekening is gebracht lijkt iets heel anders dan een "simpele"gebitsreiniging. Heb je een voorgeschiedenis met problemen?

tijger1
door tijger1 - May 27, 2013 om 16:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@skyjack

Bij Ts zijn T codes in rekening gebracht per element. Heeft hij nog mazzel dat hij blijkbaar maar 20 elementen heeft.

Volgens de regels kan dat ook niet, want dan moet er eerst een uitgebreid onderzoek plaatsvinden en een behandelplan opgesteld worden.

Ik den dat de tandarts een extra vakantie reisje wilde boeken. Vlug verdiend.

sj
door sjaak33 - Jun 14, 2013 om 02:37
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 26 mei 2013, 10:54]@Tenormin
Voor gebitsreiniging mag per 5 minuten maximaal € 12,10 gerekend worden. M-codes. Dus 90 minuten € 217,80.

@sjaak33
Bij u zijn dus de T-codes gebruikt van € 29,15 per element. Maar dan had eerst een uitgebreid onderzoek moeten plaatsvinden en dan had het vervolgtraject met u besproken moeten worden.

sj
door sjaak33 - Jun 14, 2013 om 02:39
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 27 mei 2013, 16:22]@skyjack

Bij Ts zijn T codes in rekening gebracht per element. Heeft hij nog mazzel dat hij blijkbaar maar 20 elementen heeft.

Volgens de regels kan dat ook niet, want dan moet er eerst een uitgebreid onderzoek plaatsvinden en een behandelplan opgesteld worden.

Ik den dat de tandarts een extra vakantie reisje wilde boeken. Vlug verdiend.

wendy-claire
door wendy-claire - Jun 14, 2013 om 04:17
619 Antwoorden / 29 Vragen

Dat wordt meestal uitbesteed aan de mondhygiënist/e!

Daar heb je ondertussen een prothese voor!

za
door zandkorrel - Jun 26, 2013 om 12:59
4 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn veel landen om ons heen waar uitstekende mondzorg wordt geleverd tegen een fractie van de prijzen in Nederland. Agis zorgverzekering heeft zelfs een steunpunt in Turkije voor bemiddeling bij mondzorg. Dus niet zeuren en het vliegtuig pakken.

wi
door withrolo - Apr 13, 2015 om 08:49
6 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Sjaak33,

Ben je nog steeds patiënt bij deze praktijk?