cc
door ccamps May 3, 2014 om 14:40
Voeding & gezondheid

Internetbankieren

Ik betaal al jaren mijn zorgpremie maandelijks via internetbankieren periodieke overboeking voordeel ik hoef maar 1 keer aan het begin van het jaar deze op dracht in te geven en ben verzekerd van een correcte betaling nadeel je kan dan geen kenmerk gebruiken omdat dit elke maand veranderd dus betaal ik met vermelding van mijn polisnummer/klantnummer en daar gaat het mis nm de zorgaanbieder Anderzorg kan waarschijnlijk de betaling niet boeken met het gevolg dat ik elk jaar bestookt word door aanmaningen gerechtsdeurwaarders en ja zelfs een dagvaarding terwijl ik mijn premies gewoon betaald heb als ik dan bij de rechter kom krijg ik gelijk alles is netjes betaald maar nu zijn we pas 4 maanden in dit jaar en ja hoor de eerste incasso s zijn al een feit dus maar weer naar de rechter om te laten zien dat ik wel betaald heb om gek van te worden

met vriendelijke groeten,

mevr Camps

2284 42 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 3, 2014 om 14:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom geeft u geen machtiging af voor een automatische incasso? Of beter nog, waarom betaalt u niet de premie een jaar vooruit. Krijgt u nog 3% korting ook en verder geen troubles.

edrick3
door edrick3 - May 3, 2014 om 14:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ccamps,

Om dit soort problemen te voorkomen zou je per maand de betalingsopdracht kunnen invoeren.
Óf automatische incasso.

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - May 3, 2014 om 15:04
11619 Antwoorden / 51 Vragen

Mevrouw maakt een periodieke betaling aan voor elke maand met vermelding klantnummer/polisnummer. Het is gewoon absurd dat (in mijn visie) dit niet voldoende is, en wij, de klanten die goedwillend van betalen zijn, gedwongen worden om de absurde beperking van de verzekeringen die geld genoeg hebben om hun systeem kloppend te maken allemaal maar een machtiging moeten geven. Met een machtiging kunnen ze ook naar zin van de verzekeraars effe gemakshalve € 360 van je rekening halen. De verzekeraars moeten maar eens inzien dat de directe gang naar de rechter die hun veel onnodig geld kost een stupide zaak is, wat is er eenvoudiger dan je boekhouding bijhouden? Mevrouw betaalt altijd correct en wordt gestraft, te zot voor woorden.

ro
door ron530 - May 3, 2014 om 15:13
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Zorgverzekeraars, nutsbedrijven en woningcorporaties zijn grote bedrijven, het liefst incasseren ze automatisch maar wil u dat dan toch in eigen hand houden volgt er een acceptgiro met een betalingskenmerk. Aan de hand van dat kenmerk kan het bedrijf zien dat u heeft betaald, polisnummer en factuurdatum vermelden is voor het bedrijf niet te verwerken. De kans is aanwezig dat al uw betalingen weer op uw rekening worden terug geboekt als zijnde onverklaarbaar. Tip log in op de site van de zorgverzekeraar en klik automatische incasso aan en uw probleem met betaling verdwijnt als sneeuw voor de zon. OJa stop wel even de periodieke betaling want anders wordt het bedrag dubbel afgeschreven.

mahadma
door mahadma - May 3, 2014 om 15:15
11619 Antwoorden / 51 Vragen

Ik ga er van uit dat mevrouw een deugdelijke rden heeft om géén machtiging te geven. Waarom moeten wij ons aanpassen en niet de verzekeraars. Er wordt immers gewoon en op tijd betaald.

