jd
door jdieleman Jun 14, 2007 om 09:38
Voeding & gezondheid

Gewichtstoename

Ik gebruik Thyrax voor de schildklier en Selokeen (Betablokker) tegen migraine. Ik had altijd maat 34, maar heb nu maat 38 en dit in korte tijd. Selokeen is sinds die tijd wel verhoogd van 50 mg naar 100 mg. Wie weet waar dit mee te maken heeft; is het de combinatie van medicijnenof alleen de schildklier of de betablokker?

Alvast bedankt voor jullie reacties, groetjes Jacqueline

8079 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 14, 2007 om 09:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat je het beste dit kan vragen bij de apotheek of je huisarts.

ve
door verwijderd - Jun 14, 2007 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jacqueline,

advies van akw is natuurlijk het beste, maar ik wil je mijn eigen ervaring met Selokeen vertellen.

Ik heb jaren vanwege mijn bloeddruk selokeen geslikt en daarbij ook nog de pil. Van de pil alleen kwam ik een beetje aan, in combinatie met Selokeen was dat behoorlijk meer. Het ging er in ieder geval erg slecht weer af die kilo's.

na stoppen met beiden viel ik in korte tijd zonder extra lijnen of sporten ongeveer 8 kilo af. Ik denk dat het dus best eens een combi kan zijn.

In de bijsluiter van Selokeen staat trouwens ook iets over mogelijk gewichtstoename.

groet,

mr

ve
door verwijderd - Jun 14, 2007 om 11:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Migraine is vaak het gevolg van stress, merkbaar of niet merkbaar.
Goed en regelmatig iets eten wil nog wel eens helpen, maar vooral ontspannen en dat is wat je nu niet doet door je gewichtstoename.

Ga naar de volgende link Selokeen en lees dat eens door, misschien weet je al veel maar dit is wat uitgebreider dan de bijsluiter.

Alhoewel adviezen je kunnen helpen om wat rustiger te worden is toch je Huisarts de aangewezen persoon om jou te adviseren en gerust te stellen.

Als je wat ouder wordt kom je ook vaak wat aan maar ik hoop dat je wat aan deze link hebt, groet en blijf rustig en maatje 38 is ook niet verkeerd,
Uncle Willy

ve
door verwijderd - Jun 23, 2007 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Antwoord van een ander schildklierpatient met migraine: pech hoor, maar bij hypotheryoidie wordt je bijna altijd zwaarder. Komt omdat Thyrax nooit zo goed is af te stellen als je eigen hormonen. Wellicht dat je Thyrax nog wat scherper kan worden afgesteld, maar meestal zeggen ze dat je bij een slecht werkende schildklier meteen levenslang op dieet mag. Het zijn dus niet de medicijnen, maar je aandoening. Heel veel sterkte!
Marie

ve
door verwijderd - Jun 25, 2007 om 09:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor het antwoord, maar ik neem al jaren Thyrax en de bloedwaarde wordt steeds gecontroleerd. Nu weer in juli, ik neem aan dat het de verhoging van Selokeen is, want sindsdien ben ik 5 kg aangekomen.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2007 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jdieleman, Ik ben zelf sinds zo'n 3/4 jaar schildklierpatient en heb al ruim 30 jaar migraine. Van de Thyrax ben ik 5 kg. afgevallen. Dus dit kan ook. Hartelijk groeten Marann.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2007 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb Selokeen gebruikt. Groeide 1 kg per week. Ben weer over gestapt op Atenolol. Ik blijf echter veel te zwaar, ondanks diverse lijn pogingen. Had altijd maat 38 nu 44. Mag echter niet stoppen van de dokter.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2007 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na het gebruik van antidepressive ben ik 15 kilo aangekomen

Om mij heen hoor ik dat het komt door de medicijnen, maar sinds ik aanzienlijk minder lekkere dingen eet ben ik weet 10 kilo afgevallen.

Beste mensen verschuil je niet achter de medicijnen je doet het je zelf aan.

Wel geloof ik dat je door bepaalde middelen vocht kunt vasthouden maar ook daar zijn pillen voor.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2007 om 20:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou elsebos dat is lekker makkelijk als antwoord.

Ik ben apothekers ass en je kunt van sommige medicatie wel degelij in gewicht toenemen en dat is heus niet alleen vocht. Vaak is het een kwestie van medicatie combinaties uitproberen voor je een combinatie hebt waar men zich goed bij voelt en.........het is altijd kiezen tussen twee kwaden want niemand neemt voor de lol medicatie.

