ja
door janet54 Apr 17, 2008 om 12:12
Voeding & gezondheid

Heeft iemand ervaring met 6 maanden beugels

Ik ben een volwassen vrouw met een scheef gebit en wil nu alsnog een beugel. op internet adverteert er een tandarts in Amsterdam met een 6 maanden beugel voor volwassenen http://www.6maandenbeugels.nl/ heeft iemand hier ervaring mee? De orthodontist van mijn zoon zegt dat dit niet kan omdat het veel langer duurt. Ik wil geen perfect gebit maar gewoon een scheef uitstekende tand weer in het gelid laten plaatsen.

20799 8 Rapporteer

fr
door frwikoed - Apr 18, 2008 om 14:31
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste jeanet

Ik ben het met je orthodontist eens dat die 6 maanden gewoon niet kan.
Ikben jarenlang tandartsassistente geweest en mijn ervaring met volwassenen met beugels dat het zelfs langer duurt dan bij kinderen daar wij volwassenen niet in de groei zijn en die kids wel.
En aangezien je bij beugels plaatsen in de groei moet zijn voor het snelste resultaat ( en mooiste).
Er wordt nl gebruikt gemaakt van die groei daar je kaak dan ook meegroeit in de vernieuwde(in demaak zijnde) situatie.

Hopenlijk trap je niet in die 6maanden "truc" dit is nl hetzelfde als die prothese instituut in Rotterdam, je weet niet wat voor ellende je op je hals haalt. Ik heb daar nl ook de nodige slechte dingen van gezien, ook goede maar dat waren er een stuk minder.

veel succes en wijsheid

li
door lisabo - Apr 18, 2008 om 18:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben  een vrouw van 66 jr en geloof niet dat je binnen 6 maanden een gebit kan herstellen ik zelf heb er  2 jaar over gedaan om het in een voor mij goede stand te hebben dus ook nu nog geen perfect gebit , maar ben er toch blij mee, ik ben er pas aan begonnen toen ik 62 jaar was  eer er een beugel op zat was ik al weer 1 jaar verder,  ik had dit eigenlijk jaren eerder moeten doen ik wist alleen niet dat het kon , dus verloren jaren .ik zou naar een goede Orthodontist  gaan als ik jou was,

ee
door eerlijkheid - Apr 18, 2008 om 21:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan het ook alleen maar eens zijn met uw orthodontist. Ik heb zelf meer dan 2 jaar een beugel moeten dragen om mijn tanden weer recht te krijgen. Dit in 6 maanden voor elkaar krijgen kan eigenlijk alleen maar schadelijk zijn. Bedenk wel dat door zo'n beugel de tanden los komen te staan ! Na het dragen van een beugel wordt er dus vaak een spalk achter de behandelde tanden geplaatst. Nee, het dragen van een beugel, voor een langere tijd, is misschien niet leuk, maar echt de enige manier. Een snelle oplossing is er niet ( althans niet met een beugel). Dus doe u zelf een groot plezier en ga gewoon naar uw orthodontist. Het is haar/zijn vakgebied. Uw tanden zijn erg belangrijk, ga daar niet zelf aan knoeien. Ik wens u in ieder geval heel veel succes.

ro
door rob99 - Apr 20, 2008 om 23:18
1 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben 38, heb bijna 3 jaar een beugelgehad. Net een jaar eruit.

Mijn ortho vertelde dat een tand zo recht staat, en dat is ook zo, weet ik uit eigen ervaring, maar het gaat om de wortel die eronder zit, juist die heeft de meeste tijd nodig om te verschuiven zodat de tand een veel langere periode recht staat. Vervolgens komt de nazorg, een bitje voor mijn boventanden, welke alleen 's nachts inmoet , en voor de onderkant een ijzeren staafje achter de tanden geplakt om verschuiving tegen te gaan.

Ik denk als u besluit dit te doen, een tijdelijke oplossing is, en dat na verloop van tijd de tand weer scheef gaat staan.

suc6 met uw beslissing.

cu
door cupidotje - Apr 21, 2008 om 10:43
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook 2,5 jaar een beugel gehad. Ik denk dat het ook ligt aan het soort probleem datje hebt of het snel kan of niet.

