n8
door n8w8lele Aug 13, 2012 om 12:01
Voeding & gezondheid

Is het legaal, dat een bedrijf een proefbestelling direct koppelt aan een abonnement?

Een collega heeft als “aardigheidje” een aantal collega’s een gratis proefzending toe laten sturen - vervolgens blijkt iedereen ineens abonnee te zijn…..kan en mag een bedrijf aan de hand van een eenmalige proefzending je een abonnement in de maag splitsen?

632 3 Rapporteer

n8
door n8w8lele - Aug 14, 2012 om 14:44
3 Antwoorden / 4 Vragen

De college had dit op de webpage van gratis artikelen gevonden en dacht ons een aardigheidje gratis (op verzendkosten na) toe te sturen.
Inmiddels heeft de firma wel per direct het abonnement beëindigd....maar geen antwoord van hen over of dit zomaar mag.
Bedankt voor de reacties.

tdehond
door tdehond - Aug 14, 2012 om 14:44
4744 Antwoorden / 9 Vragen

U heeft de proefzending niet aan gevraagd.

Stuur dus een Ontkenning sluiten van een overeenkomst.
Voorbeeld brief bij Consuwijzer.
klik

Pas de brief aan aan uw omstandigheden:
"ik heb deze proef zending niet ingestemd met toezending van .... "

en declareer de kosten van de aangetekende brief bij collega.
copie brief + verzendbewijs bewaren.

zoekster
door zoekster - Aug 14, 2012 om 14:45
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Een ander kan geen abonnement voor je aanvragen, dus als er al iemand voor al die abonnementjes zou moeten betalen is het de collega zelf. Die heeft onrechtmatig gehandeld, omdat hij in naam van anderen een abonnement heeft afgesloten.
Verder kan er alleen maar sprake zijn van 'er aan vast zitten' als er bij het akkoord gaan met een proefpakket een duidelijk vervolg van abonnement aan vast zat. Dit mag niet met een of andere link met verwijzing naar de voorwaarden.
Voor uitgebreide uitleg over proefpakketten lees het volgende: klik hier
Het lijkt me dat het bedrijf geen enkel bewijs heeft dat de anderen dat pakket zelf hebben aangevraagd, neem aan dat de collega niet de bankrekeningnummers van zijn collega's heeft gegeven?