me
door mein33 - May 3, 2014 om 15:15
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zomaar geld storten met alleen een klantnummer is vragen om problemen zoals u die reeds heeft ondervonden.
En van een voordeel van deze betalingswijze is geen sprake als ik de ontstane problemen zo lees.
Om betalingen te (kunnen) verwerken gebruiken veel organisaties een voor elke betaling uniek betalingskenmerk.
Met behulp van dit kenmerk kan de betaling automatisch worden verwerkt.
U krijgt dit betalingskenmerk door te betalen middels een acceptgiro overschrijving.
Het makkelijkste is het betalen d.m.v. een automatische incasso, één keer een machtiging afgeven en u bent voor altijd klaar en u kunt altijd een afschrijving storneren als u het er niet mee eens bent.
U blijft baas over uw eigen geld.
Maar het komt voor dat mensen dit, om welke reden dan ook, niet willen

forever-nl
door forever-nl - May 3, 2014 om 15:18
400 Antwoorden / 11 Vragen

[quote]als ik dan bij de rechter kom krijg ik gelijk alles is netjes betaald
Met als aanvullend oordeel dat u de incassokosten en proceskosten van de tegenpartij dient te betalen omdat u geen enkele moeite heeft gedaan het probleem op te lossen door even contact te zoeken met de andere partij voor het uit de hand liep?

mahadma
door mahadma - May 3, 2014 om 15:21
11619 Antwoorden / 51 Vragen

@forever.nl,

kan een verzekering je dan dwingen om alleen en uitsluitend op hun (bekrompen) manier te betalen? Dat wil ik zien. Mevrouw betaalt en op tijd en het juiste bedrag. Dat de verzekeraar in dit geval zo stupide is om zijn boekhouding niet op orde te hebben kan TS toch geen proceskosten opleveren?

ro
door ron530 - May 3, 2014 om 15:31
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@Mahadma, er zijn meerdere manieren om te betalen maar een periodieke overschrijving is daar niet voor bedoeld en enigszins achterhaald. Als iemand besluit middels een accept giro kaart te betalen staat daar ook een betalingskenmerk op met als toevoeging onderaan de kaart "als u anders dan met deze accept giro kaart betaald vermeldt dan altijd het kenmerk" simpel toch.

cc
door ccamps - May 3, 2014 om 15:33
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 3 mei 2014, 14:50]Hallo ccamps,

Om dit soort problemen te voorkomen zou je per maand de betalingsopdracht kunnen invoeren.
Óf automatische incasso.

Met vr.gr.

cc
door ccamps - May 3, 2014 om 15:33
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ccamps schreef op zaterdag 3 mei 2014, 14:40]Ik betaal al jaren mijn zorgpremie maandelijks via internetbankieren periodieke overboeking voordeel ik hoef maar 1 keer aan het begin van het jaar deze op dracht in te geven en ben verzekerd van een correcte betaling nadeel je kan dan geen kenmerk gebruiken omdat dit elke maand veranderd dus betaal ik met vermelding van mijn polisnummer/klantnummer en daar gaat het mis nm de zorgaanbieder Anderzorg kan waarschijnlijk de betaling niet boeken met het gevolg dat ik elk jaar bestookt word door aanmaningen gerechtsdeurwaarders en ja zelfs een dagvaarding terwijl ik mijn premies gewoon betaald heb als ik dan bij de rechter kom krijg ik gelijk alles is netjes betaald maar nu zijn we pas 4 maanden in dit jaar en ja hoor de eerste incasso s zijn al een feit dus maar weer naar de rechter om te laten zien dat ik wel betaald heb om gek van te worden

met vriendelijke groeten,

mevr Camps

mahadma
door mahadma - May 3, 2014 om 15:38
11619 Antwoorden / 51 Vragen

er zijn meerdere manieren om te betalen maar een periodieke overschrijving is daar niet voor bedoeld en enigszins achterhaald.

Waarom is het daarvoor niet bedoeld? Het kàn gewoon zijn dat mevrouw een beperkt inkomen heeft en wèl alles en op tijd wil betalen, maar zich geen verrassingen kan veroorloven. En machtigen (en vervolgens het stornerings excuus) is gewoon de gemakkelijkste weg, maar alleen voor de verzekeraars. Ik ga er van uit dat mevrouw bij een herinnering van zogenaamd niet betalen zeker wel met de verzekeraar kontakt maakt. Achterhaald is m.i., niet im frage, want dan zou die functie bij de bank wel verwijderd worden.

