H.
door H. Dijkkamp Oct 15, 2020 om 17:32
Voeding & gezondheid

Hoe kan ik een internetfraude melden bij Kassa?

Een bestelling geplaatst en betaald en er wordt niet geleverd. Hoe kan ik een melding van internetfraude doen bij Kassa?

3970 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 15, 2020 om 17:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom zou u dat willen melden bij Kassa? Zij kunnen er ook niets aan doen.

diumenge
door diumenge - Oct 15, 2020 om 18:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan er hier op Vraag & Beantwoord een vraag over stellen, precies zoals je nu een vraag hebt gesteld hoe dit te melden. Je kan ook onderaan deze pagina op Contact klikken voor contact met het programma Kassa.

marita5
door marita5 - Oct 15, 2020 om 18:32
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo H.Dijkkamp ,

U stelt een vraag , en ik stel een wedervraag .

Bij wie heeft u iets besteld ?

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 15, 2020 om 20:11
7195 Antwoorden / 3 Vragen

In deze link staan wat meldpunten waaronder die van Kassa.
http://online-oplichting.nl/melding.html

rj
door rjw - Oct 15, 2020 om 21:45
3268 Antwoorden / 5 Vragen

En waar baseer je op dat je bent opgelicht? Hoe lang geleden heb je iets besteld? Is het bij een dropshipper waardoor het lang op de boot vanuit China zit? (en je waarschijnlijk veel te veel hebt betaald)

ne
door neodutchio - Oct 16, 2020 om 11:42
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Ik zou toch wel eens een weekje willen meekijken in de mailbox van Kassa. Ben benieuwd hoeveel mensen denken dat Kassa een helpdesk is of hoeveel mensen denken dat Kassa elk individueel probleem zal gaan aanpakken.

Ha
door Hans Vroegindeweij - Mar 19, 2021 om 11:44
1 Antwoorden / Vragen

Goedemorgen,

Wij hebben op 8 januari 2 SmartFit Pro's serie 3 besteld bij Smartfitpro.nl Wij hebben hiervoor €159,90 betaald. We hebben bij deze site gekeken en de reviews waren daar goed. Deze SmartFit Pro's zouden volgen dit bedrijf op 12 januari zijn verstuurd. Volgens hun zou de levertijd tussen de 7 en 20 werkdagen zijn. Wij hebben 24 februari een mail gestuurd waar de toestellen bleven. Daar kregen wij gelijk bericht op dat de levertijd verlengd was vanwege Corona en een snelle groei van het kleine bedrijf zoals hun schrijven. Zij schreven toen dat de levertijd tussen de 3 en 6 weken zou zijn. Wij hebben gewacht maar niks ontvangen. Afgelopen maandag 15 maart weer maar een mail gestuurd met daarin dat we inmiddels op 9+ weken zitten en waar de toestellen blijven. Maar nu blijft een reactie uit. Ik vertrouwde het niet en ging verder op internet spitten. Daaruit bleek dat alle slechte reviews bij hun verwijderd worden. Hoe kunnen wij dit verder aanpakken aangezien zij niet meer reageren?

sjjoppy
door sjjoppy Mar 19, 2021 om 12:34
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Goedemiddag,
u kunt een klacht indienen bij  https://www.klacht.nl/smartfit-pro/
Reviews op de eigen website zien er altijd goed uit en de minder goede worden verwijderd.

diumenge
door diumenge Mar 19, 2021 om 14:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan maar zelf op Ali bestellen, is een stuk goedkoper. KLIK.

TheFeenem
door TheFeenem - Mar 19, 2021 om 13:01
9 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb even gekeken op de site van het door u genoemde bedrijf.
Ik kan nergens een adres vinden en bij de Kamer van Koophanel is het bedrijf onbekend.
In principe heeft u geld gegeven aan iemand waarvan u alleen maar weet dat die een gelikte site kan bouwen.
Wees getroost met de gedachte dat u niet de enige bent.
Duur leergeld.

pe
door pebk - Mar 19, 2021 om 13:41
581 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zou ik niet op het forum doen. Het enige wat je krijgt als tip is dat je de volgende keer moet nadenken en controleren of de site betrouwbaar is voordat je iets koopt en betaalt. Op zich waar, maar het voegt weinig toe. En inderdaad, dat is ook meestal mijn reactie.

Dit betreft inderdaad een dropshipper. Het kan best zijn dat uw bestelling ooit nog geleverd wordt. U heeft er in elk geval te veel voor betaald.