Dat kan een orthodontist alleen beoordelen aan de hand van foto's e.d. Ik kan wel zeggen dat het al een paar maanden duurt (zeker als je ouder bent) voordat de tanden "los" zitten om er iets mee te doen. Ook het stabiliseren duurt een tijdje en dat gaat nog  maanden door als je de beugel eruit heb. Ik heb daarom nog steeds draadjes achter mijn tanden die de boel op zijn plek blijven houden.

Ik zou je wel aanraden naar een goede orthodontist te gaan want je schiet er niets mee op als het fout gaat. mijn eigen orthodontist kreeg ookv eel patienten van dergelijke instituten die de boel eerst flink verpest hadden.

Btw. als je een medische noodzaak kan aantonen, heb je wel kans dat een verzekering het eventueel vergoed. Mijn hoektand was nooit doorgekomen dus toen deze vervelend ging doen, betaalde mijn verzekering een groot deel van de behandeling.

succes met je keuze.

va
door vanity44 - Aug 27, 2008 om 23:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Sinds 22 augustus heb ik een 6 maanden beugel:)

Ik heb altijd rechte tanden willen hebben maar werd belemmerd omdat ik niet 2 jaar lang met een beugel rond wilde lopen.Toen zag ik ook, de site met de 6 maanden beugel staan. Nergens kon  revieuws lezen. Ik dacht laat me maar een gokje wagen, en heb een afspraak gemaakt.

Toen ik daar aan kwam kreeg ik een hele goede indruk. Alles was nieuw en zag er erg profesioneel uit. ze werken met de nieuwste apparatuur en de assistenten zijn super aardig.

De tandarts/orthodontist heeft toen mijn gebit bekeken en het was mogelijk. Ik kreeg te horen dat ik binnen ongeveer 6 maanden rechte tanden kon hebben. Alleen de wachtlijst is erg lang maar ze hadden voor mijn toevallig nog een plekje binnen 2 maanden. nou de beugel is geplaats en binnen 2 weken zag ik resultaat. na 1 maand stond mijn tand bijna zo goed als recht. Ik moest na 1 maand weer bij ze langs om nieuwe elastiekjes te zetten. en toen kreeg ik te horen dat volgende maand klaar zou zijn. dus 24 september heb ik een afspraak en dan word de beugel verwijderd, ze zullen mijn tanden nog wel een beetje slijpen maar that's it.

Ik kan je dit echt aanraden hoor!!  veel succes. neem in iedergeval de moeite om er langs te gaan.

je
door jeremay - Jul 31, 2014 om 15:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als je tanden al vrijwel recht staan kan het mss, maar als het te scheef is kan dat niet. Dan duurt het echt wel 2 jaar, mss iets minder.
Ik heb zelf een 6-maanden traject gehad. Maar na 6 maanden moesten het er toch maar 9 worden of wellicht een jaar. Het stond niet extreem scheef 'to begin with', en ik zag eigenlijk amper verbetering. Ik vond 6 maanden al lang (wilde eigenlijk echt geen beugel), maar ik wilde er echt niet langer mee lopen. Ik moest ook steeds terugkomen. Ik heb toen gezegd dat ik een andere oplossing wilde. Via mijn tandarts ben ik toen terecht gekomen bij een bekende van hem die in een tandartspraktijk werkt in Amsterdam die facings doet. Daarmee kunnen ze dus ook tanden rechtzetten, althans het lijkt of het recht staat maar er wordt dus niet tegen je tanden 'geduwd' om ze goed te krijgen.
Daar hebben ze goed naar mijn gebit gekeken en geconcludeerd dat het prima kon. Toen heb ik het daar laten doen.
Dat kan dus ook. Ben nog steeds erg blij ermee.

tijger1
door tijger1 - Jul 31, 2014 om 15:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jeremay

Het topic is zes jaar oud. De Ts begint al haast aan een kunstgebit.