Wij zetten thuis de betaling direct na ontvangst met de laatste dag van de maand als verzenddatum in de pc/bank en op die manier kunnen wij geen betaling vergeten en wordt alles op tijd betaald. Wij hebben ook nooit problemen. Machtigen doen wij zo min als mogelijk.

mahadma
door mahadma - May 3, 2014 om 15:40
11619 Antwoorden / 51 Vragen

mevrouw Camps,

als u wilt reageren, toets dan in het Reactievlak uw bericht en klik op Reageer als u dat wilt, quoten hoeft niet(altijd).

cc
door ccamps - May 3, 2014 om 15:45
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ccamps schreef op zaterdag 3 mei 2014, 14:40]Ik betaal al jaren mijn zorgpremie maandelijks via internetbankieren periodieke overboeking voordeel ik hoef maar 1 keer aan het begin van het jaar deze op dracht in te geven en ben verzekerd van een correcte betaling nadeel je kan dan geen kenmerk gebruiken omdat dit elke maand veranderd dus betaal ik met vermelding van mijn polisnummer/klantnummer en daar gaat het mis nm de zorgaanbieder Anderzorg kan waarschijnlijk de betaling niet boeken met het gevolg dat ik elk jaar bestookt word door aanmaningen gerechtsdeurwaarders en ja zelfs een dagvaarding terwijl ik mijn premies gewoon betaald heb als ik dan bij de rechter kom krijg ik gelijk alles is netjes betaald maar nu zijn we pas 4 maanden in dit jaar en ja hoor de eerste incasso s zijn al een feit dus maar weer naar de rechter om te laten zien dat ik wel betaald heb om gek van te worden

met vriendelijke groeten,

mevr Camps

natuurlijk weet ik dat ik het ook maandelijks de acceptgiro kan invullen maar ik vind dit makkelijk en overzichtelijk als de huisarts een rekening in dient bij de zorgverzekeraar gebruikt hij ook mijn polisnummer om de kosten te declareren en dan weet een anderzorg wel wie ik ben en ja een machtiging is mij ook bekend maar heb daar ook minder goede ervaringen mee, en nee de kosten voor een rechtzaak hoef ik niet zelf te betalen zeker niet als je kan aan tonen dat je wel betaald hebt
dit weet ik uit ervaring (helaas) laten ze een kenmerk gebruiken dat gekoppeld is aan mijn gegevens dan is het ook opgelost waarom moet ik mijn administratie veranderen waar ik tevreden over ben ergens op een rekening staat geld dat (over is) het moet kunnen dat ze dat op de juiste polis afboeken zelfs als ik een overzicht van mijn betalingen bankafschriften overhandig blijven ze incasso s sturen belachelijk gewoon

me
door mein33 - May 3, 2014 om 15:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 3 mei 2014, 15:15]Ik ga er van uit dat mevrouw een deugdelijke rden heeft om géén machtiging te geven. .

@mahadma

Mevrouw hoeft geen deugdelijke reden hebben om niet via een automatische incasso te willen betalen. Zij maakt dit gewoon helemaal zelf uit.
Maar om probleemloos te kunnen betalen moet nu eenmaal het betalingskenmerk worden gebruikt.
Naar ik mag aannemen betaald u ook niet een rekening door zomaar geld op een rekening te storten zonder de gevraagde/benodigde gegevens te verstrekken.

ro
door ron530 - May 3, 2014 om 15:54
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Een periodieke betaling kent enkel naam begunstigde en aanvullende gegevens. Bedrijven hebben gezien het groot aantal klanten een systeem uitgedacht die het aantal Jansens en Pietersen uit elkaar kan houden dat systeem noemen ze betalingskenmerk. Het kenmerk bestaat uit nummers in een bepaalde volgorde, stel januari is 1 en middels een periodieke opdracht blijf je steeds het zelfde kenmerk gebruiken dan betaal je 12 keer voor de maand januari. Gevolg aanmaningen en in het ergste geval terugboeking en/of deurwaarders.

mahadma
door mahadma - May 3, 2014 om 15:57
11619 Antwoorden / 51 Vragen

Mein33,

Ik geef een voor mij duidelijk doel waarvoor het bedoeld is, bijvoorbeeld: klantnummer 1234456, polisnummer 837645374573265. Maar zoals we net hebben kunnen lezen van TS is Anderzorg zo dom om zelfs als ze betaaloverzichten krijgen van TS nog steeds deurwaarders en zelfs rechters gaan inschakelen. Dààr gaat het mij om. Mevrouw heeft "en ja een machtiging is mij ook bekend maar heb daar ook minder goede ervaringen mee" slechte machtiging ervaringen.

Ik zou als ik TS was een andere zorgverzekeraar nemen.

Los van dit topic: je kan als voorbeeld bij onze energieleverancier behalve acceptgiro, machtiging ook via een ideal email betalen (zonder kosten zelfs). Waarom kan dit niet bij meer instanties?

Cookies
door Cookies - May 3, 2014 om 16:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Ik zou als ik TS was een andere zorgverzekeraar nemen.........

Wat een onzin, bovendien ook totaal zinloos! Als ze op deze manier bij een andere zorgverzekeraar betaald, gaat het ook mis!

Bij Anderzorg kan je ook met digitale nota betalen, geen acceptgirokosten en je houdt de controle over de betaling.

Cookies
door Cookies - May 3, 2014 om 16:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

...... Met een machtiging kunnen ze ook naar zin van de verzekeraars effe gemakshalve € 360 van je rekening halen..........

Bij Anderzorg kun je het eigen risico gespreid betalen.

me
door mein33 - May 3, 2014 om 16:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=ccamps schreef op zaterdag 3 mei 2014, 15:45
]natuurlijk weet ik dat ik het ook maandelijks de acceptgiro kan invullen maar ik vind dit makkelijk en overzichtelijk als de huisarts een rekening in dient bij de zorgverzekeraar gebruikt hij ook mijn polisnummer om de kosten te declareren en dan weet een anderzorg wel wie ik ben en ja een machtiging is mij ook bekend maar heb daar ook minder goede ervaringen mee, en nee de kosten voor een rechtzaak hoef ik niet zelf te betalen zeker niet als je kan aan tonen dat je wel betaald hebt
dit weet ik uit ervaring (helaas) laten ze een kenmerk gebruiken dat gekoppeld is aan mijn gegevens dan is het ook opgelost waarom moet ik mijn administratie veranderen waar ik tevreden over ben ergens op een rekening staat geld dat (over is) het moet kunnen dat ze dat op de juiste polis afboeken zelfs als ik een overzicht van mijn betalingen bankafschriften overhandig blijven ze incasso s sturen belachelijk gewoon

@ccamps,
Blijkbaar wil u, om welke reden dan ook, uw manier van betalen niet passen.
Derhalve zult u moeten accepteren dat u regelmatig tegen de in uw topic aangegeven problemen aan blijft aanlopen.
Het zal mij niets verbazen als uw zorgverzekeraar op een geven moment zal besluiten om u te weren als klant. Handmatig verwerken van te betaling is te duur en een regelmatige gang naar de rechtbank zal voor hun ook geen optie zijn.

Ik wens u wijsheid.

me
door mein33 - May 3, 2014 om 16:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Oeps foutje.

"niet passen" moet zijn " niet aanpassen.

Cookies
door Cookies - May 3, 2014 om 16:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.........Achterhaald is m.i., niet im frage, want dan zou die functie bij de bank wel verwijderd worden.........

De acceptgiro verdwijnt over een paar jaar. Dat staat al lang vast. Maar je kunt natuurlijk tot je laatste snik vasthouden aan achterhaald systeem uit de vorige eeuw.

Cookies
door Cookies - May 3, 2014 om 16:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Blijkbaar wil u, om welke reden dan ook, uw manier van betalen niet passen.
Derhalve zult u moeten accepteren dat u regelmatig tegen de in uw topic aangegeven problemen aan blijft aanlopen........

Inderdaad. Gewoon jaren door blijven gaan, terwijl je merkt dat je tegen problemen aan loopt. Als TS dan zo nodig met acceptgiro wil betalen, zal zij het maandelijks moeten invoeren bij internetbankieren. Dan kan gewoon het acceptgirokenmerk vermeld worden. Hoe moeilijk kan het zijn?

forever-nl
door forever-nl - May 3, 2014 om 16:15
400 Antwoorden / 11 Vragen

Wat is eigenlijk precies de vraag hier?

me
door mein33 - May 3, 2014 om 16:42
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 3 mei 2014, 15:57]Mein33,

Ik zou als ik TS was een andere zorgverzekeraar nemen.

quote]

En bij die andere zorgverzekeraar loopt ze tegen hetzelfde probleem aan.
De wijze waarop betaald kan worden wijzigen met de regelmaat en een ieder, of men dat nou wil of niet, zal zich aan moeten passen.

ma
door marijke1953 - May 3, 2014 om 17:05
136 Antwoorden / 3 Vragen

Lekker moeilijk doen als het makkelijk kan...

diumenge
door diumenge - May 3, 2014 om 17:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=marijke1953 schreef op zaterdag 3 mei 2014, 17:05]Lekker moeilijk doen als het makkelijk kan...
Eerste keer dat ik het met je een ben.

Dit soort mensen jagen voor iedereen de kosten op, geen enkel begrip voor de administratie van de verzekeraar, alles moet op hun manier. Jammer dat de rechtbank TS niet voor de kosten veroordeelt.

Wat verder de vraag van Mw. Camps is, is mij een raadsel.

anderzorg
door anderzorg - May 5, 2014 om 11:39
10 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ccamps schreef op zaterdag 3 mei 2014, 14:40]Ik betaal al jaren mijn zorgpremie maandelijks via internetbankieren periodieke overboeking voordeel ik hoef maar 1 keer aan het begin van het jaar deze op dracht in te geven en ben verzekerd van een correcte betaling nadeel je kan dan geen kenmerk gebruiken omdat dit elke maand veranderd dus betaal ik met vermelding van mijn polisnummer/klantnummer en daar gaat het mis nm de zorgaanbieder Anderzorg kan waarschijnlijk de betaling niet boeken met het gevolg dat ik elk jaar bestookt word door aanmaningen gerechtsdeurwaarders en ja zelfs een dagvaarding terwijl ik mijn premies gewoon betaald heb als ik dan bij de rechter kom krijg ik gelijk alles is netjes betaald maar nu zijn we pas 4 maanden in dit jaar en ja hoor de eerste incasso s zijn al een feit dus maar weer naar de rechter om te laten zien dat ik wel betaald heb om gek van te worden

met vriendelijke groeten,

mevr Camps

Hallo mevrouw Camps,
Wat vervelend om te lezen dat de zaken zo lopen. Op het moment dat u een overboeking doet zonder betalingskenmerk maar met verzekerdenummer is het voor ons niet duidelijk voor welke vordering u uw overboeking bedoelt.
De betaling wordt dan verrekend met een willekeurige vordering. U kunt overwegen om ons te machtigen voor een automatische incasso. Of misschien biedt een digitale nota voor u een uitkomst.
Zie: http://www.anderzorg.nl/web/ZelfRegelen/Betalingen.htm?expandall=true voor meer informatie over de betaalmogelijkheden bij Anderzorg.
Met vriendelijke groet,
Jeannette Nijdam
Anderzorg

mahadma
door mahadma - May 5, 2014 om 11:48
11619 Antwoorden / 51 Vragen

@Jeanette,

waarom lezen jullie niet? Mevrouw wil geen machtiging geven wegens slechte ervaringen.