Misschien kunnen ze een automatische reactie genereren bij dit soort meldingen:

"Heeft u wel onderzocht via bijvoorbeeld https://www.trustpilot.com/review/<vul-hier-uw-web-site-in> of de website betrouwbaar is?
De score voor <vul-hier-uw-web-site-in> is een <X> uit <Y> reviews.
Volgens KlachtenKompas zijn er <Z> meldingen waarvan er <A> opgelost zijn.
 U kunt naar uw geld fluiten."

In dit geval had het opgeleverd:
Heeft u wel onderzocht via bijvoorbeeld https://www.trustpilot.com/review/smartfitpro.nl of de website betrouwbaar is?
De score voor <vul-hier-uw-web-site-in> is een 1 uit 17 reviews.
Volgens KlachtenKompas zijn er 17 meldingen waarvan er 0 opgelost zijn.
U kunt naar uw geld fluiten.

audb
door audb - Mar 19, 2021 om 13:56
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Dit zegt alles : https://nl.trustpilot.com/review/smartfitpro.nl

Stuur een aangetekende brief en zet daar in dat u de koop ontbind en dat u binnen een week uw geld terug gestort wil hebben.

Echter ben ik bang dat ze er niet op gaan reageren en gezien dat er geen KVK & BTW nummer en geen enkele contact adres op de website staat is het zo goed als zeker dat u uw geld kwijt bent aan een chineese webwinkel/oplichter.

Helaas blijkt deze ook niet in het kvk.nl register voor te komen.

Dus melden bij de politie is dan nog de enige weg.

panter22
door panter22 - Mar 19, 2021 om 15:59
6599 Antwoorden / Vragen

Onder aan de algemene voorwaarden staat:

  1. Contact Us

This Site is owned and operated by Fitdaily.

Fitdaily.nl  bestaat niet meer.
Maar het bedrijf bestaat nog steeds.

Misschien moet je die maar eens bellen
https://drimble.nl/bedrijf/hilversum/43165850/fitdaily.html
Handelsregister:
https://www.kvk.nl/zoeken/handelsregister/?handelsnaam=&kvknummer=75285983&straat=&postcode=&huisnummer=&plaats=&hoofdvestiging=1&rechtspersoon=1&nevenvestiging=1&zoekvervallen=0&zoekuitgeschreven=1&start=0

aurora1
door aurora1 - Mar 20, 2021 om 17:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoezo internetfraude?

Wat heeft u besteld bij wie en wanneer, en wat is er toen gebeurd?

ma
door malhy2 - Mar 27, 2021 om 21:10
309 Antwoorden / 13 Vragen

Tip, volgende keer met creditcard bestellen dan is uw aankoop verzekerd. Ik heb ooit iets soortgelijks gehad en heb keurig mijn geld teruggehad.

ne
door neodutchio Mar 27, 2021 om 21:58
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Soortgelijks is niet hetzelfde. En CC maatschappijen betalen echt niet meer zo makkelijk terug. Er ligt altijd een verantwoordelijkheid bij de consument.

ma
door malhy2 Mar 29, 2021 om 12:32
309 Antwoorden / 13 Vragen

Even voor de duidelijkheid omdat u daar zo voor bent : Ik heb niet hetzelfde meegemaakt, omdat ik niet hetzelfde heb besteld en ook bij een andere webshop het was dus iets soortgelijks.

soortgelijk

soortgelijk logo #1000soortgelijk bijv.naamw.Uitspraak:   ['sortxəlɛik, sortxə'lɛik] die of dat erop lijkt of er iets gemeenschappelijks mee heeft Voorbeelden:   `arbeidsvoorwaarden en soortgelijke bepalingen`, `aardbeien, frambozen en soortgelijke vruchten

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Mar 29, 2021 om 15:54
104 Antwoorden / Vragen

U heeft dus iets besteld bij een Dropshipper en als het tegen valt dan moet u nog extra kosten betalen aan belasting.
U bent niet opgelicht, er staat duidelijk dat de goederen uit Amerika of uit Centraal Azie komen.
Ik neem aan dat u die spullen (als u geluk heeft) wel gaat ontvangen.
Er staan op de kassa site honderden verhalen van mensen die ditzelfde meegemaakt hebben en toch blijven mensen er in trappen.
Als er een levertijd staat van meer dan een paar dagen dan moeten er al alarmbellen gaan rinkelen.

Maar goed, helaas blijven er mensen intrappen.
Dus geen oplichting alleen een beetje langere levertijd en als het tegen zit staan uw goederen nu in een container die zit aan boord van een wachtend schip bij het Suezkanaal.

aurora1
door aurora1 - Apr 1, 2021 om 19:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vraag van 15 oktober 2020, dus al stokoud.....