Hoe kan ik een internetfraude melden bij Kassa?
Een bestelling geplaatst en betaald en er wordt niet geleverd. Hoe kan ik een melding van internetfraude doen bij Kassa?
Je kan er hier op Vraag & Beantwoord een vraag over stellen, precies zoals je nu een vraag hebt gesteld hoe dit te melden. Je kan ook onderaan deze pagina op Contact klikken voor contact met het programma Kassa.
In deze link staan wat meldpunten waaronder die van Kassa.
http://online-oplichting.nl/melding.html
En waar baseer je op dat je bent opgelicht? Hoe lang geleden heb je iets besteld? Is het bij een dropshipper waardoor het lang op de boot vanuit China zit? (en je waarschijnlijk veel te veel hebt betaald)
Ik zou toch wel eens een weekje willen meekijken in de mailbox van Kassa. Ben benieuwd hoeveel mensen denken dat Kassa een helpdesk is of hoeveel mensen denken dat Kassa elk individueel probleem zal gaan aanpakken.
Goedemorgen,
Wij hebben op 8 januari 2 SmartFit Pro's serie 3 besteld bij Smartfitpro.nl Wij hebben hiervoor €159,90 betaald. We hebben bij deze site gekeken en de reviews waren daar goed. Deze SmartFit Pro's zouden volgen dit bedrijf op 12 januari zijn verstuurd. Volgens hun zou de levertijd tussen de 7 en 20 werkdagen zijn. Wij hebben 24 februari een mail gestuurd waar de toestellen bleven. Daar kregen wij gelijk bericht op dat de levertijd verlengd was vanwege Corona en een snelle groei van het kleine bedrijf zoals hun schrijven. Zij schreven toen dat de levertijd tussen de 3 en 6 weken zou zijn. Wij hebben gewacht maar niks ontvangen. Afgelopen maandag 15 maart weer maar een mail gestuurd met daarin dat we inmiddels op 9+ weken zitten en waar de toestellen blijven. Maar nu blijft een reactie uit. Ik vertrouwde het niet en ging verder op internet spitten. Daaruit bleek dat alle slechte reviews bij hun verwijderd worden. Hoe kunnen wij dit verder aanpakken aangezien zij niet meer reageren?
Goedemiddag,
u kunt een klacht indienen bij https://www.klacht.nl/smartfit-pro/
Reviews op de eigen website zien er altijd goed uit en de minder goede worden verwijderd.
Dan maar zelf op Ali bestellen, is een stuk goedkoper. KLIK.
Ik heb even gekeken op de site van het door u genoemde bedrijf.
Ik kan nergens een adres vinden en bij de Kamer van Koophanel is het bedrijf onbekend.
In principe heeft u geld gegeven aan iemand waarvan u alleen maar weet dat die een gelikte site kan bouwen.
Wees getroost met de gedachte dat u niet de enige bent.
Duur leergeld.
Dat zou ik niet op het forum doen. Het enige wat je krijgt als tip is dat je de volgende keer moet nadenken en controleren of de site betrouwbaar is voordat je iets koopt en betaalt. Op zich waar, maar het voegt weinig toe. En inderdaad, dat is ook meestal mijn reactie.
Dit betreft inderdaad een dropshipper. Het kan best zijn dat uw bestelling ooit nog geleverd wordt. U heeft er in elk geval te veel voor betaald.
Misschien kunnen ze een automatische reactie genereren bij dit soort meldingen:
"Heeft u wel onderzocht via bijvoorbeeld https://www.trustpilot.com/review/<vul-hier-uw-web-site-in> of de website betrouwbaar is?
De score voor <vul-hier-uw-web-site-in> is een <X> uit <Y> reviews.
Volgens KlachtenKompas zijn er <Z> meldingen waarvan er <A> opgelost zijn.
U kunt naar uw geld fluiten."
In dit geval had het opgeleverd:
Heeft u wel onderzocht via bijvoorbeeld https://www.trustpilot.com/review/smartfitpro.nl of de website betrouwbaar is?
De score voor <vul-hier-uw-web-site-in> is een 1 uit 17 reviews.
Volgens KlachtenKompas zijn er 17 meldingen waarvan er 0 opgelost zijn.
U kunt naar uw geld fluiten.
Dit zegt alles : https://nl.trustpilot.com/review/smartfitpro.nl
Stuur een aangetekende brief en zet daar in dat u de koop ontbind en dat u binnen een week uw geld terug gestort wil hebben.
Echter ben ik bang dat ze er niet op gaan reageren en gezien dat er geen KVK & BTW nummer en geen enkele contact adres op de website staat is het zo goed als zeker dat u uw geld kwijt bent aan een chineese webwinkel/oplichter.
Helaas blijkt deze ook niet in het kvk.nl register voor te komen.
Dus melden bij de politie is dan nog de enige weg.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer