ja
door jansz Sep 5, 2008 om 14:07
Voeding & gezondheid

Energiekosten

Is het nog de moeite waard om na 9 uur s'avonds en in de weekeinden de wasmachine, vaatwassen e.d. te gebruiken?

De energiebedrijven zijn daar niet duidelijk over.

693 6 Rapporteer

freya
door freya - Sep 5, 2008 om 14:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo jansz,

Als je geen gescheiden dag/nachttarief hebt moet je de apparatuur gewoon gebruiken wanneer het jezelf het beste uitkomt. Voor de energiebedrijven maakt het echt niets uit.

Het verschil in energielevering gedurende de dag/nacht wordt in hoofdzake bepaald door de behoefte aan energie door het bedrijfsleven. Dan maken die paar huishoudens die daar rekening mee houden echt niet uit hoor.

m.vr.gr. Freya

ja
door jansz - Sep 5, 2008 om 15:27
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor uw snelle reaktie.

V.Janssen.

elenay
door elenay - Sep 6, 2008 om 16:03
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Jansz, ik gebruik wel nachtstroom, omdat ik gewoon meer stroom na 23.00 uur en in het weekend gebruik, dus dat levert wel degelijk wat op. Nu moet je wel zoals freya zegt een dag en nacht meter hebben, dus dat kun je aanvragen. Bij mij kan het zat uit en bij iedere leverancier op internet staan wel voorbeelden waardoor jezelf een berekening zou kunnen maken.

Hartelijke groetjes ook aan mijn collega freya, Elena

ja
door jansz - Sep 6, 2008 om 16:05
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dag Alenay,

Ik heb inderdaad dag -en nachttarief.

Hartelijk dank voor de moeite,

Jansz

mirri
door mirri - Sep 15, 2008 om 22:47
16 Antwoorden / 4 Vragen

Er is hier bij Kassa ook een uitzending aan gewijd. Weet alleen niet meer wanneer dat was. Volgens mij vorig jaar.

Wij hebben mede dankzij de uitzending besloten om niet tot een dag/nacht meter over te gaan. Puur omdat wij overdag ook stroom verbruiken en omdat je dan een hoger tarief betaald dan als je niet zo'n meter hebt. Nu betalen wij op welk tijdstip van de dag dan ook hetzelfde tarief. Als je zo'n meter hebt betaal je zoveel procent meer als je buiten de reductie uren verbruikt.

Bovendien moet je ook zeker weten dat je de komende jaren op dit adres blijft wonen. Je moet nml. voor de aanschaf van zo'n meter betalen en pas na een paar jaar heb je dit terug verdiend. Dit heb ik mij laten vertellen door onze energie-leverancier.

ja
door jansz - Sep 17, 2008 om 06:23
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Mirre,

Hartelijk dank voor de uitgebreide informatie.

Met vriendelijke groet,

V. Janssen.