ha
door happy_1 Jan 29, 2008 om 11:03
Voeding & gezondheid

Foute diagnose huisarts

Ik ben 10 july 2006 van de trap af gevallen / gegleden.

En ik ben precies met alleen de rechterkant van mijn lichaam de 12/ 13 treden geraakt .

Met veel pijn naar de huisarts gegaan , want ik dacht dat het wel mee viel .

De huisarts zij dat er 1 of 2 ribben gebrokken was en een paar zwaar gekneusd. En  hij vroeg aan mij of ik naar het ziekenhuis wilde gaan ???Want zij hij ,  daar doen  ze er tog ook niks meer  aan .Dus geen tape of gips vroeg ik .

Nu ik heb toen maar pijnstillers gekregen ,en ben naar huis gegaan .Na 8 maanden dacht ik , ik ga scheef lopen en het doet nog steeds zo`n pijn.

Toen heeft de huisarts mij doorverwezen naar het ziekenhuis , om foto`s te maken van mijn rug vanaf mijn stuitje tot nek .

En ja daar zijn ze heel erg van geschrokken , want een rugwervel is half ingeklapt en mijn rechter bekken en heup zijn slecht/versleten .De rugwervel duwt nu mijn rechter ribbenkast / long in elkaar .Hier krijg ik nu minder lucht door zecht de huisarts .Nu ik al meer als 3 maanden verkouden bent . DIT kan toch niet ????

Ik blijf maar hoesten , en voor mijn gevoel wordt het steeds slechter , en ga ik steeds schuiner lopen . Moet ik een onderzoek laten doen in het ziekenhuis , want de huisarts doet er niks aan .

1905 7 Rapporteer

labswans
door labswans - Jan 29, 2008 om 11:16
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Ik val bijna letterleijk van mij stoel hier.

U heeft ernstige klachten en de huisarts doet er niet aan ?

En ja daar zijn ze heel erg van geschrokken , want een rugwervel is half ingeklapt en mijn rechter bekken en heup zijn slecht/versleten .De rugwervel duwt nu mijn rechter ribbenkast / long in elkaar .Hier krijg ik nu minder lucht door zecht de huisarts .Nu ik al meer als 3 maanden verkouden bent . DIT kan toch niet ????

Ik blijf maar hoesten , en voor mijn gevoel wordt het steeds slechter , en ga ik steeds schuiner lopen . Moet ik een onderzoek laten doen in het ziekenhuis , want de huisarts doet er niks aan .

zou direct onderzoek laten plegen of bent u levensmoe ?

sorry voor mijn antwoordt maar u moet ook aan uw gezondheid denken als u langer wilt lopen en leven lijkt mij

labswans

no
door nora - Jan 29, 2008 om 11:20
66 Antwoorden / 52 Vragen

Ik begrijp dit niet. Je huisarts heeft je doorverwezen naar het ziekenhuis voor foto's en daar zijn de door je genoemde diongen ontdekt. Natuurlijk moet je dan EISEN voor nader onderzoek. Ik begrijp niet dat dat ziekenhuis je niet heeft gehouden. Wees mondig en eis bij je huisarts een doorverwijzing. Anders ga naar een goede fysiotherapeut in je buurt, leg de zaak daar eens uit. Je maar daar al heen zonder doorverwijzing van de huisarts.

Succes en beterschap.

ha
door happy_1 - Jan 29, 2008 om 11:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ik ben nu al 4 keer terug gegaan naar de huisarts , omdat ik maar blijft hoesten . Nu zecht hij tuurlijk , dat komt door het roken ??

Dat zal dan wel , maar hij is zelf natuurlijk ook geschrokken van de uitslag van de foto`s , en weet of is te laat om er wat aan te doen . Nu moet ik een test bij de huisartsen praktijk doen op zo`n blaas/long  test ?? Nu ik heb lucht genoeg , zelfs mijn jongere man die nog nooit gerookt heeft kan mij niet bijhouden .

En ja ik ben nogal eigenwijs ,en kan veel pijn hebben of loop te lang door . Ik heb ook geen zin om elke maand naar een arts toe te gaan . Er wordt door mijn huisarts niks aan gedaan , en wordt ook niet doorgestuurdt . Dus ik weet niet wat er aan te doen is of kan . Vandaar mijn vraag ??? Wat kan of moet ik hier aan doen , voordat het mischien al te laat is ???

labswans
door labswans - Jan 29, 2008 om 13:42
1918 Antwoorden / 10 Vragen

dat heet een second opion of wel laat u nakijken door een tweede arts

Dit is echt noodzakelijk voor u lijkt mij ( ben zelf niet een dokter en wil dat ook nooit wezen )

holstein
door holstein - Jan 29, 2008 om 14:26
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ik heb je verhaal meerdere keren gelezen, maar kan het niet helemaal volgen, want in eerste instantie heeft de huisarts toch gevraagd of je naar het ziekenhuis wilde, ondanks dat hij daar geen heil in zag, maar dat heb je niet gedaan.
Nu is er later onderzoek geweest in het ziekenhuis en hebben ze dit ontdekt, maar ze laten je na dit te weten niet gewoon lopen...?
Dit is toch geen zaak meer voor de huisarts, maar voor het ziekenhuis, maar hoe kun je nu met dit te weten zonder behandeling uit het ziekenhuis komen, dat snap ik niet, je bent er toch zelf bij.....

si
door sienna - Feb 9, 2008 om 20:19
9 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals ik het begrijp is ze de 1e keer geweest na de val, toen wilde ze niet. Na aanhoudende pijn klachten terug naar HA waarna wel ziekenhuis onderzoek waaruit wervel e.d bleek.

De vraag is nu? Na 3 maanden nog steeds verkouden, hoesten verergert alleen maar en HA onderneemt geen actie.

Mijn antwoord zou zijn als huisarts je geen antibiotica geeft (want 3maanden is idd wel erg lang) en verder actie weigert. Ga na de weekend, avond, nachtdienst van de huisartsen en geef daar je klachten aan. Zeg dat het niet meer uit te houden is op deze manier..

Beterschap in ieder geval

mirri
door mirri - Apr 25, 2008 om 12:30
16 Antwoorden / 4 Vragen

Een late reactie en ik hoop dat Happy (de vraagsteller) intussen weer echt happy is, ik kan het echter niet laten om op de reactie van Sienna te reageren. Ik vind het namelijk een belachelijk idee om met bestaande klachten waar ook al naar gekeken is naar een weekend- of avondarts te gaan. Dat is voor SPOEDgevallen!!!! U neemt zo de tijd voor acute spoedgevallen in en bovendien stoort u de arts in zijn vrije tijd. Even ter verduidelijking: ook ik ben geen arts, dus ik praat niet mijn eigen straatje schoon. ;-)

Ga gewoon overdag voor een second opinion naar een andere arts. Ik hoop dat u inmiddels al wat wijzer bent geworden en een andere arts hebt geraadpleegt die u ook daadwerkelijk verder heeft kunnen helpen. Sterkte. Mirri.