Jacqueline heb je al op consumed.nl of apotheek.nl bij de medicatie(bijsluiters) gekeken of je extra info kunt vinden? Anders kun je via je bijsluiter wellicht een website of gratis telefoonnummer vinden en daar een antwoord krijgen al is het simpelste om even naar je eigen apotheek te gaan en de apotheker je vragen te laten beantwoorden als de voorschrijvende arts die niet kan/wil geven. Succes.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2007 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben ik nog even. Waarom is er voor Selokeen tegen de migraine gekozen? Er zijn toch genoeg andere middelen. Het is een kwestie van uitproberen wat bij jouw en de thyrax het beste past en jammer genoeg duurt dit vaak even.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2007 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo.

Ik slik al jaren Seroxat. Ben van 57 kilo naar 65 kilo gegaan en volgens de huisarts is dat ook heel goed mogelijk. het staat overigens ook wel in de bijsluiter dat je in hewicht kan toenemen. Bij jou niet?

bijltje.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2007 om 21:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Bijltje,Natuurlijk staat dat in de bijsluiter.

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je in de meeste gevallen door minder te eten een groot deel van deze problemen kunt oplossen.Bij mij was het zo dat ik me beter voelde en daardoor nog meer ging eten dan ik al deed.Het is niet bij iedereen zo maar wel het proberen waard.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2007 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij komt het in ieder geval niet van het (teveel?) eten. Ben een zeer matige gebruiker van eten en snoepen etc. doe ik al helemaal niet. Vandaar. Bij mij komt het echt van de medicijnen.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2007 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij komt het in ieder geval niet van het (teveel?) eten. Ben een zeer matige gebruiker van eten en snoepen etc. doe ik al helemaal niet. Vandaar. Bij mij komt het echt van de medicijnen.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2007 om 23:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vooral van anti depressiva is bekend dat ze gewichtstoename kunnen veroorzaken.

Ik gebruik behoorlijk wat medicatie tegen erge pijnen w.o. opiaten maar ben ondanks dat ik normaal at en lette op mijn voeding ook gestegen van maat 38 naar maat 42.

Ben rigoureus gaan lijjnen, het is mij gelukt om weer maat 38 te dragen maar moet ik dat altijd doen? Dan krijg ik niet alle voedingsstoffen binnen en doordat ik al erg vatbaar ben word ik nog vatbaarder. Zoals nu, ik lig al 10dg. met longontsteking op bed. Ik weet niet waar ik goed aan doe, dit niet, je wil toch nog iets aan je leven hebben.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2007 om 01:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

als jongeren te dik worden dan zijn zij gevonden door een van de vele te sterke goed geoefende te grote lelijke ouderen

ve
door verwijderd - Jun 27, 2007 om 09:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Fauve,

bedankt voor je antwoord, even reageren op je vraag. Ik heb ca. 25 jaar last van migraine, wat duidelijk is dat het met mijn hormomen te maken heeft. Ik ben nu sinds 3 jaar in de overgang en m'n gewichtstoename heeft hier denk ik ook mee te maken. Daarom is het zo moeilijk te constateren waar het precies aan ligt. Ik ben altijd heel slank geweest en moest moeite doen om niet af te vallen en nu is dat ineens het tegendeel. Het is niet erg dat ik zwaarder ben geworden, maar het is net of er een laag vet (buik billen benen) met daarover een met cellulitis bedekte huid zit. Echt ik overdrijf niet en mijn zus schrok ook toen ze dit zag. En dit is pas sinds ca. 6 maanden.

Nu even terugkomen op de Selokeen, al die jaren heb ik veel tegen de migraine uitgeprobeerd en ben bij verschillende dokters geweest, ook in Duitsland. Maar niets hielp, mijn huisarts adviseerde mij een Beta-Blokker uit te proberen. En echt, niet te geloven met 50 mg had ik maanden helemaal geen hoofdpijn meer, ik kon zelfs joggen (wat voorheen maar zelden (!) kon) en een normaal leven leiden. Dit was echt super. Maar op een gegeven moment kwam het terug en de dosis is naar 100 mg. verhoogd. Momenteel gaat het best goed en als ik hoofdpijn heb helpen de medicijnen wel die ik dan gebruik.m Maar ik denk dat de overgang ook een grote rol speelt.

Groetjes Jacqueline

ve
door verwijderd - Jul 5, 2007 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Jacqueline,
Nog even een nabrander. Je weet toch dat je meestal in/na de overgang vanzelf minder vaak migraine krijgt, he? Dus misschien hoef je die Selokeen niet meer voortdurend te slikken en kun je het incidenteel met een ander middel af?

ve
door verwijderd - Dec 9, 2013 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

elsebos schreef op maandag 25 jun 2007, 20:00: Na het gebruik van antidepressive ben ik 15 kilo aangekomen
Om mij heen hoor ik dat het komt door de medicijnen, maar sinds ik aanzienlijk minder lekkere dingen eet ben ik weet 10 kilo afgevallen.
Beste mensen verschuil je niet achter de medicijnen je doet het je zelf aan.
Wel geloof ik dat je door bepaalde middelen vocht kunt vasthouden maar ook daar zijn pillen voor.