do
door donl001 Mar 12, 2007 om 19:55
Voeding & gezondheid

Hoortoestellen

Ik moet twee hoortoestellen hebben vanwege mijn slecht gehoor.

Als ik bij de opticiens Hans Anders, Specsavers, enz. kom hoef ik niks bij te betalen omdat de Zorgverzekering voor het hele bedrag opdraait.

Als ik bij Beter Horen naar binnen ga ben ik per oor iets meer dan 1000 (duizend) euro kwijt.

Kan iemand mij nu eens vertellen hoeveel beter de apparaten zijn die Beter Horen c.s. mij levert voor die € 1000 per oor ?  Verkopen de opticiens (die zeggen ook A-materiaal te leveren) rotzooi of word ik door Beter Horen in de luren gelegd ?

De tijd dringt, dus gaarne spoedig antwoord.

GVDonleben

38182 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 12, 2007 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo.

U schrijft:

Als ik bij de opticiens Hans Anders, Specsavers, enz. kom hoef ik niks bij te betalen omdat de Zorgverzekering voor het hele bedrag opdraait.

Het is zo dat de zorgverzekeraar met bepaalde optciëns een contract heeft, zodoende wordt het door de verzekeraar direkt voldaan. De bedrijven waar ze geen contract hebben, wordt van de klant verwacht dat ze het eerst zelf betalen. De rekening kunt u opsturen naar de zorgverzekeraar, en wordt het aan u vergoed. Ik heb dit aan de lijve ondervonden met mijn bril. Als ik deze bij Pearle had gekocht, had ik niet zelf hoeven te betalen, maar aangezien ik hem bij Specsavers heb gekocht, moest ik hem eerst zelf betalen. Ik vermoed dat het bij uw verzekeraar ook zo werkt. U kunt ook op de site van uw verzekeraar vinden met welke opticiëns zij een contract hebben.

Groet, libra

ve
door verwijderd - Mar 13, 2007 om 00:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Als de verzekering het hele bedrag vergoed neem je toch eerst die ............

Als het niet bevalt kun je altijd nog 1000 euro per oor uit gaan geven.........Dus laat je (nog) niet eerst in de luren leggen.

Succes,

ve
door verwijderd - Mar 24, 2007 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Als de verzekering het hele bedrag vergoed neem je toch eerst die ............

Als het niet bevalt kun je altijd nog 1000 euro per oor uit gaan geven.........Dus laat je (nog) niet eerst in de luren leggen."

Nogal lastig omdat verzekeraars maar 1 keer in de 5 jaar vergoeding geven voor een hoortoestel.

ve
door verwijderd - Mar 24, 2007 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Het is zo dat de zorgverzekeraar met bepaalde optciëns een contract
heeft, zodoende wordt het door de verzekeraar direkt voldaan. De
bedrijven waar ze geen contract hebben, wordt van de klant verwacht dat
ze het eerst zelf betalen. De rekening kunt u opsturen naar de
zorgverzekeraar, en wordt het aan u vergoed. Ik heb dit aan de lijve
ondervonden met mijn bril. Als ik deze bij Pearle had gekocht, had ik
niet zelf hoeven te betalen, maar aangezien ik hem bij Specsavers heb
gekocht, moest ik hem eerst zelf betalen. Ik vermoed dat het bij uw
verzekeraar ook zo werkt. U kunt ook op de site van uw verzekeraar
vinden met welke opticiëns zij een contract hebben."

Hier klopt helemaal niets van. Alle hoortoestellenwinkels hebben momenteel contracten met alle zorgverzekeraars. Wat u wel eens zelf moet voorschieten is uw vergoeding uit de aanvullende verzekering maar dat ligt aan de zorgverzekeraar en niet aan de hoortoestellenverkoper.
Ik ben zelf gediplomeerd audicien en kan het dus weten. Een hoortoestel is een geavanceerd technisch hulpmiddel en er zijn grote onderlinge verschillen. De vergelijkingen die in de reclame gemaakt worden moeten vaak met een hele grote korrel zout genomen worden. Het mooie is dat u bij alle audiciens een hoortoestel kunt uitproberen zonder eerst te betalen. Pas als u iets probeert kunt u goed over het hoortoestel oordelen. Kijk ook eens op www.hoorwijzer.nl of op www.hoorzaken.nl. Wellicht kunnen die sites u verder helpen.

Succes met uw zoektocht!

ve
door verwijderd - Mar 24, 2007 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is niet alleen een groot verschil in hoor toestellen maar ook een grootverschil in gehoor verlies, imand met een verlies van 30% zal niet het zelfde toestel nodig hebben als iemnd met een verlies van 75%.

