Foutje
wat te doen als er een fout is gemaakt, je bent afgekocht en je mag er nooit meer over praten,
nu blijkt de fout ingrijpender te zijn dan gedacht.
Als blijkt dat je het slachtoffer bent van een medisch falen, is het het beste dat je contact zoekt met een letselschade-advocaat. Deze werken vaak ook met het "no cure- no pay" principe. En is het eerste consult altijd vrijblijvend. Ook als je al afgekocht bent en er blijkt meer schade dan aangenomen was kun je hen inschakelen.
Als het goed is moet ieder ziekenhuis verplicht een onafhankelijke klachtencommisie hebben. Neem eens contact hiermee op. Ook al is dit misschien moeilijk aangezien de negatieve ervaringen die je met het ziekenhuis hebt. En laat eens door een letselschade advocaat naar je contract kijken wat je hebt getekend met het ziekenhuis over de vergoeding en zwijgplicht.
klinkt allemaal leuk, maar het is al 25 jaar geleden, ik wist toen nog niet dat ik hierdoor minder valide zou worden, dus zou ik na zoveel jaar nog iets kunnen doen?
bedankt, Maria
Er bestaan grofweg 4 routes om een medicus (mits BIG-geregistreed) ter verantwoording te roepen:
- Klachtencommissie voor de betreffende beroepsgroep of instelling. Kan eventueel een schikking bewerkstelligen.
- Regionaal tuchtcollege. Deelt waarschuwingen, berispingen en evt. boetes uit.
- Civiele rechter. Hier kan een eventuele schadevergoeding worden verkregen.
- Strafrechter. Alleen van toepassing als er een strafbaar feit is gepleegd (zoals bv. een zedendelict)
Een eerdere uitspraak hoeft niet altijd een belemmering te zijn. Als uw schade achteraf aantoonbaar groter is dan vooraf werd aangenomen, heeft U wellicht kans van slagen.
Bedankt, ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken, en mijn Advocaat van toen gebeld, hij gaat voor mij informeren, zelf doet hij geen medische zaken meer, hij geeft me niet veel kans van slagen, omdat ze mij toen
af hebben gekocht, hij belt mij terug als hij meer weet, hij vond wel, dat we toen nooit hadden moeten in gaan op hun voorstel.
Maria
Maria, kop op. Het is allemaal achterafgeklets, had je toen maar dit ipv dat. Feit is dat je toen niet wist dat je nu mindervalide bent toch? Heb je papieren ondertekend toentertijd? Wist het ziekenhuis dat er een kans op minder validiteit aanwezig was toen ze je die afkoopsom aanboden?
ik heb toen geen papieren getekend, en het ziekenhuis wist niet hoe mijn toekomst er uit zou gaan zien,ik heb nu contact met mijn advocaat van toen, die geeft mij advies hoe ik nu moet handelen, ook hij schrok van mijn verhaal, maar ik blijf positief.
bedankt voor je reactie, Maria
Een extra drukmiddel is om te trachten eea in de pers te brengen. Beginnen met de regionale pers en mogelijk landelijke spreiding krijgen.
Voor ziekenhuizen is dit erg onprettig.
Juridisch ligt het in deze al gecompliceerd aangezien Mevrouw in deze zaak al eerder een schikking heeft getroffen met het betreffende ziekenhuis. Zoals Mevrouw het verwoordt met haar woordkeuze "afkocht" komt het op mij over dat het ziekenhuis in deze schuld heeft erkent of in ieder geval een schikking heeft getroffen. Normaal gesproken is een zaak hiermee afgedaan en dienen beide partijen (zowel het ziekenhuis als Mevrouw) zich te houden aan de afspraken die toen vastgelegd zijn.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet.
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer