he
door heuvemic Mar 28, 2005 om 12:39
Voeding & gezondheid

Ervaring met de Stokke Xplory

We zijn  op zoek naar een goede kinderwagen en de Stokke Xplory
spreekt ons zeer aan. Nou schijnt er iets te zijn dat een instantie
heeft gezegd dat het pas een veilige kinderwagen is vanaf 6 maanden. Ik
kan het me niet voorstellen en wilgraag weten hoe jullie ervaringen met
deze kinderwagen zijn. En dan niet alleen de ervaringen over de
veiligheid, maar ook het gebruiksgemak en bijvoorbeeld duurzaamheid. Ik
ben zeer benieuwd.

Michiel

2450 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 8, 2005 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Michiel,

Via onderstaande link kun je meer lezen over deze kinderwagen. Hopelijk heb je er iets aan.

Stokke Xplory ervaringen

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Apr 21, 2005 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

De wagen kan snel vanaf de geboorte gebruikt worden is mijn ervaring. De reden dat de wagen geadviseerd wordt vanaf 6 maanden komt door het ontbreken van een 10 cm hoge rand. Die rand zou nodig zijn om kinderen er bij een reiswieg niet uit te laten vallen, maar mijn baby zit keurig vast met de speciale veiligheidsgordeltjes (die niet in een reiswieg zitten) en kan juist fijn de wereld in kijken!

ve
door verwijderd - Apr 21, 2005 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oude kinderwagen.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2005 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Michiel,

Ik vermoed dat het noemen van een periode van 6 maanden te maken heeft met het feit dat pasgeboren baby's het beste plat kunnen liggen en dat kan in deze wagen niet. Uit de verhalen erover begrijp ik dat het een geweldig speedy geval is, maar voor je kindje pas geschikt als hij/ zij uit zichzelf redelijk kan zitten. Het plat op de rug liggen is voor baby's zo belangrijk vanwege heupafwijkingen, d.i. het voorkomen ervan dan ;). Er zijn dus genoeg veilige wandelwagens voor kleine baby's, zolang ze maar plat kunnen liggen en niet in een (semi)ligstand

succes met je keuze,

Gerrie Rozema

ve
door verwijderd - Dec 11, 2005 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze baby gaat inmiddels bijna naar de kleuterschool... ;-)

E<

ve
door verwijderd - Dec 11, 2005 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

hhihihii inderdaad, we hebben een bugaboo chameleon gekocht en zijn zeer tevreden!

ve
door verwijderd - Dec 11, 2005 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Michiel,
Het verhaal van mevrouw Rozema is niet gestoeld op enige kennis, maar zoals zij al zegt: "een vermoeden". Plat liggen is inderdaad belangrijk voor de baby de 1e 6 maanden voor de ontwikkeling van de rug, bekken en heup. Daarom wordt de tijd in een autostoel ook niet langer dan 2 uur geadviseerd. Een (te lang) in een kromme houding liggen heeft , zoals blijkt uit een Amerikaans onderzoek, ook nog nadelige invloed op de ontwikkeling van de longen. Dit is bij de Xplory zeker niet aan de orde, er wordt nl. gebruik gemaakt van een wigkussen, zodat de baby met een rechte rug, bekken en nek te maken heeft. Verwar de schuine zitting dus niet met een platte ondergrond. De schuine ligstand heeft als bedoeling dat een kind fijn om zich heen kan kijken. Daarbij heeft die schuine stand ook nog een ontlastende functie bij verkoudheid en reflux. En als het vermoeden van mevrouw Rozema waar was had de wagen in bijv. de USA of UK of Australie (claimlanden bij uitstek) niet eens op de markt mogen verschijnen. Britney Spears loopt er zelfs mee heb ik vernomen en nog een paar celebrities. Groet, Wilko