Een digitale oplossing zou zeker kunnen, maar waarom kijken jullie niet even in jullie eigen administratie voordat je een rechtszaak begint of een deurwaarder inschakelt? Zelfs als mevrouw betalingsoverzichten stuurt, wordt daar kennelijk niets mee gedaan. Denk eens na voordat jullie veel geld aan deurwaarders en rechtszaken gaan uitgeven.

ib
door ibizaman - May 5, 2014 om 13:04
29 Antwoorden / 0 Vragen

@ Mahadma,

Waarom moet een bedrijf kosten maken omdat TS te lam is om het kenmerk in te geven zoals het bij elke overboeking hoort via acceptgiro.
Dit gaat geheel digitaal, acceptgiro nr wordt gematcht aan binnengekomen betaling komt geen mens aan te pas.
TS weigert dit ( terwijl dit juist verplicht is in te vullen bij AC ) en doet het via een periodieke overboeking.
Systeem krijgt geen match binnen dus herinnering/aanmaning, dat geld is er wel maar valt niet automatisch te herleiden naar de klant.
Of het bedrag komt er en wordt bv op eigen risico afgeboekt immers die stond ook open zo werkt het bij elk bedrijf.
TS kan digitaal via dezelfde bank bv finbox hem aankrijgen dan is het klaarzetten voor betaling en klaar.

Nee zegt TS wij doen het zoals wij het willen en bedrijf past zich maar aan terwijl 100000 anderen het wel normaal kunnen doen zou voor ts en een handvol eigenwijzen alles aangepast moeten worden.
En dan volgend jaar weer klagen dat het duurder word, ja door dit soort volk wel ja

mahadma
door mahadma - May 5, 2014 om 13:08
11619 Antwoorden / 51 Vragen

Waarom wordt er alleen naar de zijde van de verzekeraar gekeken? En diens gemak? Is het wettelijk gezien verboden om de wijze van TS te volgen? Nee. Zou het verstandig zijn van de verzekeraar om eerst eens te kijken naar de betalingsoverzichten die TS stuurt? Nee, natuurlijk doen ze dat niet, ze maken liever kosten voor een rechtszaak of deurwaarders ........ Hoe dom kan je zijn als verzekeraar.

diumenge
door diumenge - May 5, 2014 om 13:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@mahadma, weet je wel hoeveel werk het is om tussen de waarschijnlijk wel honderdduizenden betalingen per maand de betalingen van TS te vinden, daar zijn ook kosten aan verbonden... Natuurlijk zijn die lager dan een rechtszaak, maar ze hebben hun administratie nou eenmaal op een bepaalde manier ingericht en dat is niet op het handmatig controleren van de betalingsoverzichtjes van de mensen die het zo nodig op een afwijkende manier willen doen. Er zal vast ergens wel een verzekeraar zijn waar dat wel mogelijk is, maar ik vraag me af of TS ook de hogere kosten die daar mee gemoeid zijn wens te betalen.

forever-nl
door forever-nl - May 5, 2014 om 13:21
400 Antwoorden / 11 Vragen

Het zou wel goed zijn denk ik als Anderzorg dit duidelijker in de algemene voorwaarden en op haar website zet. Als iemand vervolgens akkoord gaat met de algemene voorwaarden kan hij/zij er niet meer onder uit om op de overeengekomen manier te betalen. Momenteel lijkt dit niet het geval.

mahadma
door mahadma - May 5, 2014 om 13:29
11619 Antwoorden / 51 Vragen

In het verleden kreeg ik van zowel de verhuurder, zorgverzekeraar en energieleverancier een acceptgiro met nummers. Ook ik had mijn betalingen per 6 of 12 maanden maanden vooruit geprogrammeerd. Duidelijk vermeld klantnummer, en de naw gegevens. Ik heb nooit problemen gehad. Wat ik zie als bekrompenheid van deze verzekeraar in deze is dat ze zelfs aan betalingsoverzichten van TS voorbijgaan.
We moeten in NL altijd maar aan de grillen van de beperkingen van dit soort bedrijven voldoen. Ze mogen blij zijn dat er op tijd betaalt wordt! Maar nee, dan zijn ze nog niet tevreden. Het moet op hun manier, TS voldoet toch aan haar verplichting om en te betalen en op tijd te betalen. En die verzekeraars maken genoeg winst, want daar hoor ik niemand over, om even na te denken en iets te controleren.