Ook is er verschil in wat je kwijt bent hoge tonen,midden tonen, lage tonen.

ve
door verwijderd - Mar 24, 2007 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Juist, en er spelen nog talloze andere zaken mee. Laat u daarom goed voorlichten door een vakman. Als u toch nog twijfelt kunt u altijd overwegen om eens naar een Audiologisch Centrum te gaan voor een advies. Dit is een volledig onafhankelijke instelling.

ve
door verwijderd - Mar 24, 2007 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds 8 jaar hoortoestel.Eerst bij Beter Horen nu bij Hans Anders,ook om de prijs.Voorlichting en service bij Hans Anders  eerder nog beter dan  bij  Beter Horen en meer keus

ve
door verwijderd - Mar 24, 2007 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stacey,

Ergens een klok horen luiden?? Weer een ondeskundig antwoord. Als je het niet weet, geef dan geen antwoord.

Het is nu wel duidelijk dat het je uitsluitend om de punten te doen is en niet om een adequaat antwoord te geven aan een serieuze vraagsteller.

In plaats van mensen het bos in te sturen, kun je beter zelf een wandelingetje gaan maken.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 24, 2007 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zelf heb al ruim 8 jaar 2 hoortoestellen. Ik ben pas 43 jaar. Dat er veel verschil in deze precisie instrumenten zit is mij wel duidelijk geworden. Mijn eerste hoortoestellen waren van het merk Widex. Perfect gewoon. Zeer goede geluidskwaliteit en schakelen tussen luid en zacht (ivm omgevingslawaai) ging nagenoeg geruisloos. Nu heb ik twee hooroestellen van Schoonenberg  (Nova Sense)(beter Horen) Deze waren aanmerkelijk goedkoper dan de eerste die ik had en ik merk toch dat ze wat minder zijn van kwaliteit. De geluidskwaliteit is wel prima alleen het schakelen tussen hard en zacht gaat wat minder geruisloos
Je merkt dat het hoortoestel in een andere modus schakeld. Dit toestel heeft wel meerde microfoons ( niet geheel onbelangrijk) omdat je op die manier beter kan horen waar het geluid vandaan komt. Denk goed na als je een hoortoestel aanschaft. Je hebt ze de hele dag in en je mag eigenlijk niet merken dat je ze aan hebt.
Dus, wees kritisch met de aanschaf en bezuinig hier niet op.
Oja de hoortoestellen die ik nu heb waren iets van 1200 euro per stuk.
Succes

Fred Pothof

ve
door verwijderd - Mar 24, 2007 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het tegenovergestelde ervaren hoortoestellen van HA voldeden niet, na kontrole door de kno arts bleek dat het voormij niet de goede toestellenwaren en ook nog volledig verkeerd afgeregeld links 75%en rechts 60% verlies was omgedraaid, en het toon bereik klopte niet.

Toen toch maar naar pfennings/beterhoren en u heb ik de juiste toestellen en perfekt afgeregeld.

ve
door verwijderd - Mar 24, 2007 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hans Anders heeft 3 verschillende toestellen van 2 merken. Dus meer keus gaat hier niet helemaal op lijkt mij. Wel is het duidelijk uit uw reactie dat onderlinge verschillen groot kunnen zijn. Zelfs tussen verschillende vestigingen van ketens. Het aanpassen van een hoortoestel is nu eenmaal erg persoonlijk en het resultaat is zeer afhankelijk van de wisselwerking tussen u en de aanpasser. Gelukkig heeft u een goede oplossing gevonden.

ve
door verwijderd - May 8, 2007 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

OFF TOPIC

@Vladje,

Zie nu pas je l*l commentaar helaas en wordt je slappe gezeffer hier wel meer dan zat.

(Ik heb er niet bij stil gestaan dat het 1x per 5 was, ze zijn erover bezig de vergoeding hoger/vaker geregeld te krijgen overigens maar dat is blijkbaar nog niet rond )

Vraagsteller zal deze fout dan zelf ook wel inzien als hij bekend is met z`n verzekering, dus hij zal zelf wel het juiste antwoord eruit halen dan, daar hebben we jou ook niet voor nodig.

Dus dit was een fout helaas, maar dat gel*l van je dat ik het hier voor die kinderachtige punten doe daar ben ik niet van gediend want dat is geheel niet geval.

Je bent ook altijd de eerste om te roepen dat iedereen het verkeerd doet, maar als je zelf op een fout gewezen wordt - jazeker, jij bent niet alwetend - maar dat was je even vergeten laatst hè ?! (niemand is alwetend overigens), dan druip je met je staart tussen je poten af en ben je even niet thuis, want sorry zeggen of erkennen dat je zelf fout zat heb ik jou ook nog nooit zien doen na correctie van een ander ,grote held.

Dus bemoei je verder even lekker met je eigen kippen zou ik zeggen.......en laat iedereen zijn eigen bijdrage leveren goed,fout of minder goed, dat zoekt de vraagsteller dan zelf verder wel uit.