ib
door ibizaman - May 5, 2014 om 13:31
29 Antwoorden / 0 Vragen

TS krijgt ook gewoon een acceptgiro aan maar het is teveel werk voor TS om dit maandelijks over te boeken.
Deze lammigheid staat dus inderdaad niet in de AV vermeld, want TS maakt haar eigen regels qua betalen

diumenge
door diumenge - May 5, 2014 om 13:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus mahadma, ik begrijp dat het voor jou geen probleem is om wat extra administratie kosten te betalen voor dit soort types? Die winst maakt de verzekeraar toch wel, die houden ze wel in stand, maar als ze minder kosten hebben dan rekenen ze dat waarschijnlijk wel door.

ro
door ron530 - May 5, 2014 om 14:11
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Voor kleinschalige bedrijven is een klantnummer met NAW gegevens nog wel te traceren want de betalingen worden nog handmatig gecontroleerd. Grote bedrijven doen een handmatige controle niet meer om de dood eenvoudige reden dat er teveel mis ging, door een kenmerk aan de betaling te koppelen weet een bedrijf en de klant precies wat er voor welke periode is betaald. Ik blijf erbij dat een periodieke overschrijving niet bedoeld is om rekeningen te betalen maar meer voor betalingen tussen twee personen.

mahadma
door mahadma - May 5, 2014 om 14:30
11619 Antwoorden / 51 Vragen

Diumenge, je schrijft: "Dus mahadma, ik begrijp dat het voor jou geen probleem is om wat extra administratie kosten te betalen voor dit soort types?". Dank je wel, ik ben ook zo'n type. Je b ent zeer vriendelijk.

Ron530, de vraag blijft staan, waarom TS niet op deze manier mag betalen? Als de dateringsmogelijkheid bij de banken verdwijnt of niet meer zou mogen via de wet, krijgt niemand meer op tijd zijn salaris/uitkering om maar een voorbeeld te noemen.

Los van alles, straks hebben we helemaal niets meer over onszelf te zeggen, dan MOETEN we alles en hebben een chip direct na onze geboorte geïmplanteerd ..........

forever-nl
door forever-nl - May 5, 2014 om 14:50
400 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 5 mei 2014, 14:30]Ron530, de vraag blijft staan, waarom TS niet op deze manier mag betalen?
Het antwoord hierop was al duidelijk zelfs voordat anderzorg het bevestigde:

[quote=anderzorg schreef op maandag 5 mei 2014, 11:39]Op het moment dat u een overboeking doet zonder betalingskenmerk maar met verzekerdenummer is het voor ons niet duidelijk voor welke vordering u uw overboeking bedoelt.
Moeilijk doen terwijl de andere partij een redelijke eis heeft en verschillende mogelijke oplossingen biedt is uiteraard altijd een optie.

diumenge
door diumenge - May 5, 2014 om 14:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik weet niet wat er onvriendelijk is aan 'dit soort types', is wat mij betreft gewoon een aanduiding van mensen die op deze manier handelen. Ik ben ook een soort type, alleen dan een ander soort type.

me
door mein33 - May 5, 2014 om 15:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 5 mei 2014, 14:30]
de vraag blijft staan, waarom TS niet op deze manier mag betalen? quote]

@mahadma,

Omdat er voor de normale verwerking van een betalingsopdracht een betalingskenmerk, die door de zorgverzekeraar aan de nota gegeven wordt, nodig is.
Hoe simpel kan het zijn.

edrick3
door edrick3 - May 5, 2014 om 15:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Ik snap niet helemaal waarom er een discussie is ontstaan.
't Is nu wel duidelijk dat er verschillende MENINGEN zijn, maar de vraag van TS is al lang beantwoord.

Zoals mein 33 als laatste al aangaf:
Omdat er voor de normale verwerking van een betalingsopdracht een betalingskenmerk, die door de zorgverzekeraar aan de nota gegeven wordt, nodig is.
Hoe simpel kan het zijn.
.....
Zónder betalingskenmerk wordt het 'zoeken'!!